Softwarehuis start opmerkelijke wervingscampagne

02/09/2008 14:54

Calco Information Technology

Persbericht 2 september 2008

Softwarehuis start opmerkelijke wervingscampagne

In de IT-detacheringsmarkt wordt weer volop gezocht naar geschikt personeel. Met een arbeidsmarkt die redelijk onder druk staat, valt het niet altijd mee om voldoende medewerkers te vinden en te binden. Door verschillende detacheerders wordt nogal eens alles uit de kast gehaald om nieuwe medewerkers binnen te halen.

IT-bedrijf Calco IT uit Amersfoort is op zoek naar 150 nieuwe medewerkers voor hun Masterclass-traject en start een wel heel opmerkelijke wervingsactie, genaamd 'Zero to Hero'. Zij gaan middels geïllustreerde strip-uitingen potentiële werknemers benaderen en deze naar een event-dag halen op 20 september, bij een Suzuki autodealer in Amersfoort.

Deze potentiële nieuwe medewerkers worden door bestaande Calco-medewerkers van huis opgehaald en naar de dealer gebracht.

In de werkplaats van deze dealer zullen de gegadigde nieuwe medewerkers een test doen die daarna meteen beoordeeld wordt. Wanneer deze voldoende is, volgt er direct een sollicitatiegesprek en wanneer ook dat klikt, wordt er door Calco IT een contractaanbieding gedaan, incl. een Suzuki Swift.

Calco IT omschrijft het zelf als:

'Gelijk een top-carrière in de ICT starten, een coole Swift en nog gericht opgeleid worden ook!'

Een voorbeeld van een strip advertentie is te vinden in de bijlage.





http://www.calcomasterclass.nl