- Persbericht -
Nieuwe ster: COCA-COLA ZERO ZERO 7
Wereldwijd partnership Coca-Cola Zero en nieuwe James Bond-film Quantum of solace
Rotterdam, 10 september 2008 -- The Coca-Cola Company heeft vandaag bekendgemaakt dat Coca-Cola Zero de krachten bundelt met Quantum of solace, de langverwachte 22e James Bond-film, die in november 2008 zijn wereldpremière beleeft. Coca-Cola Zero wordt Zero Zero 7 en wordt ondersteund door een grote geïntegreerde mediacampagne. De samenwerking versterkt de positionering van Coca-Cola Zero als frisdrank voor mannen.
Dit unieke partnership is de eerste grote promotionele samenwerking voor Coca-Cola Zero op een internationaal podium sinds de succesvolle lancering in 2007. In Nederland was Coca-Cola Zero zelfs de meest geslaagde productintroductie van dat jaar (bron: IRI).
Pittig karakter
Ingrid Siemes-van der Made, Marketing Manager Coca-Cola: 'Quantum of solace is zonder twijfel een film waar met grote spanning naar wordt uitgekeken. Wij vinden het geweldig dat we deel uitmaken van dit spektakel. Coca-Cola Zero en Bond hebben een pittig karakter en wereldwijde fans gemeen, wat dit tot de perfecte samenwerking maakt. Het jonge succesvolle merk Coca-Cola Zero smelt samen met de superheld James Bond en zijn kenmerkende 007-uitstraling.'
Coca-Cola Zero Bond-campagne
Coca-Cola Zero zal in meer dan 35 landen een marketingcampagne uitrollen, waarbij James Bond en Coca-Cola Zero volledig geïntegreerd worden in media en verpakkingen. In Nederland omvat de campagne onder meer televisie-, bioscoop-, online-, drukwerk-, en buitenreclame, evenals on-pack-activatie en promoties, in de retail en bioscoop zelf. Het wereldwijde reclamebureau Wieden + Kennedy Amsterdam, dat door het merk in de arm is genomen, creëert tegelijkertijd een tv- en bioscoopspot om de samenwerking te ondersteunen. Ook is er een driedimensionale website over Zero Zero 7 en James Bond gelanceerd (
Quantum of solace
Daniel Craig pakt de draad weer op in de rol van Ian Flemings James Bond 007 in Quantum of solace, een productie van Metro-Goldwyn-Mayer Pictures/Columbia Pictures en EON Productions. Dit 22e avontuur in de langstlopende filmserie in de geschiedenis werd geproduceerd door Michael G. Wilson en Barbara Broccoli en geregisseerd door Marc Forster. Het script werd geschreven door Paul Haggis en Neal Purvis & Robert Wade.
Over The Coca-Cola Company
The Coca-Cola Company is de grootste frisdrankproducent ter wereld. Coca-Cola produceert en exploiteert vier van de vijf grootste frisdrankmerken ter wereld, te weten: Coca-Cola, Coca-Cola light, Fanta en Sprite. Daarnaast biedt het bedrijf een breed assortiment van andere dranken, waaronder light frisdranken, waters, sportdranken, vruchtensappen, thee en koffie, aan. Met het wereldwijde distributiesysteem levert het bedrijf dagelijks aan miljoenen consumenten, verspreid over meer dan 200 landen, in totaal meer dan 1,3 miljard consumpties. Kijk voor meer informatie over The Coca-Cola Company ook op de website:
-------------------