Time : 18:07:35
Date : 02 September 2008
Sender Name: Emakina
Emakina Group lanceert Emakina/Media, het eerste 100% digitale media-agentschap
BRUSSEL, 2 SEPTEMBER 2008 - Emakina Group kondigt vandaag de
lancering aan van Emakina/Media, het eerste Belgische
media-agentschap dat exclusief gewijd is aan de digitale media.
Isabelle Driege neemt de leiding van deze nieuwe entiteit op zich in
de hoedanigheid van Partner en General Manager.
Emakina/Media zal als een autonoom bedrijf functioneren binnen de
Emakina Group. Haar waaier diensten zal alle nieuwe digitale media
omvatten (strategie, planning en media buying). Emakina Group wil zo
de adverteerders in staat stellen om al meteen vanaf de conceptfase
van hun campagnes hun mediastrategie te integreren.
Emakina/Media zal onder leiding staan van Isabelle Driege, in haar
functie van Partner en General Manager. Afgestudeerd aan de
Hogeschool Galilée is Isabelle Driege haar loopbaan begonnen als
Account Manager bij de regie @dnet. Vervolgens heeft zij deelgenomen
aan de oprichting van het Belgisch filiaal van Hi-Media, een van de
grootste internetregieën in Europa, waar zij de functie van Account
Director vervulde. In 2003 zette zij haar loopbaan verder bij MSN
Belgium, vooraleer het agentschap Aegis Media te vervoegen waar zij
de digitale afdeling Isobar oprichtte voor rekening van de Belgische
afdeling van dit internationale netwerk.
Een innoverende positionering op de Belgische markt
"Emakina/Media zal het eerste Belgische media-agentschap zijn dat
exclusief gewijd is aan de digitale media, onafhankelijk van elke
traditionele mediagroep of medianetwerk, legt Brice Le Blévennec uit,
President van Emakina Group. Deze innoverende positionering op de
Belgische markt heeft tot doel efficiëntere strategieën op
interactief vlak aan te kunnen bieden, zonder compromis met de
traditionele media.
"Met Emakina/Media vervolledigen wij onze waaier van knowhow en
versterken wij onze positie als 'full service' interactief
agentschap. In het verleden hebben wij al in partnerschap met
verschillende media-agentschappen samengewerkt, wanneer dat nodig was
voor de campagnes. Nu beschikt ons netwerk over de nodige expertise
om alle noden van onze klanten zelf te kunnen lenigen, of het nu gaat
om concept, strategie, of het uitwerken van interactieve
marketingcampagnes", besluit Denis Steisel, CEO van Emakina Group.
Voor meer inlichtingen :
Denis Steisel
CEO Emakina Group
E-mail: dst@emakina.com
Tel: +32 2 400 40 75
Olivier De Doncker
PR Manager
E-mail : odo@emakina.com
Mobile : +32 473 96 93 37
Over Emakina Group
Emakina Group is een Europees netwerk van interactieve bureaus die
hun klanten helpen met de integratie van het Internet in het geheel
van hun activiteiten. Emakina Group is samengesteld uit de bureaus
Emakina Belgique (Brussel), B. On The Net (Brussel), Design is Dead
(Antwerpen), SunTzu (Rotterdam), groupe Reflect (Parijs en Limoges)
en The Reference (Gent). De groep Emakina heeft een waaier van
diensten ontwikkeld rond zijn vier kernactiviteiten: adviesverlening,
interactieve marketing, informatieve websites en transactionele
e-commercesites. Met een sterk team van meer zowat 270 medewerkers is
Emakina het grootste interactieve bureau in België. Emakina staat
sinds 7 juli 2006 genoteerd op Alternext van Euronext Brussel (mnemo:
ALEMK).