1 September: internationaal congres over duurzame luchtvaart
29/08/2008 12:17
Platform Nederlandse Luchtvaart
Op 1 september wordt in de Amsterdam RAI het internationale congres 'Sustainable Aviation: Sound and Climate in Perspective' gehouden. Onderwerpen van het congres zijn klimaatmaatregelen, biobrandstof en geluidshinder. Sprekers uit de Verenigde Staten, Australië en Europa delen hun mening. Kennis wordt op een toegankelijke manier beschikbaar gesteld met als doel duurzaam beleid, omdat dat een voorwaarde is van duurzame luchtvaart. Het congres wordt georganiseerd door SANE (Sustainable Aviation Network Europe)in samenwerking met het Platform Nederlandse Luchtvaart.
Op het congres spreken onder meer Jan Ernst de Groot (Managing Director and member of the board, KLM), Nancy Young (Vice President Environmental Affairs, Air Transport Association of America), David Batchelor (Policy Officer, DG Energy & Transport European Commission), Jan Närlinge (President, Boeing Northern Europe), John Plaza (President/Founder, Imperium Renewables, USA)en Dave Southgate (Head of the Aviation Environment Policy Section in the Australian Government).
Duurzame luchtvaart betekent aandacht voor zowel klimaat als geluidshinder. Maatregelen voor het verminderen van CO2-uitstoot en het verminderen van geluidshinder kunnen niet meer los van elkaar worden gezien, want het één kan invloed hebben op het andere. Dit congres voorziet u van de nieuwste inzichten op dit gebied.
Een greep uit wat u kunt verwachten van de sprekers:
David Batchelor: "Much attention has recently focused on the inclusion of aviation in the EU's emissions trading scheme. But Europe's approach to the environmental impacts of aviation is much broader than this, and I will discuss the various aspects of the EU's comprehensive approach."
Nancy Young: "The key to further environmental improvement in aviation is investment. The airlines' ability to continue to make this investment, however, is severely threatened by the proliferation of GHG taxes and charges and emissions trading schemes, including the European Union's attempt to unilaterally cover the world's airlines under the European Emissions Trading Scheme. Self determination is a better way forward for aviation."
Dave Southgate: "Until recently operating procedures around airports have been designed to minimise noise impacts. Current expectations are that we will also factor climate change impacts into our decisions. Noise and emissions are often in conflict and the decision-maker now has to find a balance between these two factors when approving new operating procedures."
Datum: 1 september 2008
Locatie: Amsterdam RAI, Ingang G
Aanvang: 10:00 uur
Voor de media zijn gratis plaatsen beschikbaar
Website: www.sane-europe.eu
http://www.sane-europe.eu