Lelystad scoort op de klantenmonitor bouwvergunningen
Lelystad doet het goed in het proces van de bouwvergunningen. Dat
blijkt uit de continue klantenmonitor van PriceWaterhouseCoopers.
Op zes van de zeven onderdelen van het onderzoek behaalt Lelystad de
hoogste score in vergelijking met de andere deelnemende gemeenten.
Lelystad scoort gemiddeld een 6,7, terwijl het gemiddelde voor de 11
deelnemende gemeenten op een 6,2 ligt.
Monitor
De afdeling Ruimtelijke Dienstverlening van de gemeente neemt deel aan
een continue klantenmonitor van PriceWaterhouseCoopers, waarbij
klanten van de afdeling wordt gevraagd hun mening te geven over de
dienstverlening op het gebied van vergunningverlening, toezicht en
handhaving van de bouwregelgeving en aanverwante regelingen. De
monitor geeft daarnaast ook inzicht in hoe Lelystad het doet in
vergelijking met andere gemeenten.
Scores
De klantenmonitor geeft scores per fase van het bouwvergunningproces,
namelijk 1) contact en informatie, 2) vooroverleg, 3) indiening, 4)
toets, 5) welstand, 6) algehele dienstverlening en 7) controle. Met
scores tussen de 6,3 en 6,9 scoort Lelystad op alle onderdelen een
dikke voldoende.
Het best scorende onderdeel is de Algehele dienstverlening (met een
score van 6,9). Ook de onderdelen Contact en informatie en Indiening
scoren goed met een 6,7. Maar hiermee is de afdeling nog niet
tevreden. Doelstelling is om over de periode 2008 in de benchmark een
gemiddelde score van 7.0 te behalen.
---
Gemeente Lelystad