Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

't Brandgeveul laat lezers vooral genieten

Brand Bier lanceert relatiemagazine voor horecaondernemers

Hoofddorp, 3 september 2008 - Brand Bier heeft bij de opening van het Brandmuseum in Wijlre afgelopen vrijdag een nieuw magazine gelanceerd onder de titel 't Brandgeveul. Het blad, dat drie keer per jaar gaat verschijnen en wordt geproduceerd door Sanoma Uitgevers Custom Publishing, is primair bedoeld om de band tussen het merk Brand en de horecaondernemers te versterken. 't Brandgeveul verschijnt in een oplage van 18.000 exemplaren en telt 68 pagina's.

Preuven aan het goede leven, is de centrale boodschap die het magazine wil uitstralen. Brand Bier is van oorsprong bier uit Limburg en de makers hebben het Bourgondische karakter van deze provincie vast willen houden. 't Brandgeveul informeert horeca-ondernemers en slijters over het bijzondere karakter van Brand als premium biermerk, over nieuwe producten en innovaties en over specifieke sponsoring van Brand. Tegelijkertijd laat het magazine ook veel ruimte voor human interest en interviews. Horecamensen vertellen over hun passies, de beleving van het merk Brand en hun visie op de hedendaagse horeca.

Genieten
Centraal in 't Brandgeveul staat 'genieten', in allerlei opzichten. Het magazine sluit naadloos aan op de communicatiecampagne van Brand Bier: de kunst van het kleine genieten. Daarom zal het ook een aantrekkelijk blad zijn voor de cafébezoekers en ongetwijfeld een vaste plaats krijgen op de leestafel. "Met 't Brandgeveul willen we onze relaties laten zien dat onze band met hen voor ons heel belangrijk is. Vele relaties werken al jarenlang met ons samen en delen de passie voor kwaliteit, goed gastheerschap en genieten" aldus Lieke Westendorp, brand manager Brand Bier.

Volgens Sjaak Hoogkamer, hoofd Custom Publishing van Sanoma Uitgevers, is 't Brandgeveul een stijlvol en kwalitatief hoogstaand magazine dat Brand Bier op een natuurlijke en aantrekkelijke manier etaleert. "De redactionele formule is gestoeld op 'genieten' en dat laat voldoende ruimte om het blad een eigenzinnig karakter te geven. Een relatiemedium dat de doelgroep meer bij het merk zal betrekken en volop zal laten genieten!"

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1100 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Sanoma Uitgevers geeft dit jaar voor de vijfde keer de charity glossy Pink Ribbon uit, waarvan de opbrengsten voor 100% naar de Stichting Pink Ribbon gaan. Het magazine dient twee doelen; enerzijds het informeren over borstkanker en anderzijds het inzamelen van geld. Pink Ribbon Magazine 2007 heeft een recordbedrag van totaal ¤ 1.030.323,80 opgebracht. Meer informatie op: www.pinkribbonmagazine.nl.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht