Mobiel gebruik Central Point stijgt sinds lancering iPhone
01/09/2008 09:36
Central Point Europe BV
Online computer verkoper Central Point ziet het mobiele gebruik van haar site sinds de lancering van de iPhone explosief stijgen.
AMSTELVEEN, 1 september 2008 - Er zat al een flinke groei in het gebruik van de mobiele versie van de site van Central Point. Sinds de lancering van de iPhone ziet de online computerverkoper het mobiele gebruik van haar normale site ook explosief groeien.
"Onze mobiele site zit al maanden sterk in de lift. Sinds de lancering van de iPhone groeit het mobiele gebruik van onze normale site ook explosief", verteld Central Point directeur Brian Speelman "Vooral tijdens koopavonden en op zaterdagen merken wij dat beide versies flink worden gebruikt om prijzen van computerproducten op te zoeken. Wij vermoeden dat bezoekers dan in een fysieke winkel staan en willen weten wat het product online kost".
Opvallend is dat iPhone gebruikers kiezen voor de normale, volwaardige site van Central Point en niet de mobiele variant. Bestellingen worden er mobiel nauwelijks geplaatst. Meer dan 25% van de bezoekers surft rechtstreeks naar www.centralpoint.nl. Een kleine 50% komt op de site terecht via de mobiele variant van zoekmachine Google.
Over Central Point
Central Point is een online aanbieder van computerproducten, die is opgenomen in de "Deloitte Technology Fast 50". Het bedrijf biedt consumenten, overheid en bedrijven meer dan 230.000 artikelen van bijna 1.000 merkfabrikanten. Klanten vinden op www.centralpoint.nl niet alleen de nieuwste, populaire types van een product, maar ook de minder bekende. Naast de snelheid en het gemak van kopen via het internet kenmerkt Central Point zich door zijn persoonlijke contact met de klant. Door een uniek geautomatiseerd systeem zorgt Central Point voor levering binnen 24 uur tegen scherpe prijzen. Joop van den Ende en Hubert Deitmers hebben sinds 2008 een belang van 30% in Central Point en zijn actief betrokken bij de groei van het bedrijf