Ingezonden persbericht


Blyk benoemt Eric Kip (MediaCom) tot Managing Director Blyk Nederland

Amsterdam/Helsinki, 30 juni 2008 - Blyk, het nieuwe mobiele netwerk voor jongeren tussen 16 en 24 jaar gefinancierd door adverteerders, is een stap dichter bij de lancering in Nederland. Eric Kip (44), nu Planning Director voor EMEA bij MediaCom, wordt Managing Director van de nieuwe onderneming.

Blyk brengt jongeren in contact met voor hen relevante merken en geeft maandelijks gratis belminuten en sms berichten - vooraf en zonder contract. Voor de merken is Blyk een innovatief communicatiekanaal en biedt direct toegang tot 16-24 jarige die zich hebben aangemeld. Merken kunnen relevante communicatie sturen aan de jongeren omdat ze een uitgebreid profiel hebben ingevuld.

Eric Kip geeft vanaf 1 september leiding aan de onderneming in ons land. Hij zegt over zijn nieuwe uitdaging: "Blyk is een fantastisch concept waarvoor ik een enorme passie heb. Met dit nieuwe communicatiekanaal kunnen bedrijven een moeilijk bereikbare doelgroep straks goed en gericht bedienen. En we bieden de jongeren een uniek mobiel communicatieconcept. Ik heb erg veel zin om te starten en Blyk te introduceren bij de Nederlandse jongeren en adverteerders."

Tot op heden is Eric Kip Planning Director EMEA bij mediabureau MediaCom, waar hij verantwoordelijk is voor omzetgroei en planning output van het Europese netwerk. In het verleden was hij CEO van mediabureau Initiative en werkte hij als Marketing Directeur bij Coca-Cola en had diverse Marketing functies bij Danone en Sara Lee.

Blyk's medeoprichter Pekka Ala-Pietilä over de Nederlandse directeur: "Eric Kip heeft meer dan 20 jaar marketingervaring. Hij heeft veel met jongerenmerken gewerkt en een uitstekend netwerk bij adverteerders. We zijn ervan overtuigd dat we, met Eric, van Blyk hét nieuwe communicatiekanaal voor jongeren gaan maken."

Blyk is in september 2007 van start gegaan in Groot-Brittannië, waar het in april dit jaar de mijlpaal van 100.000 leden passeerde. Details over de lancering in Nederland zullen later bekend worden gemaakt.

###

Over Blyk
Blyk is het nieuwe mobiele netwerk voor jongeren van 16 tot en met 24 jaar, gefinancierd door adverteerders. Blyk brengt jonge mensen in contact met relevante merken en geeft maandelijks gratis sms-berichten en belminuten. Blyk is in 2006 opgericht door Pekka Ala-Pietilä en Antti Öhrling en heeft kantoren in Helsinki, Finland en Londen, Groot-Brittannië. Blyk is al van start gegaan in Groot-Brittannië en andere markten zullen spoedig volgen.

Voor meer informatie, ga naar http://media.blyk.co.uk/