Milieukeur

Milieukeur kleurrijk; vernieuwd logo

Een steeds groeiender en bonter gezelschap van bedrijven laat haar producten of processen/diensten certificeren met dit Nederlandse milieukeurmerk.

Medio 2008 waren er 210 producten/diensten van 104 bedrijven met Milieukeur gecertificeerd en ook 3 ketenregisseurs met 202 deelnemende bedrijven.
Voorbeelden: meer dan 40 gecertificeerde autowasstraten, 11 Nederlandse betonfabrikanten leveren betonnen producten met Milieukeur, varkensvlees met Milieukeur is landelijk verkrijgbaar via 70 slagerijen en 230 supermarkten; 40 graantelers leveren gerst voor diverse bieren met Milieukeur, windenergie met Milieukeur wordt geleverd via meer dan 50 Nederlandse windmolens en een groot assortiment brandblussers met Milieukeur is bij 10 producenten/importeurs in Nederland verkrijgbaar.

Kleur bekennen
Het keurmerk Milieukeur staat al sinds 1992 in de markt en het beeldmerk was toe aan een facelift. Vandaar dat Milieukeur op 1 september haar vernieuwde en kleurrijke logo introduceerde. Bedrijven die Milieukeur gecertificeerde producten, processen of diensten leveren bekennen daarmee kleur: zij tonen aan duurzaam en maatschappelijk verantwoord te ondernemen en zijn op dit gebied voorlopers in de markt. Dat biedt veel voordelen; op de eerste plaats natuurlijk de winst voor het milieu. En ook: bewezen duurzaamheidsinspanningen en positionering van het bedrijf, kostenbesparingen en fiscale voordelen. De consument die producten koopt met het Milieukeur logo weet dat die milieuvriendelijker zijn geproduceerd.

Laatst gewijzigd: 02 september 2008