Persbericht
Efficiënt beheer van remote computers
Helpdesk Gemeente Enschede gebruikt LogMeIn Rescue
Amsterdam / Enschede -- 1 september 2008 -- De helpdesk van de IT-afdeling van de Gemeente Enschede zet LogMeIn Rescue in om PC s en laptops - die buiten het interne netwerk van de gemeente vallen - te ondersteunen en te beheren. Problemen worden door de medewerkers van de helpdesk sneller en effectiever opgelost; direct vanachter hun PC.
LogMeIn Rescue wordt gebruikt voor alle computers die niet binnen het interne netwerk van de drie grote kantoren en de stadsdeelkantoren van de Gemeente Enschede vallen , vertelt Ike Timmer, hardware & software consulent van de IT-afdeling van de gemeente Enschede. Naast die locaties binnen dat netwerk - 2.000 werkplekken - heeft de helpdesk het beheer over een aantal zogenaamde dislocaties: zwembaden, begraafplaatsen enzovoort. Maar ook alle raadsleden beschikken over een laptop en kunnen terugvallen op onze helpdesk , aldus Timmer, net zoals de mensen die regelmatig van huis uit werken; een aantal dat de laatste jaren toeneemt. In totaal beheren wij daardoor via LogMeIn Rescue ongeveer 150 externe werkplekken.
Voordat de keuze viel op LogMeIn Rescue nadat men op zoek was gegaan naar een vervanger voor het tot dan toe gebruikte product heeft de organisatie eerst een aantal vergelijkbare producten stevig getest. Beveiliging, snelheid, informatie- en rapportagemogelijkheden, gebruikersgemak en natuurlijk ook het prijskaartje zijn daarbij bepalend geweest , vertelt Timmer. LogMeIn Rescue stak tijdens de testen met kop en schouders uit boven de andere producten: zowel qua implementatie als snelheid, maar ook qua prijs. De inzet van Rescue voor remote gebruikers levert direct aantoonbare tijdsbesparing op voor de helpdesk. Met een viertal licenties beheren we nu 150 werkplekken. Een tiental 1e- en 2e-lijns supportmedewerkers gebruikt LogMeIn Rescue. Naar de problemen toegaan is nauwelijks meer nodig, dat scheelt veel reistijd en regelen. Een snelle rekensom leert dat we de jaarlijkse licentiekosten binnen een maand terugverdiend hebben. Ook gaat Enschede LogMeIn Rescue + Mobile implementeren om op die wijze via de helpdesk de gebruikers van mobiele telefoons op afstand te ondersteunen.
Het gebruik van LogMeIn Rescue door helpdeskmedewerkers biedt de klanten, naast een goede beveiligde verbinding, ook een vertrouwde omgeving. De extra s die Rescue biedt zijn bijvoorbeeld de calling card ; een handig programmaatje dat je installeert en snel contact kan leggen met onze helpdesk , stelt Timmer. Ook de informatie- en rapportagemogelijkheden van LogMeIn Rescue zijn voor de helpdesk van essentieel belang. De informatie die Rescue biedt over de remote PC, bijvoorbeeld geïnstalleerde software en geheugengebruik, wordt gebruikt voor trouble shooting . De rapportagemogelijkheden geven ons via de maandelijkse logging duidelijk inzicht in het gebruik van Rescue en welke problemen er zijn opgelost.
Enschede is met circa 150.000 inwoners de grootste stad in Oost-Nederland.
Over LogMeIn, Inc.
LogMeIn is een toonaangevende leverancier van on-demand remote connectivity-oplossingen voor het MKB, IT-dienstverleners en consumenten. LogMeIn-producten worden on-demand' aangeboden en zijn toegankelijk via een webbrowser. De LogMeIn reeks bestaat uit LogMeIn Free®, LogMeIn Pro®, LogMeIn Ignition®, LogMeIn Rescue®, LogMeIn IT Reach®, LogMeIn Backup®, RemotelyAnywhere® en LogMeIn HamachiTM. LogMeIn is gevestigd in Woburn, MA (USA) en heeft Europese vestigingen in Amsterdam en Boedapest.
Voor redactionele informatie of meer uitgebreide case: Influx PR, Jakob Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034, fax: 055-3602661, e-mail: