Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Sanoma lanceert me-time magazine: Flow

Hoofddorp, 4 september 2008 - Sanoma Uitgevers lanceert in november een vernieuwend vrouwenblad: Flow. Met een heel andere formule dan de bestaande vrouwenbladen.

Een me-time magazine noemt Sanoma het. Flow, voor vrouwen van 30 tot 45 jaar, is vernieuwend in vorm en inhoud. Flow bevat heel andere pijlers dan de bestaande vrouwenbladen. De vijf vaste katernen zijn:

Feel connection: familie, gezin, vrienden, maar ook de wereld Spoil yourself: jezelf verwennen met mooie producten Live mindful: kan het ook anders, dat leven? Simplify your life: praktische oplossingen en handige tips Easy reading: Flow miniboek van 32 pagina's

Een test op basis van het nulnummer heeft de verwachtingen bij de uitgever hoog gespannen. "De resultaten zijn inderdaad ongekend positief," zegt Irene Smit die Flow samen met Astrid van der Hulst ontwikkelde en produceert. "Maar nog belangrijker vind ik dat ons gevoel zegt dat we echt helemaal goed zitten."

Moment van rust
De resultaten van een uitgebreid Sanoma/Metrix onderzoek werden gebruikt bij de opzet van Flow. De huidige generatie vrouwen tussen de 30 en 45 jaar is ondernemend, sociaal en heeft een sterk verantwoordelijkheidgevoel. Maar ze zijn ook 'moe van het moeten' en ervaren veel keuzestress. Flow speelt in op de tijdgeest . "Wij willen vrouwen een blad geven dat helemaal voor henzelf is," aldus Van der Hulst. "Niet nog meer moeten, maar even mogen. Flow relativeert en biedt een moment van rust. Me-time. Flow is iedere keer weer een cadeautje."

Creatieve adverteerders
Het blad biedt adverteerders nieuwe mogelijkheden. Samenwerking op redactioneel niveau is mogelijk. Redactie en uitgever willen adverteerders stimuleren creatieve benaderingen te kiezen die de bladformule versterken. "Technisch biedt Flow heel veel mogelijkheden," meldt Smit. "Van pregen en stansen tot uit- of invouwen en bijsluiten. We willen de adverteerder iets extra's bieden, op een manier die het voor onze doelgroep ook extra leuk maakt."

Anders dan anders
Flow is heel anders opgezet dan gebruikelijk bij een grote uitgever. "We hadden alle vrijheden om het heel anders te doen dan anders," zegt Van der Hulst. "Creatief, organisatorisch en initiatiefrijk - in alle opzichten. De enige opdracht was: creëer een blad dat voorziet in de behoefte van deze doelgroep. Zo hebben we echt ons eigen kindje kunnen maken. En dat gaan we nu grootbrengen."

Flow verschijnt vanaf november in een tweemaandelijkse frequentie met een omvang van minimaal 148 pagina's. De verspreide oplage zal in eerste instantie honderdduizend zijn.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1100 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Sanoma Uitgevers geeft dit jaar voor de vijfde keer de charity glossy Pink Ribbon uit, waarvan de opbrengsten voor 100% naar de Stichting Pink Ribbon gaan. Het magazine dient twee doelen: enerzijds het inzamelen van geld en anderzijds het informeren over borstkanker. Pink Ribbon Magazine 2007 heeft een recordbedrag van totaal ¤ 1.030.323,80 opgebracht. Meer informatie op: www.pinkribbonmagazine.nl.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (