Date : 10 September 2008
Sender Name: Delhaize Group
HET DELHAIZE-ASSORTIMENT KLEURT NOG GROENER
Een nieuw gamma ecologische producten doet haar intrede bij Delhaize aan aantrekkelijke prijzen
Delhaize België zet onverminderd haar milieuvriendelijke inspanningen verder door een nieuw ecologisch assortiment aan te bieden. Vanaf 11 september zullen een nieuwe reeks producten, hoofdzakelijk onderhoudsproducten, een duurzaam accent geven aan het assortiment van het Delhaize-merk. De meeste van deze producten dragen het Ecolabel, een Europees label voor milieuvriendelijke producten. Ter gelegenheid van de lancering van dit assortiment, wordt 20% korting gegeven op het volledige ecologische gamma gedurende drie weken.
Een nieuw initiatief in het kader van duurzaam ondernemen
Delhaize hecht al verschillende jaren veel belang aan het beperken van haar milieu-impact. Naast een ambitieus energiebeleid wordt ook aandacht besteed aan het sensibiliseren van de klanten rond duurzaam ondernemen. Duurzaam ondernemen is een prioriteit voor Delhaize België en de onderneming wil dan ook haar assortiment milieuvriendelijke producten verder uitbreiden. Het succes hiervan blijkt bovendien duidelijk uit de stijgende successen van bioproducten en het gamma Ecover bij Delhaize. Het ecologische assortiment is een nieuwe stap in het milieuvriendelijke aanbod van Delhaize. Door deze producten onder Delhaize-merk aan te bieden, kunnen de klanten duurzame producten aan aantrekkelijke prijzen vinden.
Steeds meer milieuvriendelijke producten bij Delhaize
Vanaf 11 september zullen 7 referenties van het nieuwe ecogamma hun intrede doen bij Delhaize: vloeibaar afwasmiddel, ruitenreiniger, vloeibaar wasmiddel en navulverpakking, WC-gel, allesreiniger en vaatwastabletten. 4 andere producten (WC-papier, keukenpapier, composteerbare vuilniszakjes en zakdoeken) vervolledigen het aanbod vanaf begin november. Dit assortiment wordt aan competitieve prijzen aangeboden. De verpakking is gemakkelijk te herkennen aan een Eco-logo met groene en blauwe kleuren dat speciaal voor dit gamma werd ontworpen.
Producten gecertificeerd met het Ecolabel
De meeste producten van het ecogamma dragen het Ecolabel, een Europees label met twee belangrijke objectieven: de consument informeren over de impact van producten op het milieu en de ontwikkeling en verdeling van milieuvriendelijke producten aanmoedigen. De gecertificeerde producten beantwoorden aan strikte criteria omtrent milieuvriendelijkheid: beperkte milieu-impact, beperking van de verpakking, informatie op de verpakking met betrekking tot het verantwoord gebruik van het product, totale afwezigheid van gevaarlijke stoffen en bewezen efficiëntie.
Drie weken om het ecologisch assortiment extra voordelig te ontdekken
De lancering van het nieuwe ecogamma gaat gepaard met een grootschalige communicatiecampagne. Het assortiment zal extra aandacht krijgen op de website www.delhaize.be, in het magazine De Leeuw, in de folder 'Niet te missen deze week' (beschikbaar in de winkel) en de mailing die aan de klanten wordt verstuurd.
In de winkels van Delhaize wordt het ecogamma in de kijker gezet met speciale affichage, shelftalkers - informatie in de rekken zelf - en gondelhoofden die het nieuwe gamma presenteren. Bovendien krijgen de klanten een korting van 20% bij Delhaize op alle ecoproducten gedurende de eerste drie weken (11 september tot 1 oktober).
Over Delhaize België
Eind juni 2008 bestond het netwerk van Delhaize België uit 752 winkels, waarvan 713 in België, 34 in het Groothertogdom Luxemburg, 4 in Nordrhein-Westfalen (Duitsland) en 1 in Frankrijk. Met zijn verschillende winkelformaten (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop'n Go en Tom&Co) realiseerde Delhaize België in 2007 een omzet van 4,4 miljard euro. In 2007 had Delhaize België een marktaandeel in België van 25,7%*. De onderneming heeft 18.000 medewerkers. Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep, dat actief is in acht landen op drie continenten. Eind juni 2008 telde het netwerk van Delhaize Groep meer dan 2.602 winkels. De Groep stelt 138.000 mensen te werk.
* bron: AC Nielsen
Persinformatie
Christine Donjean
Director Internal & External Communication
Tél.: 02/412.84.51
cdonjean@delhaize.be
Sandrine Blin
Communication Specialist
Tél.: 02/412.83.16
sblin@delhaize.be