Ingezonden persbericht


Post HBO opleiding Online Marketing van start

Utrecht/Zaltbommel, 14 april 2008 - Zes krachtige spelers in de opleidingen- en mediabranche hebben de handen ineen geslagen. Mediaplaza, EMERCE, ISBW Opleiding en Training, LECTRIC Internetopleidingen, Thuiswinkel.org, en Yourzine lanceren op
1 september 2008 een post HBO-opleiding voor online marketing onder de naam NextMarketeer. De zes maanden durende opleiding richt zich op marketeers die de online mogelijkheden willen kennen en beheersen.

Huidige opleidingen lopen achter op praktijk
"Veel talentvolle en gedreven marketeers kunnen online marketing niet inzetten voor hun marketingoperatie. Het ontbreekt aan kennis en beheersing van, en ervaring met de uiteenlopende online mogelijkheden. Daarbij komt dat marketingopleidingen voornamelijk op de oude - lees offline - leest zijn geschoeid. Terwijl juist online marketing de mogelijkheden biedt om effectieve en vooruitstrevende marketing te bedrijven", zegt Jasper Wolters, directeur LECTRIC Internetopleidingen, een van de grondleggers van de opleiding.

"Wij zien dat er bij marketeers een sterke behoefte is aan een solide online marketing opleiding. Alle partners zien daarom het belang in van een gedegen opleiding op het gebied van Online Marketing, daar is dit initiatief het bewijs van."

Direct inspelen op de markt
De opzet van de opleiding is zowel praktisch als theoretisch. Het uitgangspunt 'What's in it for you tomorrow' houdt in dat de stof concreet genoeg is om de volgende dag in praktijk te brengen. Onderdeel van de opleiding zijn bedrijfsbezoeken en gastcolleges door vooraanstaande online marketeers.

Alle docenten van de opleiding zijn specialisten die al vele jaren hun sporen verdienen binnen de internet-, marketing- en nieuwe media branche. Enkele namen zijn Arko van Brakel (NieuweHelden), Wijnand Jongen (Thuiswinkel.org), Frans Appels (Netprofiler/ voorzitter Web Analytics Association NL), Dick Buschman (ACHTUNG!), Ruben Timmerman (Usarchy.com), Michiel van Riemsdijk (Yourzine) en Alexander Singewald (Privacy.nl).

De verwachtingen zijn hoog. "We streven naar de beste langdurige opleiding die meer dan tevreden deelnemers aflevert maar bovenal deelnemers die online marketing op professionele wijze kunnen toepassen", aldus Ment Kuiper, hoofddocent en één van de grondleggers van de opleiding.

Over de partners

Mediaplaza
Stichting Media Plaza heeft als doel inspiratie, innovatie en verandering met behulp van ICT binnen Nederland te initiëren. Mediaplaza organiseert en ontwikkelt onder andere interactieve workshops, congressen en seminars voor executives en professionals.

Emerce
Emerce is hét multimediale merk voor e-business & marketing in Nederland.

ISBW Opleiding en Training

ISBW is dé no-nonsense beroepsopleider met een aanbod op het gebied van bedrijfskunde, management, marketing, communicatie, sales, management support, P&O en financiën/administratie.

LECTRIC Internetopleidingen
LECTRIC Internetopleidingen is dé internetopleider van Nederland met een kwalitatief en innovatief opleidingenaanbod.

Thuiswinkel.org
Thuiswinkel.org is dé belangenvereniging voor ondernemers die producten en diensten via internet, catalogi en/of de post verkopen aan consumenten.

Yourzine
Yourzine is een full service online marketingbureau met een vooraanstaande positie in Nederland en daarbuiten.

EINDE BERICHT

Noot voor de redactie (