SVB stelt kwaliteit boven planning bij introductie nieuwe werkwijze
De SVB ligt in het algemeen goed op koers met de introductie van een
nieuwe organisatiestructuur en werkwijze. Zo kwam het werken in
klantgerichte serviceteams in 2007 goed van de grond. De SVB heeft wel
de planning voor vernieuwingen in de ICT moeten aanpassen. De
organisatie gaat er nu van uit dat ze niet in 2010 maar in 2013 de
nieuwe ICT werkend heeft. Dit concludeert de Inspectie Werk en Inkomen
in een vandaag verschenen rapport.
De SVB is vooral bekend van de uitvoering van het AOW-pensioen, de
nabestaandenuitkering Anw en de kinderbijslag. Onder de naam SVB Tien
is de SVB in 2006 een veranderprogramma gestart om goede
dienstverlening te garanderen in combinatie met lagere
uitvoeringskosten.
IWI constateert dat in 2007 de meeste activiteiten in dat kader
volgens planning zijn verlopen, behalve waar het om de ICT gaat.
Daarbij vindt IWI dat de SVB de problemen met de planning eerder had
kunnen onderkennen met een andere manier van risicobeheersing.
De Inspectie Werk en Inkomen houdt als toezichthouder in de sociale
zekerheid de vinger aan de pols bij het verandertraject SVB Tien.
persbericht IWI, 18 augustus 2008
Aan de informatie op deze site kunnen geen rechten worden ontleend.
Inspectie Werk en Inkomen