Time : 18:07:35
Date : 02 September 2008
Sender Name: Emakina

Emakina Group lanceert Emakina/Media, het eerste 100% digitale media-agentschap

BRUSSEL, 2 SEPTEMBER 2008 - Emakina Group kondigt vandaag de lancering aan van Emakina/Media, het eerste Belgische media-agentschap dat exclusief gewijd is aan de digitale media. Isabelle Driege neemt de leiding van deze nieuwe entiteit op zich in de hoedanigheid van Partner en General Manager.

Emakina/Media zal als een autonoom bedrijf functioneren binnen de Emakina Group. Haar waaier diensten zal alle nieuwe digitale media omvatten (strategie, planning en media buying). Emakina Group wil zo de adverteerders in staat stellen om al meteen vanaf de conceptfase van hun campagnes hun mediastrategie te integreren.

Emakina/Media zal onder leiding staan van Isabelle Driege, in haar functie van Partner en General Manager. Afgestudeerd aan de Hogeschool Galilée is Isabelle Driege haar loopbaan begonnen als Account Manager bij de regie @dnet. Vervolgens heeft zij deelgenomen aan de oprichting van het Belgisch filiaal van Hi-Media, een van de grootste internetregieën in Europa, waar zij de functie van Account Director vervulde. In 2003 zette zij haar loopbaan verder bij MSN Belgium, vooraleer het agentschap Aegis Media te vervoegen waar zij de digitale afdeling Isobar oprichtte voor rekening van de Belgische afdeling van dit internationale netwerk.

Een innoverende positionering op de Belgische markt

"Emakina/Media zal het eerste Belgische media-agentschap zijn dat exclusief gewijd is aan de digitale media, onafhankelijk van elke traditionele mediagroep of medianetwerk, legt Brice Le Blévennec uit, President van Emakina Group. Deze innoverende positionering op de Belgische markt heeft tot doel efficiëntere strategieën op interactief vlak aan te kunnen bieden, zonder compromis met de traditionele media.

"Met Emakina/Media vervolledigen wij onze waaier van knowhow en versterken wij onze positie als 'full service' interactief agentschap. In het verleden hebben wij al in partnerschap met verschillende media-agentschappen samengewerkt, wanneer dat nodig was voor de campagnes. Nu beschikt ons netwerk over de nodige expertise om alle noden van onze klanten zelf te kunnen lenigen, of het nu gaat om concept, strategie, of het uitwerken van interactieve marketingcampagnes", besluit Denis Steisel, CEO van Emakina Group.

Voor meer inlichtingen :

Denis Steisel
CEO Emakina Group
E-mail: dst@emakina.com
Tel: +32 2 400 40 75

Olivier De Doncker
PR Manager
E-mail : odo@emakina.com
Mobile : +32 473 96 93 37

Over Emakina Group
Emakina Group is een Europees netwerk van interactieve bureaus die hun klanten helpen met de integratie van het Internet in het geheel van hun activiteiten. Emakina Group is samengesteld uit de bureaus Emakina Belgique (Brussel), B. On The Net (Brussel), Design is Dead (Antwerpen), SunTzu (Rotterdam), groupe Reflect (Parijs en Limoges) en The Reference (Gent). De groep Emakina heeft een waaier van diensten ontwikkeld rond zijn vier kernactiviteiten: adviesverlening, interactieve marketing, informatieve websites en transactionele e-commercesites. Met een sterk team van meer zowat 270 medewerkers is Emakina het grootste interactieve bureau in België. Emakina staat sinds 7 juli 2006 genoteerd op Alternext van Euronext Brussel (mnemo: ALEMK).