Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nedstat en Neue Digitale geven inzicht in gedrag van mobile web bezoek BILD MOBIL KIEST VOOR NEDSTAT

Frankfurt/Main, 30 juli 2008 - BILD MOBIL, Duitslands grootste onafhankelijke mobile portal gaat samenwerken met Nedstat en Neue Digitale om het gedrag van haar mobile gebruikers te analyseren. De web analytics specialist en het digitale marketing bureau leveren gedetailleerd inzicht in mobile browsing en conversie en adviseren BILD MOBIL hoe deze informatie kan worden ingepast in online marketing strategieën.

"De mobile portal is een enorm succesverhaal. Met name onze klanten die gebruik maken van de BILD MOBIL prepaid-kaart met gratis data connectie zijn heel actief op onze mobile site. Maar ook bezoekers die geen prepaid-kaart hebben bezoeken deze pagina's regelmatig. Het totaal aantal pageviews komt op dit moment op meer dan twaalf miljoen per maand", zegt Tanja Hackner, projectleider BILD MOBIL.

Mobile analytics vraagt om nieuwe meetmethodes omdat mobiele apparaten verschillen op het gebied van cookie acceptatie en JavaScript ondersteuning. Nedstat's innovatieve oplossing en de vergaande kennis van Neue Digitale stellen Bild Group in staat om niet alleen het browsegedrag op hun site te analyseren, maar ook de types en merken van mobiele telefoons die bezoekers gebruiken, het mobiele besturingssysteem en de individuele schermbreedtes te kunnen herkennen.

"Nedstat is zeer actief op het gebied van mobile analytics", zegt Stefan Mohr, Directeur Mobile bij Neue Digitale. "Rapporten die puur gericht zijn op het online gebruik via mobiele telefoons zijn nauwelijks voor handen in de markt. Wij zijn verheugd dat wij onze klanten vanaf nu niet alleen kunnen adviseren over traditionele web analytics maar ook over mobile analytics. En dat past goed binnen onze 360-graden service benadering."

"Een van de eerste conclusies die we konden trekken met behulp van Sitestat rapporten was dat bezoekers die de BILD MOBIL prepaid-kaart gebruiken significant langer op onze mobile portal blijven", zegt Karsten Courtin, Directeur Analytics bij Neue Digitale. "Dit is een essentieel inzicht bij het creëren van nieuwe business modellen voor BILD MOBIL en haar online commercialisatie."

Over Axel Springer, moedermaatschappij van BILD MOBIL

Axel Springer, opgericht in 1946 door de gelijknamige uitgever, is op dit moment Duitslands grootste nieuwsbladenuitgever, de op drie na grootste uitgever van tijdschriften en één van de meest toonaangevende Europese media ondernemingen.

Axel Springer creëert en distribueert informatie en entertainment via dagbladen, tijdschriften en digitale distributiekanalen. Tot het brede media portfolio behoren verschillende gevestigde multimedia merken zoals de BILD en WELT.

Axel Springer is actief in 33 landen met meer dan 70 nieuwsbladen en tijdschriften, ruim 50 online uitgaven voor verschillende doelgroepen met uiteenlopende informatiebehoefte en met meerdere holdings in radio- en tv-zenders.

Over Neue Digitale

Neue Digitale (www.neue-digitale.de) is een ontwerpbureau voor digitale marketing met haar hoofdkantoor in Frankfurt am Main en een tak in Berlijn. Neue Digitale werd opgericht in 1998 en levert oplossingen voor geïntegreerde marketing. Naast strategische consultancy beslaat de volledig digitale service ook creatief design, technische implementatie, online media, analyse en mobile marketing.

Sinds augustus 2006 maakt Neue Digitale deel uit van het grootste Amerikaanse netwerk voor digitale marketing, Avenue A | Razorfish. Op de klantenlijst staan namen als Adidas, Audi, Nintendo Europa en Olympus Europa. Neue Digitale is sinds jaren één van de meest creatieve leveranciers van multi-media service in Duitsland.

De Neue Digitale unit Pocketframes (www.pocketframes.com) specialiseert zich in mobile marketing. Pocketframes levert oplossingen voor campagnes, content & applicaties en mobiele gebruikersinterfaces sinds 2003. Pocketframes werkt voor merken als BILD, AOL, o2, GelbeSeiten, Samsung, Werder Bremen, Adidas en Axe.

Over Nedstat

Nedstat is Europees marktleider in website analytics.

De Nedstat producten en services stellen bedrijven en organisaties in staat het rendement van hun online communicatie en business te verbeteren. Nedstat maakt website analytics simpel, duidelijk en toegankelijk voor gebruikers van alle niveaus en disciplines. Producten zijn daarom makkelijk te gebruiken, rapporten zijn helder en snel toegankelijk, aanpassingen zijn eenvoudig en de service en support zijn persoonlijk en van hoge kwaliteit.

Nedstat telt 180 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Tot de klantenkring behoren vele gerenommeerde en wereldwijd opererende ondernemingen zoals Electrabel, Ernst & Young, IDG, KarstadtQuelle, Panasonic, Renault, RTL en Wolters Kluwer, alsmede diverse overheidsinstanties en non-profitorganisaties.

Accreditaties van onafhankelijke, toonaangevende instituten in Europa, zoals ABC electronic en OJD, garanderen dat metrics van klanten in overeenstemming zijn met de gestelde standaarden.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u zich wenden tot Floor Verbeek, telefoon +31 (0)20 519 5455, e-mail press@nedstat.com . Voor meer informatie over Nedstat, ga naar www.nedstat.com .