Volkswagen sponsort D-pupillen voetbal
(9/3/2008)
Bewegen en teamspirit zijn belangrijk voor de jeugd en Volkswagen
stimuleert dit via een uitgebreid jeugdvoetbalprogramma. Eerder dit
jaar is er samen met Foppe de Haan onder de naam Volkswagen Junior
Masters al een landelijke competitie gelanceerd voor de top
D-amateurs.
Voor de komende vier jaar wordt Volkswagen official Car Supplier van
de KNVB en naamgever van de D-pupillen competities. Hiermee richt
Volkswagen zich volledig op de D-pupillen.
Gedurende de competitie zal Volkswagen een aantal activiteiten
opzetten voor alle D-pupillen, hun coaches en de ouders. Begin 2009
lanceert de KNVB een totaal nieuwe website. Alle verschillende
doelgroepen binnen het amateurvoetbal, van junioren tot senioren en
van scheidsrechter tot bestuurslid, zullen daar worden bediend.
Volkswagen zal samen met de KNVB de specifieke omgeving voor
D-pupillen gaan inrichten. Doelstelling van deze D-pupillen omgeving
is dat het een community-omgeving wordt voor iedereen die betrokken is
bij de D-pupillen. Naast basiszaken als wedstrijdschema's en uitslagen
verschaft de website informatie over verschillende leuke acties. Ook
de coach wordt niet vergeten: vanaf de start van de competitie gaat de
'Coach van de Maand'-verkiezing lopen. Alle pupillen kunnen aangeven
waarom hun coach de allerbeste is. De winnende coach krijgt een
typische trainersjas met Coach van de Maand opdruk en het team krijgt
een âelftalâ ballen.
Volkswagen Junior Masters '08-'09
De Junior Masters competitie is voor de D-amateurs van de 2e divisie.
Afgelopen jaar is AFC D1 uit Amsterdam kampioen geworden en waren zij
van de partij op de Europese finale in Salzburg. Een uitgebreid
dagboek, fotoâs en film zijn te vinden op Junior Masters website.
Dit jaar zal de kwalificatie voor de nationale finale via de
competitie en een drietal kwalificatietoernooien lopen. De volgende
internationale finale is in 2010 rondom het WK in Zuid Afrika. Het
winnende team kan dit jaar een trainingskamp winnen naar EK onder 21
jaar in Zweden. Ze zullen hier wedstrijden van Jong Oranje (indien
kwalificatie) gaan zien, wedstrijden spelen tegen de Zweedse
kampioenen en excursies maken. Bovendien krijgen zij een volledig
nieuw Nike voetbaltenue inclusief schoenen.
United Jeugd Cup
Volkswagen is via haar dealer Sanato Autogroep al twee jaar sponsor
van de United Jeugd Cup. Dit toernooi voor top D-pupillen van Betaalde
Voetbal Organisaties is afgelopen 16 en 17 augustus gespeeld. Naast de
Nederlandse teams waren er ook buitenlandse teams aanwezig.
Uiteindelijk won FC Groningen de finale van 'de beloften' van de
Glasgow Rangers.
AutoRai