Ingezonden persbericht
Persbericht
LogMeIn Remote Support voor BlackBerry Preview
LogMeIn Rescue+Mobile: eerste on-demand service die Windows, Mac, Windows mobile, Symbian en Blackberry ondersteunt.
Amsterdam / Woburn, Mass. -- 8 september 2008 -- LogMeIn, Inc., heeft een preview van LogMeIn Rescue+Mobile voor BlackBerry beschikbaar. Iedereen die verantwoordelijk is voor de ondersteuning van BlackBerry smartphones heeft via de nieuwste versie toegang tot en controle over deze smartphones. Naast het vaststellen van problemen kunnen deze nu ook daadwerkelijk worden opgelost. Daarnaast is het mogelijk om gebruikers van smartphones te trainen. Dit alles via een beveiligde remote verbinding.
LogMeIn Rescue+Mobile is een multi-platform ondersteunende tool voor smartphones. Het wordt gebruikt voor toegang op afstand en om huidige toonaangevende operating systemen voor smartphones te repareren. Hieronder vallen Windows Mobile(TM), Symbian(TM) en BlackBerry(TM). Door het voor call centers en andere ondersteunende organisaties mogelijk te maken onmiddellijk remote ondersteuning te kunnen leveren, kan LogMeIn Rescue+Mobile klanttevredenheid vergroten aangezien problemen snel worden opgelost. Tegelijkertijd wordt bespaard op tijd en kosten aan telefoongesprekken met een helpdesk.
'BlackBerry gebruikers zijn geneigd zich als 'power-gebruikers' te gedragen. Ze willen overal en altijd van hun smartphones gebruik kunnen maken. Wanneer er problemen zijn met hun telefoon, willen gebruikers dat helpdesk / support medewerkers deze problemen snel, efficiënt en moeiteloos oplossen', zegt Richard Redding, general manager, mobile, LogMeIn, Inc. 'LogMeIn Rescue+Mobile helpt iedereen die verantwoordelijk is voor het beheren, repareren en het trainen van gebruikers van het groeiend aantal complexe mobiele apparaten.'
Met de toevoeging van BlackBerry remote ondersteuning voorziet LogMeIn nu in uitgebreide, multi-platform ondersteuning voor computers en smartphones. LogMeIn wordt wereldwijd gebruikt door ondersteunende en IT-organisaties om desktop, laptop en mobiele apparaten te beheren en te onderhouden.
'BlackBerry's worden steeds meer gebruikt door business professionals binnen bedrijven van elk formaat. Ze nemen wereldwijd een dominante positie in binnen de mobiele bedrijfsomgeving, vooral in Noord-Amerika. Wij verwachten dat de groei van het aantal BlackBerry's voor professionals en consumenten onverminderd doorgaat; wereldwijd een toename van meer dan 38% per jaar tussen 2008 en 2012', aldus Sean Ryan, research analist, mobile enterprise bij IDC. 'Wanneer gebruikers voor verschillende taken steeds afhankelijker worden van mobiele apparaten is de behoefte aan kosteneffectieve ondersteuning noodzakelijk. Op die manier kan worden voorzien in efficiënte ondersteuning en positieve klantenervaringen.'
'Rescue+Mobile is een geweldige tool die helpt bij het vergroten van de tevredenheid onder onze klanten', stelt Mark Wirtz, director, technical support & premium care, TELUS. 'De toevoeging van de BlackBerry functionaliteit opent de deur voor remote ondersteuning naar dit belangrijke deel van onze draadloze klanten.'
Met behulp van LogMeIn Rescue+Mobile kunnen technici op een beveiligde manier contact maken met een remote smartphone. Via een simulatie van het apparaat is het eenvoudiger om problemen op te lossen, documenten te verzenden, te chatten en om smartphones in te stellen. Zo hebben helpdeskmedewerkers een hogere productiviteit en wordt het reparatieproces vereenvoudigd. Naast remote ondersteuning is LogMeIn Rescue+Mobile ook ideaal om eindgebruikers te trainen in het gebruik van hun eigen smartphones of ze te leren hoe nieuwe applicaties werken.
Rescue+Mobile wordt geleverd inclusief een call center administratie en rapportage console die zelfs voor de grootste supportomgeving aangepast kan worden. De administratieconsole maakt het mogelijk om zowel de technici als andere ondersteunende kanalen efficiënt te beheren. Hierdoor kan een breed scala ondersteunende diensten worden aangeboden.
Prijzen en beschikbaarheid
LogMeIn Rescue+Mobile is direct beschikbaar en kan de volgende desktop en mobiele apparaten ondersteunen:
* Computer: Windows Vista, XP, Server 2003, 98, ME, 2000 en Mac OS
* Mobiel: Windows Mobile 5&6, Symbian UIQ en S60 2nd & 3rd Edition en
BlackBerry OS version 4.3 en hoger
Prijzen vanaf ¤ 1.529,00 per jaar, per technicus.
Over LogMeIn, Inc.
LogMeIn is een toonaangevende leverancier van on-demand remote connectivity-oplossingen voor het MKB, IT-dienstverleners en consumenten. LogMeIn-producten worden 'on-demand' aangeboden en zijn toegankelijk via een webbrowser. De LogMeIn reeks bestaat uit LogMeIn Free(TM), LogMeIn Pro(TM), LogMeIn Ignition(TM), LogMeIn Rescue(TM), LogMeIn IT Reach(TM), LogMeIn Backup(TM), RemotelyAnywhere(TM) en LogMeIn HamachiTM.
LogMeIn is gevestigd in Woburn, MA (USA) en heeft Europese vestigingen in Amsterdam en Boedapest. http://www.LogMeIn.nl.
Voor redactionele informatie:
Influx PR, Jakob Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034, fax: 055-3602661, e-mail: Jakob@influx-pr.com, website: www.influx-pr.com