Ventus zorgt voor IT continuïteit bij BASF Nijehaske
HEERNVEEN, 20080729 -- Twee jaar geleden is vanuit het BASF hoofdkantoor in Ludwigshaven besloten om op IT kosten te besparen. Om dit te realiseren wordt in Antwerpen een centrale helpdesk ingericht. Door de invoering van een centrale helpdesk kan vanuit één centraal punt (systeem)beheer worden uitgevoerd en worden gebruikers ondersteund bij vragen en problemen.
Na de overdracht van de standaard kantoorautomatisering omgeving vanuit de locatie Nijehaske, zijn de activiteiten echter stil komen te liggen en zijn gedurende de eerste helft van 2008 de lokale IT beheerders vertrokken, dit mede door het ontbreken van lange termijn perspectief. Hierdoor bleven diverse servers en bedrijfskritische applicaties onbeheerd op locatie in Nijehaske.
Om risico's op uitval en verstoringen te verkleinen is Ventus Information & Finance Executives ingehuurd om voor BASF in Nijehaske de huidige situatie te continueren en de integratie naar een centrale omgeving te coördineren en te begeleiden. In samenwerking met de lokale gebruikers, de informatie manager voor Nederland en service managers van de helpdesk wordt de bestaande omgeving geïnventariseerd, gedefinieerd, gedocumenteerd en uiteindelijk overgedragen volgens het oorspronkelijke plan.
Het doel is om op één januari 2009 een geborgde continuïteit te hebben gerealiseerd, waarbij volgens het zogenaamde governance en diensten model kan worden gewerkt en waarbij het support door middel van SLA's belegd kan worden bij de centrale helpdesk van BASF Antwerpen.
Ingezonden persbericht