Milieukeur kleurrijk; vernieuwd logo
Een steeds groeiender en bonter gezelschap van bedrijven laat haar
producten of processen/diensten certificeren met dit Nederlandse
milieukeurmerk.
Medio 2008 waren er 210 producten/diensten van 104 bedrijven met
Milieukeur gecertificeerd en ook 3 ketenregisseurs met 202 deelnemende
bedrijven.
Voorbeelden: meer dan 40 gecertificeerde autowasstraten, 11
Nederlandse betonfabrikanten leveren betonnen producten met
Milieukeur, varkensvlees met Milieukeur is landelijk verkrijgbaar via
70 slagerijen en 230 supermarkten; 40 graantelers leveren gerst voor
diverse bieren met Milieukeur, windenergie met Milieukeur wordt
geleverd via meer dan 50 Nederlandse windmolens en een groot
assortiment brandblussers met Milieukeur is bij 10
producenten/importeurs in Nederland verkrijgbaar.
Kleur bekennen
Het keurmerk Milieukeur staat al sinds 1992 in de markt en het
beeldmerk was toe aan een facelift. Vandaar dat Milieukeur op 1
september haar vernieuwde en kleurrijke logo introduceerde.
Bedrijven die Milieukeur gecertificeerde producten, processen of
diensten leveren bekennen daarmee kleur: zij tonen aan duurzaam en
maatschappelijk verantwoord te ondernemen en zijn op dit gebied
voorlopers in de markt. Dat biedt veel voordelen; op de eerste plaats
natuurlijk de winst voor het milieu. En ook: bewezen
duurzaamheidsinspanningen en positionering van het bedrijf,
kostenbesparingen en fiscale voordelen. De consument die producten
koopt met het Milieukeur logo weet dat die milieuvriendelijker zijn
geproduceerd.
Laatst gewijzigd: 02 september 2008
Milieukeur