Vernieuwde Speurders.nl met ZoekTurbo gaat helpen met vinden

02/09/2008 15:13

Telegraaf Media Nederland

Vandaag introduceert Speurders.nl haar nieuwe site. Dankzij innovatieve zoektechnieken ontwikkelt Speurders.nl zich tot een zoekassistent. Mensen kunnen nu makkelijker precies vinden wat ze zoeken in het groeiende aanbod van tweedehands en nieuwe producten. De nieuwe ZoekTurbo springt hierbij het meest in het oog. Als een product niet wordt aangeboden, dan blijft deze zoekassistent voor je verder zoeken.

Speurders.nl neemt afstand van de traditionele vraag- en aanbodsites die zich alléén richten op de grootte van het aanbod. Bezoekers kunnen op de nieuwe site makkelijker vinden wat ze zoeken in het groeiende aanbod. Op basis van specifieke kenmerken kan de bezoeker zijn zoekopdracht gedetailleerd plaatsen, waarna de zoektocht kan beginnen.

De vernieuwde site is gebruiksvriendelijker geworden, waarin het vinden voorop staat. Het is bijvoorbeeld mogelijk voor een gebruiker om alleen advertenties van particulieren te bekijken en de zakelijke advertenties buiten beschouwing te laten. Advertenties kunnen door gebruikers worden bewaard waarna deze vervolgens kunnen worden vergeleken. Dit wordt ook makkelijker door het gebruik van meer en grotere foto's op de site, maar er zijn nog meer handige hulpmiddelen om het zoekproces te vereenvoudigen.

De ZoekTurbo, de nieuwe tool van Speurders.nl, blijft het gehele aanbod van Speurders.nl doorzoeken ook als de gebruiker op dat moment niet op de site is. Als een advertentie is geplaatst die voldoet aan de zoekopdracht waarschuwt de Zoekturbo de gebruiker meteen, waardoor een gebruiker nooit meer een advertentie hoeft te missen. Dit vergroot dus de kans dat een gebruiker ook echt vindt wat hij zoekt.

Om de gebruiker een zo compleet mogelijk aanbod te bieden, is het vanaf nu mogelijk voor webwinkeliers en andere grote aanbieders een koppeling te maken met Speurders.nl. Hierdoor krijgt de gebruiker toegang tot een zo compleet mogelijk aanbod van gebruikte én nieuwe artikelen.

"Door de toename van webwinkels op het internet is het aanbod explosief gegroeid. Maar dat leidt niet automatisch tot sneller succes", legt Leon Kramer, directeur Speurders.nl uit. "Mensen een miljoen zoekresultaten geven is niet moeilijk, maar wij willen net een stapje verder gaan. Wij geven je er liever maar één, maar dan wel precies dat wat je zoekt en liever nog iets beter."

Het plaatsen van advertenties is binnen de vernieuwde website ook makkelijker geworden en is nog steeds in alle rubrieken gratis. "Het is belangrijk dat kopers en verkopers elkaar weten te vinden. Dat is precies de rol voor Speurders.nl, want vinden is ons vak." aldus Kramer.

http://beta.speurders.nl

Over Speurders.nl

Speurders.nl is onderdeel van Telegraaf Media Nederland. Speurders maakt al sinds 1922 adverteren voor iedereen mogelijk, door middel van rubrieksadvertenties in De Telegraaf. De online variant Speurders.nl is in augustus 2004 gestart en richt zich op het gratis online bij elkaar brengen van vraag en aanbod van zowel particulieren als bedrijven. Hierbij gaat het niet alleen om tweedehands artikelen, maar ook om diensten en nieuwe producten. In december 2005 riep online onderzoeksbureau Multiscope Speurders.nl uit tot de beste Nederlandse site-introductie ooit. In 2006 won Speurders.nl de belangrijkste marketingprijs van Nederland; de Gouden Effie. Gemiddeld worden er zo'n 1 miljoen gratis advertenties per maand ingebracht. Dit komt neer op ca. 35.000 advertenties per dag. Speurders.nl streeft ernaar toonaangevend te zijn in de branche op het gebied van veiligheid en gebruikersgemak.

Over Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk deel van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, Pilarczyk Media Groep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, evenzoveel websites, diverse 'out of home TV' netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.





http://beta.speurders.nl


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie (