Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)
Verkiezing âBeste Markt van Nederland 2009â van start
Datum: 03/09/2008
Extra prijs: Promotiebudget van 10.000 euro
De jaarlijkse verkiezing âBeste Markt van Nederlandâ is weer gestart.
Deelname aan de verkiezing is voor warenmarkten zeer interessant. Een
nominatie levert veel gratis publiciteit op. De winnaar, die voorjaar
2009 bekend wordt gemaakt, mag zich een jaar lang âBeste Markt van
Nederlandâ noemen. Bovendien krijgt de winnende markt als extra prijs
van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) een promotiebudget ter
waarde van 10.000 euro. Alle deelnemers krijgen bovendien gratis
professioneel advies met verbeterpunten voor hun markt.
De winnaar van deze verkiezing wordt in het voorjaar bekend gemaakt en
krijgt dan de titel âBeste Markt van Nederland 2009â. De
jaaraanduiding schuift daarmee eenmalig een jaar op. Voordeel is dat
de winnende markt een heel jaar gebruik kan maken van de titel.
Alle markten die de vragenlijst voor de verkiezing insturen, ontvangen
gratis een schriftelijk advies met verbeterpunten van het HBD. Dit
advies wordt gebaseerd op de HBD-publicatie âMarkt op maatâ, het
kwaliteitshandboek voor de warenmarkt.
Elke warenmarkt, groot of klein, kan meedoen aan de verkiezing door
het invullen van een vragenlijst. Deze is te downloaden op
www.hbd.nl/bestemarkt. Deelname is gratis, de inschrijving sluit eind
oktober.
Het HBD heeft de organisatie van de verkiezing âBeste Markt van
Nederlandâ overgenomen van de Centrale Vereniging voor de Ambulante
Handel (CVAH). Het doel van de verkiezing is onveranderd: een verdere
professionalisering van de warenmarkt, het imago van de markt bij het
publiek versterken en het belang van de markt nog een extra onder de
aandacht brengen van beleidsmakers.