Honda lanceert geperfectioneerde Legend
(9/1/2008)
Honda heeft het doek getrokken van de nieuwe Legend-generatie. Het
vlaggenschip heeft een zeer krachtige V6-motor die topprestaties
verenigt met een lage uitstoot. De nieuwe automatische transmissie
draagt bij aan een hoger prestatieniveau. Om het rijcomfort te
verhogen, is de Legend voorzien van het Active Noise
Cancellation-systeem.
Bij de nieuwe Legend heeft Honda optimaal gebruikgemaakt van de
ervaringen van klanten met het voorgaande model. De grootste
uiterlijke wijzigingen zijn aan de voorzijde te vinden: nieuwe
koplampen, een andere motorkap en andere voorschermen. Aan de
achterzijde valt de nieuwe kofferklep op. De auto staat op
18-inchwielen.
Voorin is nu één van de sterkste V6-motoren in deze klasse
ingebouwd. Hij heeft de kracht van een V8 met behoud van de souplesse
en de zuinigheid van een V6. De nieuwe motor heeft een 200 cm3 grotere
inhoud, wat resulteert in een groter koppel over het gehele
toerengebied. Dat grotere koppel wordt ook bereikt doordat â net als
op de inlaatkleppen â VTEC (variabele klepbediening) wordt toegepast
op de uitlaatkleppen.
De nieuwe motor is gekoppeld aan een sterk verbeterde nieuwe
automatische transmissie die via paddles aan het stuur ook handmatig
is te schakelen. De vijftrapsautomaat reageert nog vlotter, wat samen
met het grotere motorkoppel een verbeterde acceleratie oplevert bij
een lagere uitstoot en een gunstiger verbruik. De nieuwe Legend
accelereert in 7,1 seconden van 0 naar 100 km/uur.
Het interieur van de nieuwe Legend is nog verfijnder dan dat van zijn
voorganger. Om het geluidsniveau zo laag mogelijk te houden, zijn
nieuwe soorten isolatiematerialen gebruikt die beter werken en minder
wegen. Daarnaast heeft Honda een uniek systeem ontwikkeld â Active
Noise Cancellation (ANC) â dat via het Bose-systeem aan boord van de
auto geluiden met een lage frequentie uitschakelt door een
âtegengeluidâ te produceren. Een akoestische voorruit completeert de
geluidsmaatregelen.
AutoRai