Ingezonden persbericht
Persbericht Hartpatienten stichting
PERSBERICHT!
Nieuw platform Hartgenoten.nl brengt 1 miljoen hartpatiënten bij elkaar.
De stichting Hartpatiënten Nederland lanceert deze week www.hartgenoten.nl . Een online platform waar mensen met een hart- of vaatziekte met elkaar in contact kunnen komen. Hartpatiënten vinden op dit nieuwe platform lotgenoten, deskundigheid en achtergrond informatie. Ook wordt iedere maand de wachttijdencheck gepubliceerd. Een handig overzicht van de wachttijden van alle Nederlandse ziekenhuizen waar openhart- en dotteroperaties worden uitgevoerd. Zo kunnen patiënten al snel 8 tot 10 weken sneller geholpen worden dan in hun eigen ziekenhuis.
Jaarlijks komen 1 miljoen Nederlanders direct (en meerdere miljoenen indirect) in aanraking met een hart- of vaatziekte (bron: Nederlandse hartstichting oktober 2007). De stichting Hartpatiënten Nederland merkte dat er veel behoefte was aan een plek waar patiënten en hun dierbaren elkaar makkelijk kunnen ondersteunen. Een plaats waar ze ervaringen met elkaar kunnen delen en direct nieuws en achtergrond informatie kunnen vinden. In het nieuwe online platform 'hartgenoten.nl' lijkt de stichting na lang en intensief zoeken een manier gevonden te hebben om deze wens in vervulling te doen gaan.
Hartgenoten is allereerst een plek waar mensen hun persoonlijke verhaal kwijt kunnen. Een eigen hartverhaal schrijven bleek tijdens de eerste testfase een perfecte uitlaatklep te zijn voor de vele emoties en onzekerheden die Hartpatiënten en onze dierbaren soms doormaken.
Daarnaast voorzien de redactie en gastredacteuren de website dagelijks van nieuws en achtergrondinformatie rond gezond eten en drinken, sport, ontspanning en relaties. Allemaal in relatie tot het leven met een hartkwaal en natuurlijk worden er ook nieuwe ontwikkelingen rond behandelmethodes besproken.
Het Haarlemse webmarketing bureau Direct Force heeft voor de stichting de strategie, het concept en de ontwikkeling van www.hartgenoten.nl op zich genomen. Volgens DirectForce kan een community alleen maar succesvol zijn wanneer deze precies aansluit op de behoeftes van de doelgroep. Hiervoor is de hulp in geroepen van meer dan 60 hartpatiënten die de website gedurende 4 weken getest hebben. Met veel toewijding zijn zij aan de slag gegaan om zo met positieve en opbouwende kritiek te komen, waardoor de website nu nog dichter bij de doelgroep staat. Hartpatienten Nederland hoopt dat iedereen ons nieuwe platform de komende tijd weet te vinden. Opdat we elkaars pad een beetje kunnen verlichten in soms donkere tijden.
-------------------------------------------------