Ricoh
Ricoh zit dicht op het nieuws in Holland Heineken House in Beijing
's-Hertogenbosch, 28 juli 2008 - De duizenden dagelijkse bezoekers van
het Holland Heineken House, dat tijdens de Olympische Spelen in
Beijing als een ,thuis ver van huis' zal fungeren, kunnen rekenen op
de steun van Ricoh (voorheen Nashuatec). De official supplier van
NOC*NSF houdt de Nederlandse sporters, officials, journalisten én
trouwe fans in de Chinese hoofdstad continu op de hoogte van alle
ontwikkelingen op sportief gebied.
,,We zijn supplier en sponsor van het NOC*NSF. Daarmee hebben we vier
jaar geleden een overeenkomst afgesloten'', zegt Ricoh's Chief
Executive Officer Carol Dona. ,,Die behelst meer dan geld geven, we
stellen ook onze kennis en kunde ter beschikking. We willen iets
toevoegen aan de sport.'' En: ,,Het is een erg uitdagende klus. Er
zijn fulltime zes mensen voor ons aan het werk met een uitgebreid
machinepark en diverse fotoprintapparatuur en internetzuilen. Via een
weblog blijven alle collega's in Nederland dagelijks op de hoogte van
hun ervaringen op het Evenement der Evenementen. Vanzelfsprekend zijn
ze apetrots om in Beijing te gaan werken voor hun bedrijf.''
Inclusief teamleider Walter Schrama zijn in Beijing vier Ricoh
werknemers dag en nacht in touw. Het gaat om één engineer van
Services, één operator van Document Services en één engineer van
Remarketing. Zij vertrekken op 31 juli naar China. De Ricoh crew in
het Holland Heineken House in Beijing is verantwoordelijk voor alle
print- en kopieerdiensten en beschikt over een uitgebreid park van 20
machines. Naar verwachting zal er 150.000 vel A3-papier en 75.000 vel
A4-papier worden verbruikt, en zo'n 100 toners. Dit gaat met name op
aan de dagelijkse Heineken nieuwsbrief, die in een oplage van 3.000
wordt verspreid in het Holland House. Tevens worden er per dag circa
500 Engelstalige A4 nieuwsbrieven rondgedeeld.
Bij de Ricoh Digital Corner kan men dankzij de inbreng van twee
fulltime fotografen, de aanwezigheid van drie fotoprintkiosken en tien
internetzuilen een bijzonder souvenir in de vorm van een persoonlijke
foto mee naar huis nemen of het laatste nieuws op de voet volgen. Over
de gehele Olympische periode gaan in de Ricoh Digital Corner naar
verwachting circa 8.000 foto's worden geprint. Van deze service werd
tijdens de Winterspelen in Turijn al gretig gebruik gemaakt, hier zijn
zo'n 5.000 foto's mee naar huis genomen.
Een nieuw concept is de privé-ansichtkaart van de persoonlijke foto
die via de internetzuilen naar Nederland kan worden verstuurd. Deze
wordt binnen twee dagen in uitgeprint en thuisbezorgd op het
ingevoerde adres in Nederland. Familie, vrienden en kennissen thuis
krijgen aldus de ,groeten uit Beijing' toegezonden. Ook de
mogelijkheden voor internet, e-mail en webcam zijn vanzelfsprekend net
als tijdens de Winterspelen 2006 in Turijn volop aanwezig.
Ook verzorgt Ricoh de Wall of Fame, waar ingelijste foto's op
A1-formaat van de Nederlandse medaillewinnaars komen te hangen. Alle
sporters zelf die in de prijzen vallen, kunnen een geprinte en
ingelijste A3-foto tegemoet zien. Met speciale aandacht, natuurlijk,
voor judo-kampioene Edith Bosch die door Ricoh wordt gesteund.