Ingezonden persbericht


Schipholbezoekers pokeren in het zonnetje

Startsein nieuwe outdoorcampagne voor KITKAT

Amsterdam, 31 juli 2008 - Bezoekers van Schiphol konden afgelopen woenssdag meteen doorlopen naar de pokertafel. CBS Outdoor had deze buiten neergezet om de onthulling van de nieuwe billboardcampagne van KITKAT te vieren. Ook de kleurrijke hoofdrolspelers schoven aan om hun pokerkwaliteiten te laten zien. De campagne, ontwikkeld door de jonge creatieven Alex Danklof en Ron Engelbert, is gebaseerd op het winnende concept van de Creative Contest 2008. De billboards zijn de komende twee weken in heel Nederland te zien.

CBS Outdoor organiseert de jaarlijkse Creative Contest sinds 2006, dit jaar voor het eerst in samenwerking met de ADCN. Doel is jonge creatieven kennis te laten maken met de vele mogelijkheden van buitenreclame. Dit jaar werd Creative Contest in de vorm van een workshop gegoten. Twintig teams gingen aan de slag met een opdracht van Nestlé: creëer een opvallende en effectieve buitenreclame voor KITKAT.

Overdreven situatie
Met het pokerconcept voldeden winnaars Danklof (29) en Engelbert (25) volledig aan de opdracht van de Creative Contest 2008. Het creatieve duo was bij de onthulling aanwezig: 'Het is heel bijzonder om te zien hoe ons ontwerp er 'in het groot' uitziet. KITKAT staat voor jong en origineel, met een knipoog. Daarom hebben we voor ons ontwerp een onder jongeren erg populair onderwerp gekozen: pokeren. De reclame-uiting zoomt in op het extravagante gedrag dat sommige spelers aan de pokertafel laten zien. De have a break-pay-off maakt in één oogopslag duidelijk hoe overdreven die situatie eigenlijk is.'