JWT stelt Alison Burns aan als wereldwijd directrice Klantenservice in New York

05/09/2008 02:19

PR Newswire

NEW YORK en LONDEN, September 4 /PRNewswire/ --

- JWT London stelt opvolger van Burns aan als algemeen directeur in Londen

JWT Worldwide heeft vandaag aangekondigd dat Alison Burns, de algemeen directrice van het netwerk in Londen, naar New York zal terugkeren om er, als internationaal directrice Klantenservice, New York, de leiding te nemen van de internationale merken voor het op drie na grootse reclamenetwerk. Burns trad in 2006 bij JWT in dienst als algemeen directrice voor Londen en heeft sindsdien met Toby Hoare, de algemeen directeur voor Europa, de leiding genomen van de radicale transformatie van het kantoor in Londen. Later dit jaar wordt een opvolger voor Burns als algemeen directeur in Londen aangesteld.

Met Burns aan het roer is JWT London - dankzij haar bekende ervaring, zakelijke gedrevenheid en fundamentele passie voor het kantoor - gegroeid van een kantoor dat een nieuwe visie en een nieuwe start nodig had, tot een bedrijf dat goed op weg is een uitblinker te worden op het internationale podium. Deze evolutie kan worden afgelezen aan nieuw in de wacht gesleepte contracten en de organische groei van reeds bestaande zaken. Recente nieuwe klanten zijn onder meer Baileys, Royal Caribbean, Blue Dragon, WWF, Nokia, Nestlé Heaven, Blue System, Playboy Fragrance en Immodium. JWT London heeft niet alleen de groeiverwachtingen overtroffen, maar ontwikkelt zich ook in een creatieve reus dankzij de gepassioneerde leiding van Burns, wat duidelijk in verband staat met de beroemde creatieve Russell Ramsey (voordien bij het kantoor BBH) die zij begin 2008 als creatief directeur in Londen aanstelde.

Burns zal in haar nieuwe functie in de VS vanuit New York werken waar zij verantwoording zal afleggen aan Rosemarie Ryan en Ty Montague, respectievelijk voorzitten en covoorzitter in New York. Burns blijft zetelen in het raad van bestuur van JWT en behoudt haar huidige klantgerelateerde verantwoordelijkheden voor Diamond Trading Company, terwijl zij nieuwe verantwoordelijkheden krijgt voor Diageo, Kimberly-Clark, J? en Nestlé.

"De inspanningen van Alison in Londen over de afgelopen drie jaar zijn uitzonderlijk geweest", aldus Bob Jeffrey, voorzitter en algemeen directeur van JWT Global. "Het is geen geheim dat het kantoor enorme voordelen heeft gehaald uit haar passie, gedrevenheid en gerichtheid; de resultaten spreken voor zich. Het kantoor in Londen is er nu klaar voor haar groei door te zetten en zich te ontplooien dankzij de fundering die zij daarvoor gelegd heeft. Ik ben zeer gelukkig met de nieuwe uitdaging die Alison in het netwerk zal aanpakken."

Toby Hoare, voorzitter van JWT Europa, die momenteel de opvolging van Burns coördineert, zei: "Wij zullen de opvolger van Alison zeer binnenkort bekendmaken. Het is een veelomvattende functie, en de beslissing over de vervulling ervan willen we niet overhaast nemen. Alison heeft uitstekend werk geleverd bij JWT London. Het was mij een genoegen met haar samen te werken. Ik weet dat wij beiden zullen zorgen voor een vlotte overgang in het belang van onze mensen en onze klanten."

Verwacht wordt dat Burns aan het begin van 2009 naar New York zal verhuizen en ondertussen tussen Londen en New York heen en weer zal reizen om een geslaagde overgang tussen de functies te garanderen.

"JWT is het kantoor waarvoor ik drie jaar geleden heb gekozen en ik ben van plan me aan deze keuze te houden", verklaarde Burns. "Ik heb een schitterende tijd in Londen gehad en ik zal de klanten, mensen en cultuur enorm missen. Ik twijfel er echter geen moment aan dat het kantoor klaar is voor blijvende groei, dat het managementteam sterk is en dat ik het kantoor zal verlaten met een enorm gevoel van trots over het werk dat wij tezamen hebben verricht."

Rosemarie Ryan verklaarde: "Ty en ik kennen Alison al jaren als concurrent toen zij aan het hoofd stond van Fallon in New York, en als collega hier bij JWT. Wij zijn zeer verheugd dat wij nog nauwer en op een stimulerende manier met haar zullen kunnen samenwerken."

Over JWT
JWT is de bekendste merknaam voor marketingcommunicatie ter wereld. Met het hoofdkantoor in New York is JWT een echt mondiaal netwerk met meer dan 200 kantoren in meer dan 85 landen waar bijna 10.000 marketingprofessionals werken.

JWT maakt constant deel uit van de top van reclamenetwerken ter wereld en blijft domineren door haar voorsprong - van de productie van de eerste tv-commercial in 1939 tot de ontwikkeling van bekroonde reclames voor merken als Freixenet, Ford en HSBC.

Door haar pioniersgeest kan JWT diepgaande relaties smeden met klanten zoals Bayer, Cadbury, Diageo, DTC, Ford, HSBC, J?, Kellog's, Kimberly-Clark, Kraft, Nestlé, Nokia, Rolex, Schick, Shell, Unilever, Vodafone en vele andere. Het moederbedrijf van JWT is WPP (Nasdaq: WPPGY).

Jonathan Sanchez, directeur Communicatie, JWT Worldwide, +1-646-468-9988 of jonathan.sanchez@jwt.com






-