5 september 2008
Rotterdam versterkt merknaam met 'handtekening'
Op woensdag 10 september presenteren burgemeester Opstelten en Hans Smits, directeur van het Havenbedrijf Rotterdam NV, de nieuwe 'handtekening' van Rotterdam. Met de nieuwe 'brandtag' ROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITY worden de twee belangrijkste kenmerken - wereldhaven en wereldstad - aan elkaar gekoppeld. De 'handtekening van Rotterdam' onderstreept de nog hechtere samenwerking bij het uitdragen van de merknaam Rotterdam.
De signatuur bestaat naast de handtekening uit een inspiratieboek en een stijlgids met afspraken voor het gebruik van de brandtag. ROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITY is een grafisch ontwerp van het Rotterdamse bureau Euro RSCG Bikker, vervaardigd in opdracht van de Chief Marketing Office Rotterdam. De opdracht is voortgevloeid uit de wens van het college van burgemeester en wethouders voor een sterkere internationale uitstraling van de stad.
De presentatie vindt plaats vanaf 13.30 uur in de hal van het Stadhuis. Aansluitend is er voor het stadhuis een fotomoment. Media zijn van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn.
noot voor de redactie/
Gemeente Rotterdam