PERSBERICHT
Ding Dong: 60 jaar langs de deur met kinderpostzegels Vanaf 5 september 2008 in het Museum voor Communicatie, Den Haag
In september 1948, 60 jaar geleden, werden de eerste kinderpostzegels door kinderen aan de deur verkocht. Tegenwoordig gaan meer dan 200.000 kinderen uit groep 7 en 8 er jaarlijks op uit. Ding Dong: 60 jaar langs de deur met kinderpostzegels geeft een kleurrijk overzicht van de kinderpostzegels en hun ontwerpproces, met werk van bekende kunstenaars, fotografen en illustratoren als Dick Bruna, Joost Swarte, Cas Oorthuys en Fiep Westendorp. De tentoonstelling in het Museum voor Communicatie is vanaf 5 september gedurende een jaar te bezichtigen.
Ding Dong: Nostalgie voor jong en oud
Wie herinnert zich niet de spanning van het eerste verkooppraatje? In de tentoonstelling gaan bezoekers zelf weer letterlijk langs de deur, waarachter elk decennium in zijn eigen sfeer wordt gepresenteerd. Van de sober gekleurde ontwerpen uit de jaren '50 tot de speelse postzegels van nu. Grote namen als Jan Bons, Ootje Oxenaar, Swip Stolk en Max Velthuijs ontwierpen naast de postzegels ook vaak het promotiemateriaal voor de actie. Affiches, folders en ansichtkaarten zijn daarom onderdeel van deze nostalgische presentatie. Evenals de projecten die Stichting Kinderpostzegels Nederland met de actie steunt. Terwijl ouders herinneringen ophalen, oefenen kinderen hun verkooptechnieken aan de hand van speciale tips. Laat de nieuwe kinderpostzegels maar komen!
Ding Dong: Stichting Kinderpostzegels Nederland en het Museum voor Communicatie Stichting Kinderpostzegels Nederland is een kinderhulporganisatie met als motto: 'voor kinderen door kinderen'. Jaarlijks financiert Kinderpostzegels honderden projecten in binnen- en buitenland voor kinderen in moeilijke omstandigheden. De eerste bestelling zal dit jaar op dinsdag 23 september worden gedaan door Koningin Beatrix aan de voordeur van Paleis Huis ten Bosch. Zie ook