Nominaties Verkiezing Commercieel Manager en Key Account Manager
WOERDEN, 20080902 -- Voor de 37e keer (sinds 1971) organiseert Hét Sales Event in samenwerking met de Sales Management Association (SMA) het verkiezingtraject dat op 12 februari 2009 tijdens Hét Sales Event leidt tot de winnaars van de titels `Commercieel Manager van het Jaar' en `Key Account Manager van het Jaar'.
Nomineren kandidaten
Sales professionals kunnen zichzelf nomineren of (anoniem) worden genomineerd. Indien iemand een commercieel talent nomineert, maakt men kans op twee vliegtickets naar een Europese stad. De kandidaten worden onder andere getoetst op factoren als: commerciële prestaties, ervaring, creativiteit, presentatie, visie en bijdrage aan de doelen van de onderneming. Nomineren kan tot 15 oktober 2008 via het inschrijfformulier op www.salesevent.nl.
Verkiezingtraject
Twee onafhankelijke, gerenommeerde selectiebureaus nodigen de kandidaten uit voor een korte presentatie. Hierna maken de beide selectiebureaus een `shortlist'. De kandidaten op deze lijst, ontvangen een uitnodiging voor een selectie-interview. Begin januari 2009 zijn de laatste 5 kandidaten per categorie bekend. Het hoogtepunt vormt de eigen presentatie en verkiezing tijdens Het Sales Event op 12 februari 2009 voor een zaal vol sales professionals, redacteuren van vakbladen en natuurlijk de professionele jury.
Pure winst
Het doorlopen van dit traject levert de kandidaten pure winst op: zij ontvangen feedback van geslaagde sales deskundigen, coaching en training op het gebied van presentatietechniek. En waardevolle contacten met ambitieuze vakgenoten.
Hét Sales Event 2009; "Sales & Marketing: one team, one goal"
Het Sales Event vormt dé jaarlijkse update en netwerklocatie op het gebied van Sales en Account Management. Voor 2009 is het thema; "Sales & Marketing: one team, one goal". In 2009 vindt het Sales Event voor de tweede maal plaats in Hotel Grand Huis ter Duin in Noordwijk. Het Sales Event is ook toegankelijk voor niet SMA leden. Voor meer informatie zie www.salesevent.nl. Belangrijk onderdeel van Het Sales Event zijn de finales van de verkiezingen Commercieel Manager en Key Account Manager.
SMA
De Sales Management Association stimuleert Best in Class Sales & Account Management door:
* Peer to Peer networking
* Kennis ontwikkeling
* Uitwisseling van ervaring
* Fundamenteel Opleiden
De doelgroep van de SMA zijn salesprofessionals in de volgende segmenten:
* Segment A: (Senior) Account Manager/ (Senior) Sales Representative
* Segment B: Sales Manager/Business Unit Manager/Key Account Manager
* Segment C: C-level/directie
De SMA heeft als uitgangspunt een toonaangevende, professionele beroepsvereniging te zijn, waarbij kennisvergroting en uitwisseling van ervaringen de basis vormen. De SMA realiseert dit onder meer door het organiseren van nationale en regionale seminars, congressen en andere bijeenkomsten en door het stimuleren van educatie binnen het vakgebied. Het meest bekende SMA evenement is de verkiezing van de Commercieel Manager van het Jaar.