RTL Group

Sterke eerste week nieuw TV-seizoen RTL-zenders

RTL Nederland is met haar vier zenders het nieuwe tv-seizoen sterk begonnen. Met ingang van maandag 25 augustus keerden bekende programmas terug en vond een aantal nieuwe programmas voor het eerst hun weg naar de huiskamers. In deze eerste week werd door de RTL-zenders een gezamenlijk zenderaandeel in de doelgroep 20 49 jaar bereikt van 31,9 procent. Op maandag en dinsdag kwam dit percentage zelfs boven de 36 procent uit. De komende week gaan nog meer nieuwe RTL-programmas van start.

Bij familiezender RTL 4 (doelgroep Boodschappers 20 49 jaar) keerden RTL Boulevard en Goede Tijden, Slechte Tijden afgelopen week sterk terug en het nieuwe Uitstel Van Executie en het vernieuwde Het Zesde Zintuig: Plaats Delict werden ook zeer goed ontvangen met allebei 1,1 miljoen kijkers. Million Dollar Wedding drong met een zenderaandeel van 18,6 procent meteen door tot de dag top-5 wat betreft Boodschappers 20 49 jaar. Het totale zenderaandeel van RTL 4 in haar doelgroep kwam deze week uit op 14,9 procent. De komende werkweek beginnen Herrie Aan De Horizon, De Naakte Waarheid en Help, Mijn Man Heeft Een Hobby terwijl Het Moment Van De Waarheid, Postcode Loterij Wat Schat Je en het vierde seizoen Gooische Vrouwen het weekend van RTL 4 gaan aanvullen. Vrijdag staat de tv-première van de film The Da Vinci Code op het programma.

Bij het jonge en eigenzinnige RTL 5 (doelgroep 20 34 jaar) vielen de eerste week vooral America's Next Top Model, Wie Is De Chef en de film In Her Shoes op. Expeditie Robinson realiseerde gisteren met de eerste aflevering een zenderaandeel in de RTL 5-doelgroep van maar liefst 22,4 procent en RTL 5 haalde in de eigen doelgroep over de hele eerste week een zenderaandeel van 9,9 procent. Deze week start de nieuwe vooravond met elke werkdag Cant Buy Me Love en ook Rock Nation, So You Think You Can Dance en Hoe Word Ik Mama In Amsterdam-Zuid beleven deze week hun première bij RTL 5.

Mannenzender RTL 7 (doelgroep Mannen 20 49 jaar) deed de eerste week goede zaken met de nieuwe vooravond (The Knight Rider en Married With Childeren) en ook de films Rising Sun, Down Periscope en Spartan werden goed ontvangen. De film Cutthroat Island leverde afgelopen zaterdag een zenderaandeel in de doelgroep van RTL 7 op van 11,9 procent. RTL 7 scoorde over de hele eerste week een zenderaandeel van maar liefst 8,4 procent in de doelgroep.

Ook vrouwenzender RTL 8 (doelgroep Vrouwen 20 49 jaar) ging afgelopen week met een hoog zenderaandeel in de eigen doelgroep uit de startblokken : 4,0 procent in de eerste week van het nieuwe seizoen. Onder meer de films Big en Crash Course droegen bovengemiddeld bij aan dit resultaat. Het nieuwe Nederlandse programma The Irish Matchmaker is vanaf donderdag te zien bij RTL 8.

---

Noot aan de redactie: voor meer informatie en/of interviews kunt u contact opnemen met Jaap Paulsen, afdeling Communicatie van RTL Nederland, via tel: 035 6718879 of jaap.paulsen@rtl.nl.