JWT stelt Alison Burns aan als wereldwijd directrice Klantenservice in New York
05/09/2008 02:19
PR Newswire
NEW YORK en LONDEN, September 4 /PRNewswire/ --
- JWT London stelt opvolger van Burns aan als algemeen directeur in
Londen
JWT Worldwide heeft vandaag aangekondigd dat Alison Burns, de algemeen
directrice van het netwerk in Londen, naar New York zal terugkeren om er, als
internationaal directrice Klantenservice, New York, de leiding te nemen van
de internationale merken voor het op drie na grootse reclamenetwerk. Burns
trad in 2006 bij JWT in dienst als algemeen directrice voor Londen en heeft
sindsdien met Toby Hoare, de algemeen directeur voor Europa, de leiding
genomen van de radicale transformatie van het kantoor in Londen. Later dit
jaar wordt een opvolger voor Burns als algemeen directeur in Londen
aangesteld.
Met Burns aan het roer is JWT London - dankzij haar bekende ervaring,
zakelijke gedrevenheid en fundamentele passie voor het kantoor - gegroeid van
een kantoor dat een nieuwe visie en een nieuwe start nodig had, tot een
bedrijf dat goed op weg is een uitblinker te worden op het internationale
podium. Deze evolutie kan worden afgelezen aan nieuw in de wacht gesleepte
contracten en de organische groei van reeds bestaande zaken. Recente nieuwe
klanten zijn onder meer Baileys, Royal Caribbean, Blue Dragon, WWF, Nokia,
Nestlé Heaven, Blue System, Playboy Fragrance en Immodium. JWT London heeft
niet alleen de groeiverwachtingen overtroffen, maar ontwikkelt zich ook in
een creatieve reus dankzij de gepassioneerde leiding van Burns, wat duidelijk
in verband staat met de beroemde creatieve Russell Ramsey (voordien bij het
kantoor BBH) die zij begin 2008 als creatief directeur in Londen aanstelde.
Burns zal in haar nieuwe functie in de VS vanuit New York werken waar zij
verantwoording zal afleggen aan Rosemarie Ryan en Ty Montague,
respectievelijk voorzitten en covoorzitter in New York. Burns blijft zetelen
in het raad van bestuur van JWT en behoudt haar huidige klantgerelateerde
verantwoordelijkheden voor Diamond Trading Company, terwijl zij nieuwe
verantwoordelijkheden krijgt voor Diageo, Kimberly-Clark, J? en Nestlé.
"De inspanningen van Alison in Londen over de afgelopen drie jaar zijn
uitzonderlijk geweest", aldus Bob Jeffrey, voorzitter en algemeen directeur
van JWT Global. "Het is geen geheim dat het kantoor enorme voordelen heeft
gehaald uit haar passie, gedrevenheid en gerichtheid; de resultaten spreken
voor zich. Het kantoor in Londen is er nu klaar voor haar groei door te
zetten en zich te ontplooien dankzij de fundering die zij daarvoor gelegd
heeft. Ik ben zeer gelukkig met de nieuwe uitdaging die Alison in het netwerk
zal aanpakken."
Toby Hoare, voorzitter van JWT Europa, die momenteel de opvolging van
Burns coördineert, zei: "Wij zullen de opvolger van Alison zeer binnenkort
bekendmaken. Het is een veelomvattende functie, en de beslissing over de
vervulling ervan willen we niet overhaast nemen. Alison heeft uitstekend werk
geleverd bij JWT London. Het was mij een genoegen met haar samen te werken.
Ik weet dat wij beiden zullen zorgen voor een vlotte overgang in het belang
van onze mensen en onze klanten."
Verwacht wordt dat Burns aan het begin van 2009 naar New York zal
verhuizen en ondertussen tussen Londen en New York heen en weer zal reizen om
een geslaagde overgang tussen de functies te garanderen.
"JWT is het kantoor waarvoor ik drie jaar geleden heb gekozen en ik ben
van plan me aan deze keuze te houden", verklaarde Burns. "Ik heb een
schitterende tijd in Londen gehad en ik zal de klanten, mensen en cultuur
enorm missen. Ik twijfel er echter geen moment aan dat het kantoor klaar is
voor blijvende groei, dat het managementteam sterk is en dat ik het kantoor
zal verlaten met een enorm gevoel van trots over het werk dat wij tezamen
hebben verricht."
Rosemarie Ryan verklaarde: "Ty en ik kennen Alison al jaren als
concurrent toen zij aan het hoofd stond van Fallon in New York, en als
collega hier bij JWT. Wij zijn zeer verheugd dat wij nog nauwer en op een
stimulerende manier met haar zullen kunnen samenwerken."
Over JWT
JWT is de bekendste merknaam voor marketingcommunicatie ter wereld. Met
het hoofdkantoor in New York is JWT een echt mondiaal netwerk met meer dan
200 kantoren in meer dan 85 landen waar bijna 10.000 marketingprofessionals
werken.
JWT maakt constant deel uit van de top van reclamenetwerken ter wereld en
blijft domineren door haar voorsprong - van de productie van de eerste
tv-commercial in 1939 tot de ontwikkeling van bekroonde reclames voor merken
als Freixenet, Ford en HSBC.
Door haar pioniersgeest kan JWT diepgaande relaties smeden met klanten
zoals Bayer, Cadbury, Diageo, DTC, Ford, HSBC, J?, Kellog's, Kimberly-Clark,
Kraft, Nestlé, Nokia, Rolex, Schick, Shell, Unilever, Vodafone en vele
andere. Het moederbedrijf van JWT is WPP (Nasdaq: WPPGY).
Jonathan Sanchez, directeur Communicatie, JWT Worldwide, +1-646-468-9988 of jonathan.sanchez@jwt.com
-