Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
DORDRECHT, 24 juli 2008
De Hoop weet wachtlijsten hulpvragers grotendeels terug te dringen
Hulpvragers bij De Hoop snel geholpen
DORDRECHT - De Hoop, de instelling voor evangelische hulpverlening en verslavingszorg in Dordrecht, is erin geslaagd om haar wachtlijsten voor hulp voor een groot deel terug te dringen. De Hoop heeft dit gerealiseerd door het invoeren van nieuwe behandelvormen en het verbeteren van de interne doorstroming.
Kortere wachtlijsten zorgen ervoor dat hulpvragers eerder geholpen kunnen worden. Teun Stortenbeker, voorzitter van de Raad van Bestuur, is blij met deze ontwikkeling: "Jarenlang kampte De Hoop met lange wachtlijsten. Mensen die hulp zochten bij De Hoop, moesten soms zes tot negen maanden wachten voordat ze uiteindelijk geholpen konden worden. We vonden dit een onacceptabele situatie. We hebben vervolgens hard gewerkt om de wachtlijsten weg te werken. Dat is gelukt. De wachtduur is nu beperkt. Hulpvragers die zich bij De Hoop aanmelden, kunnen dus snel bij ons terecht. En zo hoort het ook."
Stichting De Hoop is een GGZ-instelling voor evangelische hulpverlening in Dordrecht. De Hoop biedt kinder-, jeugd- en volwassenenzorg op het gebied van verslaving, psychosociale en psychiatrische problematiek. Ook heeft De Hoop preventieprojecten voor kinderen, tieners, jongeren en ouders.
Ingezonden persbericht