Sterke eerste week nieuw TV-seizoen RTL-zenders
RTL Nederland is met haar vier zenders het nieuwe tv-seizoen sterk
begonnen. Met ingang van maandag 25 augustus keerden bekende
programmas terug en vond een aantal nieuwe programmas voor het eerst
hun weg naar de huiskamers. In deze eerste week werd door de
RTL-zenders een gezamenlijk zenderaandeel in de doelgroep 20 49 jaar
bereikt van 31,9 procent. Op maandag en dinsdag kwam dit percentage
zelfs boven de 36 procent uit. De komende week gaan nog meer nieuwe
RTL-programmas van start.
Bij familiezender RTL 4 (doelgroep Boodschappers 20 49 jaar) keerden
RTL Boulevard en Goede Tijden, Slechte Tijden afgelopen week sterk
terug en het nieuwe Uitstel Van Executie en het vernieuwde Het Zesde
Zintuig: Plaats Delict werden ook zeer goed ontvangen met allebei 1,1
miljoen kijkers. Million Dollar Wedding drong met een zenderaandeel
van 18,6 procent meteen door tot de dag top-5 wat betreft
Boodschappers 20 49 jaar. Het totale zenderaandeel van RTL 4 in haar
doelgroep kwam deze week uit op 14,9 procent. De komende werkweek
beginnen Herrie Aan De Horizon, De Naakte Waarheid en Help, Mijn Man
Heeft Een Hobby terwijl Het Moment Van De Waarheid, Postcode Loterij
Wat Schat Je en het vierde seizoen Gooische Vrouwen het weekend van
RTL 4 gaan aanvullen. Vrijdag staat de tv-première van de film The Da
Vinci Code op het programma.
Bij het jonge en eigenzinnige RTL 5 (doelgroep 20 34 jaar) vielen de
eerste week vooral America's Next Top Model, Wie Is De Chef en de film
In Her Shoes op. Expeditie Robinson realiseerde gisteren met de eerste
aflevering een zenderaandeel in de RTL 5-doelgroep van maar liefst
22,4 procent en RTL 5 haalde in de eigen doelgroep over de hele eerste
week een zenderaandeel van 9,9 procent. Deze week start de nieuwe
vooravond met elke werkdag Cant Buy Me Love en ook Rock Nation, So You
Think You Can Dance en Hoe Word Ik Mama In Amsterdam-Zuid beleven deze
week hun première bij RTL 5.
Mannenzender RTL 7 (doelgroep Mannen 20 49 jaar) deed de eerste week
goede zaken met de nieuwe vooravond (The Knight Rider en Married With
Childeren) en ook de films Rising Sun, Down Periscope en Spartan
werden goed ontvangen. De film Cutthroat Island leverde afgelopen
zaterdag een zenderaandeel in de doelgroep van RTL 7 op van 11,9
procent. RTL 7 scoorde over de hele eerste week een zenderaandeel van
maar liefst 8,4 procent in de doelgroep.
Ook vrouwenzender RTL 8 (doelgroep Vrouwen 20 49 jaar) ging afgelopen
week met een hoog zenderaandeel in de eigen doelgroep uit de
startblokken : 4,0 procent in de eerste week van het nieuwe seizoen.
Onder meer de films Big en Crash Course droegen bovengemiddeld bij aan
dit resultaat. Het nieuwe Nederlandse programma The Irish Matchmaker
is vanaf donderdag te zien bij RTL 8.
---
Noot aan de redactie: voor meer informatie en/of interviews kunt u
contact opnemen met Jaap Paulsen, afdeling Communicatie van RTL
Nederland, via tel: 035 6718879 of jaap.paulsen@rtl.nl.
RTL Group