( BW)(CA-FOX/HORTON-HEARS-WHO) "We zijn hier, we zijn hier" met de
grootste promotiecampagne van het jaar - Dr. Seuss' Horton Hears A
Who!
Business Editors/Entertainment Editors
MULTIMEDIA AVAILABLE:
http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=5740817
CENTURY CITY, Californië, VS--(BUSINESS WIRE)--28 juli 2008--
Met de stemmen van Jim Carrey, Steve Carell en Carol Burnett
Speciale editie met 2 dvd's, editie met één dvd,
digitale versie en Blu-ray
Komt uit op 9 december, net op tijd voor de feestdagen
Met vele extra's inclusief exclusieve korte filmpjes
Maar wacht, dit is nog niet alles
De gloednieuwe korte Ice Age-film "Surviving Sid"
En nog veel meer leuks voor pa, ma en de kids
A WHO'S WHO VAN PARTNERS, MACY'S, L'ORÉAL PARIS, ENERGY STAR
RUIM 1,6 MILJARD CONSUMENTEN ALS DOELGROEP
Macy's Thanksgiving Day Parade begroet Horton's debuut
Iedereen weet wanneer deze editie uitkomt, zelfs in Who-ville
Ontsnap samen met het allerliefste en 100 procent betrouwbare
olifantje Horton naar de jungle van Nool met de wereldwijde kaskraker
Dr. Seuss' Horton Hears A Who! die wereldwijd al $294 miljoen
opbracht. Twentieth Century Fox Home Entertainment (TCFHE) brengt deze
film op 9 december uit op dvd in een editie met twee dvd's en op
Blu-ray Disc (BD) inclusief een digitale versie. De film is gebaseerd
op het klassieke kinderboek van Dr. Seuss Horton Hears A Who (1954),
en wordt tot leven gebracht met stemmen van sterren zoals Golden
Globe(R)-winnaar Jim Carrey(a) (How The Grinch Stole Christmas, Bruce
Almighty), Golden Globe(R)-winnaar Steve Carell(b) ("The Office", Get
Smart) en Carol Burnett(c), zesvoudig winnares van een Emmy(R) Award
("The Carol Burnett Show"). De film is "hilarisch, verbluffend en
kunstzinnig" (Claudia Puig, USA Today) en "veel getrouwer aan de
gevoelswereld van het oorspronkelijke boek" (Lou Lumenick, New York
Post), en vertelt het fantastische verhaal van Dr. Seuss dat bij jong
en oud de boodschap van medeleven, vergeving en vertrouwen weet over
te brengen.
MEGATON PROMOTIONELE CAMPAGNE EN ENORME MARKETING:
De marketingcampagne voor de dvd Dr. Seuss' Horton hears A Who!,
die meer dan 1,6 miljard consumenten moet bereiken - de grootste
campagne van TCFHE dit jaar - bestaat uit een aantal agressieve
promotionele activiteiten en verloopt in samenwerking met drie
buitengewone partners: (1) Macy's: Horton zal optreden als de
officiële feestdagenambassadeur van de warenhuisketen en zal deelnemen
aan de jaarlijkse Macy's Thanksgiving Day Parade, (2) Energy Star: in
een educatief programma voor de promotie van energiebewuste producten
en productiemethoden met als doel het verminderen van de hoeveelheid
broeikasgassen, en (3) L'Oréal Kids, die voor Dr. Seuss' Horton Hears
A Who! vier speciale shampoos heeft gemaakt. Met een campagnebudget
van ruim $25 miljoen zal de advertentiecampagne via televisie, kranten
en bladen, internet en radio te zien en te horen zijn vanaf de
reserveringsdatum, tot de datum van uitkomst, in de vakantieperiode en
tot lang na Nieuwjaar.
SPECTACULAIRE PARTNERS
-- MACY'S - Een enorme, 20 meter lange, 12 meter brede en 18
meter hoge helium ballon van Horton, de officiële ambassadeur
van Macy's voor de feestdagen, zal de straten van New York
sieren tijdens de 82ste Macy's Thanksgiving Day Parade. De
samenwerking met een van de grootste warenhuisketens in de VS
omvat ook een exclusieve pluche Horton, die in alle 800
winkels verkrijgbaar zal zijn. De campagne via tv, kranten en
bladen, radio, direct mail en reclame in de warenhuizen zelf,
met o.a. boodschappentassen, displays en activiteiten in de
winkels, zal miljoenen dollars kosten en moet naar schatting
ruim 1,6 miljard consumenten bereiken. (Zie de aankondiging
van Macy's voor meer informatie.)
-- ENERGY STAR - TCFHE en Energy Star, een gezamenlijk programma
van het Amerikaanse milieuagentschap en het Amerikaanse
ministerie van energie, werken samen om energiebewuste
producten en productiemethoden te helpen bevorderen. Men maakt
hierbij gebruik van de boodschap van Horton dat iedereen
meetelt (en de wereld om zich heen kan helpen) "hoe klein
hij/zij ook is". Energy Star begint met een
multi-mediacampagne op tv en in kranten en bladen, speciaal om
kinderen te laten zien dat zij ook een bijdrage kunnen leveren
aan een beter milieu. De doeboeken en vouwbladen, gebaseerd op
Dr. Seuss' Horton Hears A Who! worden verspreid op scholen en
bij partners van Energy Star en kleinhandelaars. De
informatieve boodschappen worden landelijk via tv-kanalen
uitgezonden en zijn te zien op de website van Energy Star.
-- L'ORÉAL KIDS - De Dr. Seuss' Horton Hears A
Who!-2-in-1-shampoos, zoals "Horton's Whoberry", "The Mayor's
Melon", "Jo Jo's Juicy Cherry" en "Kangaroo's MangoRoo",
worden geproduceerd door L'Oréal Paris, de grootste fabrikant
van verzorgingsproducten ter wereld. De 300.000 producten
worden naar diverse winkels in het land gedistribueerd en
worden ondersteund door reclame op de verpakking, via displays
in de winkels en online. Ze zullen ook de dvd's promoten en de
beschikbaarheid van de dvd's vermelden.
Dr. Seuss' Horton Hears A Who!, waarin ook Will Arnett (Blades Of
Glory), Seth Rogen (Knocked Up), Jesse McCartney (Alvin And The
Chipmunks), Amy Poehler ("Saturday Night Live") en Jaime Pressly ("My
Name Is Earl") optreden, is een "grappige, opbeurende belevenis die
kinderen zal betoveren en waarvan ook ouders en grootouders in de ban
zullen raken" (Richard Corliss, Time). De speciale dvd-uitgave met
twee dvd's en de uitgave op Blu-ray Disc (BD) met digitale versie van
Dr. Seuss' Horton Hears A Who! bevat veel bonusmateriaal, met
commentaar van regisseurs Jimmy Hayward en Steve Martino, acht korte
filmpjes, exclusieve weggelaten scènes en het debuut van de korte Ice
Age-film "Surviving Sid". De dvd-uitgave met digitale versie van
Dr.Seuss' Horton Hears A Who! is verkrijgbaar voor $34,98 in de VS en
$45,98 in Canada en op BD voor $39,98 in de VS en $49,98 in Canada.
Een standaard enkele dvd is ook verkrijgbaar voor de adviesprijs van
$29,98 in de VS en $43,48 in Canada. Daarnaast is een onvergetelijke
Dr. Seuss' Horton Hears A Who! dvd-geschenkdoos met twee dvd's en een
pluchen Horton verkrijgbaar voor $39,98 in de VS en $49,98 in Canada.
DVD "SPECKS":
De Dr. Seuss' Horton Hears A Who! -dvd wordt gepresenteerd als
tweezijdige disc, geschikt voor grootbeeld (1.31:1 beeldverhouding) en
breedbeeld (1.85:1 beeldverhouding) met Engels 5.1 Dolby Surround, en
Spaans/Frans Dolby Surround met ondertiteling in Engels en Spaans. Het
bonusmateriaal op de dvd omvat:
Apart bonusmateriaal op de disc omvat:
Eén dvd, tweezijdig Breedbeeld en Pan & Scan-versie
-- Commentaar van regisseurs Jimmy Hayward en Steve Martino
-- Korte Ice Age-film "Surviving Sid"
-0-
*T
-- Gloednieuwe korte animatiefilm over Sid en Scrat die in de
ijstijd leven.
*T
Speciale editie met twee discs inclusief digitale versie
Bevat al het bovengenoemde materiaal met als extra's op de tweede
disc:
-- Weggelaten scènes en screentests (met inleidingen en optioneel
geluidscommentaar door de regisseurs)
-- Da's pas een olifant: hoe Horton tot stand kwam
-0-
*T
-- Bekijk in een korte film over animatie hoe Blue Sky Horton
tot leven bracht.
*T
-- De personages tot leven brengen
-0-
*T
-- De eerste, grappige pogingen van de makers die als
ondersteuning moesten dienen voor de animatie in de film.
*T
-- Dit is Katie
-0-
*T
-- Kijk hoe Blue Sky het personage "Katie" ontwikkelde.
*T
-- Olifantenlol: de feiten
-0-
*T
-- Grappige en informatieve film over olifanten.
*T
-- Onze wereldbol: waar horen wij bij?
-0-
*T
-- Met behulp van interviews met kinderen zien we hoe zelfs
kleine dingen een bijdrage kunnen leveren aan een betere
wereld.
*T
-- Iedereen telt mee: een boodschap die overal ter wereld geldt
-- Met interviews met cast en crew en een nadere kijk op de
personages, het verhaal en een verklaring van wat Horton Hears
A Who! nu betekent.
-- Seuss op het witte doek brengen
-0-
*T
-- Zie hoe Hayward en Martino het authentieke idee en de
gevoelswereld van Dr. Suess bewaarden.
*T
-- De olifant in de kamer: Jim Carrey
-0-
*T
-- Profiel van Jim Carrey, de stem van Horton
*T
-- Game: We Are Here!
-0-
*T
-- Geheugenspel waarbij je het juiste patroon van Who-geluiden
moet herhalen.
*T
Blu-ray dubbel-dvd met digitale versie
Dr. Seuss' Horton Hears A Who! op BD wordt gepresenteerd in
breedbeeldformaat op een enkellaagse disc in AVC (MPEG 4)-compressie
met Engels 5.1 DTS HD Lossless Master Audio, Spaans/Frans 5.1 Dolby
Digital met ondertiteling in het Engels, Spaans, Kantonees, Mandarijn,
Koreaans en Frans. De BD-uitgave bevat exclusief bonusmateriaal:
"Bekijk Horton Hears A Who! met een Who!" en al het materiaal van
bovengenoemde speciale dubbel-dvd-editie met uitzondering van de
dvd-rom Create Your Own Animation.
Blu-ray Disc-bonusmateriaal is inclusief:
-- Bonus View-technologie "Bekijk Horton Hears a Who! met een
Who!"
-0-
*T
-- Kijk naar de film vanuit het gezichtspunt van Jo Jo, de
kleinste "Who".
*T
Geschenkdoos met een pluchen - Horton, speciale uitgave met twee
dvd's met digitale versie
Is inclusief alles wat op de dubbel-dvd staat, plus de pluchen
Horton.
Over Twentieth Century Fox Home Entertainment
Twentieth Century Fox Home Entertainment LLC (TCFHE) is een
wereldwijde marktleider op het gebied van marketing, verkoop en
distributie van alle film- en televisieprogrammering van Fox op dvd,
Blu-ray Disc (BD) en als digitale versie, alsmede op het gebied van
acquisities en originele producties. De onderneming brengt ook alle
producten wereldwijd uit voor MGM Home Entertainment. Elk jaar
introduceert TCFHE honderden nieuwe en verbeterde producten die
wereldwijd worden verspreid naar verkooppunten van grootaanbieders en
warenhuizen tot speciaalzaken en e-commercebedrijven. Twentieth
Century Fox Home Entertainment LLC is een dochteronderneming van
Twentieth Century Fox Film Corporation, een News
Corporation-onderneming.
-0-
*T
Persmateriaal kan worden gedownload via www.foxpressroom.com
Neem voor aanvragen voor screeners contact op met Diana Gans
Tel: +1 310-473-4147; fax: 310-473-7118
diana_gans@bhimpact.com
Neem voor informatie over uitzendingen contact op met Harry Parrish
Tel: +1 310-369-1628; fax: 310-369-5262
harry.parrish@fox.com
Online verzoeken voor persmateriaal graag versturen naar
onlinepr@fox.com
*T
-0-
*T
Dr. Seuss' Horton Hears A Who!
----------------------------------------------------------------------
Officiële verkoopdatum: 9 december 2008
Reserveringsdatum: 11 november 2008
Dvd-prijs: $29,98 in de VS / $43,48 in Canada (dvd met
één disc)
$34,98 in de VS / $45,98 in Canada (dubbel-
dvd spec. uitgave met digitale versie)
$39,98 in de VS / $49,98 in Canada (Blu-ray
dubbel-dvd met digitale versie)
$39,98 in de VS / $49,98 in Canada (dvd-
geschenkdoos met pluchen Horton)
Speelduur: 87 min
Catalogusnummer: 2253345 (dvd met één disc)
2254415 (dubbel-dvd, spec. uitgave met
digitale versie)
2254147 (Blu-ray dubbel-dvd met digitale
versie)
2255108 (dvd geschenkdoos, spec. uitgave met
pluchen Horton)
Filmkeuring: Familiefilm
Closed Captioned: Ja
*T
(a) 2000: Best Performance door een acteur in een film -
komedie/musical, Man On The Moon; 1999: Best Performance door een
acteur in een film - drama, The Truman Show
(b) 2006: Best Performance door een acteur in een televisieserie -
musical of komedie, "The Office"
(c) 1975, '74, '72: Buitengewone komedieshow of muziekserie, "The
Carol Burnett Show"
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.
MULTIMEDIA AVAILABLE:
http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=5740817
--30--AMP/la*
CONTACT: Twentieth Century Fox Home Entertainment
Kavita Smith, +1 310-369-8435
Dorrit Ragosine, +1 310-369-3913
of
Bender Helper Impact
Diana Gans / Sarah Gumina, +1 310-473-4147
Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige,
juridische geldigheid beoogt.