Persbericht
Renault België Luxemburg geeft zijn klantencontacten een nieuwe impuls met Salesforce CRM
Utrecht, 8 september 2008 - salesforce.com, technologie- en marktleider op het gebied van Software-as-a-Service (SaaS) en Platform-as-a-Service (PaaS), kondigt aan dat Renault België Luxemburg Salesforce CRM inzet bij honderden gebruikers in de commerciële teams en bij de dealers van Renault in België. Salesforce CRM is de Software-as-a-Service-applicatie van salesforce.com.
Het Renault België Luxemburg CRM-project verbindt alle bedrijfsonderdelen en lokale dealers van Renault met hun klantgegevens. Het integreert perfect met de management tools van Renault waarvoor alle recente commerciële data is opgeslagen in een data warehouse. Dat bevat gegevens over het commercieel management, de verwerking van orders, de monitoring van bezorgingen, financiën en onderhoud. Een unieke, automatische en tweezijdige verbinding tussen het data warehouse en de Salesforce CRM-applicatie zorgt voor een permanente beschikbaarheid van up-to-date informatie.
Renault België Luxemburg maakt sinds 31 juli 2008 gebruik van Salesforce CRM en is daarmee een van de 47.700 bedrijven wereldwijd die met salesforce.com samenwerkt.
Salesforce CRM voorziet elke Renaultdealer van alle informatie die nodig is om klantencontacten te optimaliseren. Gebruikers hebben alleen toegang tot de informatie waartoe zij bevoegd zijn; zo wordt vertrouwelijke informatie beschermd en kunnen mogelijke conflicten tussen commerciële kanalen voorkomen worden.
We verwachten op korte termijn goede resultaten. Salesforce CRM maakt het voor ons mogelijk om het verkoopproces te versnellen en onze klanten te voorzien van de service die zij verwachten van Renault , aldus Jean-François Maréchal, Sales Director van Renault België Luxemburg.
Na een eerder experiment met een CRM-systeem dat gebaseerd was op een traditioneel on-premise-model, kunnen Renault werkmaatschappijen nu hun eigen oplossing kiezen. Renault België Luxemburg koos voor Salesforce CRM vanwege de te verwachten resultaten, de kenmerken en de technische kwaliteit.
Dit nieuwe project toont de unieke capaciteiten van Salesforce CRM waarmee het aan hoge CRM-projecteisen kan voldoen , aldus Hans Brouwer, regional director Benelux bij salesforce.com. Renault België Luxemburg heeft eerder slechte ervaringen gehad met traditionele on-premise-software. De overgang naar Salesforce CRM helpt de dealers van Renault om sterke, langdurige relaties op te bouwen met Renaultrijders in België en Luxemburg.
Salesforce CRM is ingevoerd bij de Renaultdealers en zal in oktober verder ingevoerd worden bij het gehele netwerk van dealers in een periode van 6 weken, met een eenmalige trainingssessie van een dag. De invoering zal plaatsvinden in drie talen (Frans, Nederlands en Duits) om zeker te zijn van een goede informatiedeling bij de verschillende taalgroepen.