Inspecteur op de stoep bij ontevredenheid

04/09/2008 15:25

Stichting AF-Erkenningsregeling

Kwaliteitstraject onderhoudsbedrijven werpt z'n vruchten af

Wie voortaan niet tevreden is over de kwaliteit van het uitgevoerd werk door een AF-erkend onderhoudsbedrijf, kan een technisch inspecteur op de stoep verwachten. Dit is het gevolg van de introductie deze week van een online klantentevredenheidsonderzoek voor de AF-erkende bedrijven. Het is het eerste klantentevredenheidsonderzoek in de schilders-, glaszet- en onderhoudsbranche dat digitaal en kostenloos voor de erkende onderhoudsspecialisten wordt verzorgd.

Klanten kunnen alleen meedoen door het invoeren van een unieke code die zij verkrijgen van het bedrijf bij de factuur naar aanleiding van de uitvoering van een opdracht. Deze codes zijn gekoppeld aan de bedrijven zodat de bedrijven elke moment van de dag hun eigen scores kunnen inzien. De klant bepaalt zelf welke privé-gegevens hij/zij vrijgeeft. Wanneer de klant na oplevering toch ontevreden blijkt over de kwaliteit van het uitgevoerd werk, dan krijgt de bedrijfsleiding dat meteen per e-mail door en kan er actie worden ondernomen. Bij blijvende ontevredenheid kan door de Stichting AF snel een technisch inspecteur van het onafhankelijke Verf Advies Centrum ingeschakeld worden.

Deze methodiek van kwaliteitsmanagement heeft de afgelopen jaren z'n vruchten bij de Stichting AF wel afgeworpen. Het aantal onopgeloste klachten waarvoor de Geschillencommissie voor Consumentenzaken in Den Haag nog wordt ingeschakeld voor een bindende uitspraak is spectaculair gedaald van 100 in 2002 naar slechts de verwachtte 25 in 2008. Hiermee behoort de schilders-, glaszet en onderhoudsbranche tot de vijf branches waarover de minste klachten bij de SGC binnenkwam.

De introductie van deze nieuwe klantentevredenheidsmeting gebeurt door een grootschalige reclame-campagne waarbij bussen, radio en tijdschriften worden ingezet. Tevens is het aangegrepen om het logo van de AF-erkende onderhoudspecialisten te vernieuwen.






Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie

In onze perssectie vindt u onze persberichten & aanvullend materiaal terug via www.af-erkend.nl/pers.

Stichting AF-Erkenningsregeling

De AF-Erkenningsregeling is een initiatief van FOSAG, ondernemersorganisatie voor de schilders-, onderhouds- en metaalconserverings, en glaszetbranche. In totaal zijn er in Nederland ruim 1.550

door deze branche erkende schilders, glaszetters en behangers. Zij werken met voorwaarden die overeengekomen zijn met Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond en waarin de uitvoering van werk

tussen opdrachtgever en opdrachtnemer inclusief (nakomings)garanties door de Stichting AF zijn geregeld.

Voor meer informatie /