Gemeente Best
Openbare bekendmakingen, week 28 - 2008
BOUW-EN SLOOPAANVRAGEN
* J. van den Hurk, betreffende de uitbreiding van de woning (bg) aan
de Acacia 85;
* Gemeente Best, betreffende het vervangen van kozijnen aan de
Koningin Emmalaan 25 (Wilhelminaschool).
* Hosewol, betreffende het vergroten van de carport aan het
Schuilevinkje 24;
* C. Jansen, betreffende de uitbreiding van de woning (bg) en
berging/tuinkamer aan de Jan van Riebeeckstraat 10;
* M. de Swart, betreffende de bouw van een woning aan de
St.Franciscusweg/ hoek St. Antoniusweg;
* F. Spierings, betreffende de bouw van een water opslagsilo aan de
Mosselaarweg 22a;
* W. Scheepers, betreffende de bouw van een woning aan de Kapelweg
ongenr.;
* M. Lamberts, betreffende de bouw van een terrasoverkapping aan het
Draadeind 7.
Procedure
Deze aanvragen liggen niet ter inzage. Er is nog geen
bezwaarmogelijkheid. Besluiten over deze aanvragen worden te zijner
tijd bekend gemaakt.
ONTWERPBESLUITEN
Vrijstelling artikel 19, lid 3 WRO
Het college van burgemeester en wethouders is voornemens
bouwvergunning te verlenen voor:
* De vervangende bouw van een opslagloods op het perceel, kadastraal
bekend gemeente Best, sectie B, nummer 2660, gelegen aan de
Terraweg ongenr;
* De uitbreiding van de woning (bg + verd.) op het perceel,
kadastraal bekend gemeente Best, sectie K, nummer 657, gelegen aan
de Prinses Margrietlaan 11.
De bouwvergunning moet worden verleend met toepassing van artikel 19,
lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening.
Stukken inzien of bezwaar maken? Kijk onder het kopje Procedure.
Procedure
In verband hiermede ligt het ontwerpbesluit met de daarop betrekking
hebbende stukken vanaf 9 juli 2008 t/m 19 augustus 2008 voor eenieder
ter inzage bij het team Vergunningen van de sector Ruimte.
Gedurende de periode van ter inzage ligging kan een ieder een
zienswijze over het ontwerpbesluit naar keuze schriftelijk of
mondeling naar voren brengen. Voor zowel de schriftelijke als
mondelinge zienswijzen geldt, dat moet worden aangegeven op welke
onderdelen van het ontwerpbesluit de zienswijze betrekking heeft. De
ingebrachte reacties zullen wij vervolgens betrekken bij onze
definitieve beslissing.
Schriftelijke reacties kunt u t/m 19 augustus 2008 richten aan het
college van Burgemeester en wethouders van de gemeente Best, Postbus
50, 5680 AB Best. Mondelinge zienswijzen kunnen naar voren worden
gebracht door hiervoor tijdens de periode van ter inzage ligging een
afspraak te maken met het team Vergunningen via telefoonnummer 360911.
Besluit Wet geluidhinder
Op 4 juli 2008 is een besluit genomen om een hogere waarde voor de ten
hoogste toelaatbare geluidsbelasting ten gevolge van spoorweglawaai te
verlenen. De aanvraag heeft betrekking op een nieuw te bouwen woning
aan de Spoorweglaan 13a, kadastraal bekend sectie H, nr. 6172 te Best.
Het besluit en de daarop betrekking hebbende stukken liggen vanaf 9
juli 2008 gedurende zes weken elke werkdag van 08.30 tot 12.30 uur en
elke maandag van 17.00 tot 19.00 uur ter inzage bij het team
Vergunningen van de sector Ruimte (kamer 0.31). Buiten deze tijden
kunnen de stukken op afspraak worden ingezien. Voor een afspraak kunt
u contact opnemen met het team Vergunningen, via telefoonnummer
360911.
Stukken inzien of bezwaar maken? Kijk onder het kopje Procedure.
Procedure
Eenieder kan bij ons college vóór 19 augustus 2008 schriftelijk of
mondeling zienswijzen omtrent het ontwerpbesluit inbrengen.
Schriftelijke zienswijzen kunnen worden gericht aan het college van
burgemeester en wethouders van Best, Postbus 50, 5680 AB Best. Voor
het inbrengen van mondelinge zienswijzen kan een afspraak worden
gemaakt met het team Vergunningen, via telefoonnummer 360911.
Alleen belanghebbenden die tijdig, (schriftelijk of mondeling)
zienswijzen hebben ingebracht met betrekking tot het ontwerpbesluit
kunnen later beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van
de Raad van State, tenzij wordt aangetoond, dat men redelijkerwijs
daartoe niet in staat is geweest. Belanghebbenden kunnen ook beroep
instellen wanneer het uiteindelijke besluit afwijkt van het voornemen.
DEFINTIEVE BESLUITEN
Kapvergunningen
Burgemeester en wethouders verlenen vergunning voor het kappen van:
* 1 ulmus aan de Sportlaan 9.
Voor inlichtingen kunt u contact opnemen met het team Beheer Openbare
Ruimte, telefoonnummer 0499-360 370.
Bezwaar maken? Kijk onder het kopje Procedure.
Procedure
Tot 6 weken na de dag waarop de vergunning aan aanvrager is verzonden
kan door belanghebbenden schriftelijk een bezwaarschrift worden
ingediend. Als u een bezwaarschrift indient waar spoed bij vereist is,
dan kunt u ook een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij: de
Voorzieningenrechter van de Rechtbank, sector Bestuursrecht, Postbus
90125, 5200 MA 's-Hertogenbosch. Bij dit verzoek moet u een kopie van
het bezwaarschrift meezenden. Er worden u griffierechten in rekening
gebracht.
Verleende bouwvergunningen/sloopvergunningen
* De uitbreiding van de woning (bg + verd.) aan de Nieuwstraat 71;
* De bouw van een waterschans aan de Ekkersweijer 6;
* De bouw van een woning aan de Spoorweglaan ongenr.;
* De bouw van een serre, overkapping en berging aan de Bleker 2;
* De uitbreiding van de woning (bg) aan de W. van Hallstraat 4;
* Gedeeltelijk slopen van 80 woningen i.vm. renovatie (o.a. asbest
verwijderen) aan de Abel Tasmanstraat, Dr. de Brouwerstraat e.o.
Bezwaar maken? Kijk onder het kopje Procedure.
Procedure
Tot 6 weken na de dag waarop de vergunning aan aanvrager is verzonden
kan door belanghebbenden schriftelijk een bezwaarschrift worden
ingediend. Als u een bezwaarschrift indient waar spoed bij vereist is,
dan kunt u ook een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij: de
Voorzieningenrechter van de Rechtbank, sector Bestuursrecht, Postbus
90125, 5200 MA 's-Hertogenbosch. Bij dit verzoek moet u een kopie van
het bezwaarschrift meezenden. Er worden u griffierechten in rekening
gebracht.
DEFINITIEVE BESLUITEN VOORBEREID MET TOEPASSING VAN 3.4 AWB
Opgelegde nadere eis
Op 1 juli 2008 is besloten om over te gaan tot het opleggen van een
nadere eis op grond van artikel 6, eerste lid, onder a en voorschrift
4.1.1 en 4.1.2 van het Besluit landbouw milieubeheer aan de inrichting
gelegen aan het adres Sonseweg 15 te Best.
De nadere eis dient voor het vaststellen van het maximale
geluidsniveau in de avondperiode.
Het besluit, waarvan de strekking niet gewijzigd is ten opzichte van
het ontwerp, en de daarop betrekking hebbende stukken liggen vanaf 9
juli 2008 gedurende zes weken elke werkdag van 08.30 tot 12.30 uur ter
inzage bij het team Vergunningen van Sector Ruimte (kamer 0.31).
Buiten deze tijden kunnen de stukken op afspraak worden ingezien. Voor
een afspraak kunt u contact opnemen met het team vergunningen via
telefoonnummer 360911.
Tegen het besluit kan beroep worden ingesteld bij de Raad van State
door:
* Degenen, die zienswijzen hebben ingebracht met betrekking tot het
ontwerpbesluit;
* De adviseurs, die advies hebben uitgebracht naar aanleiding van
het ontwerpbesluit;
* Degenen, die bedenkingen hebben tegen wijzigingen in het besluit,
die ten opzichte van het ontwerpbesluit zijn aangebracht;
* Belanghebbende, aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten
geen zienswijzen te hebben ingebracht met betrekking tot het
ontwerpbesluit.
Bezwaar maken? Kijk onder het kopje Procedure.
Procedure
Een beroepschrift moet vóór 20 augustus 2008 in tweevoud worden
gezonden aan de bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus
20019, 2500 EA 's-Gravenhage. Er worden u griffierechten in rekening
gebracht.
Het besluit treedt in werking op de dag nadat de beroepstermijn is
afgelopen. Als tijdens de beroepstermijn een verzoek om voorlopige
voorziening is ingediend bij de voorzitter van de Afdeling
bestuursrechtspraak van de Raad van State, treedt het besluit niet in
werking voordat het verzoek is beslist.
OVERIGE BEKENDMAKINGEN
Aanwijzingsbesluit
Het college van burgemeester en wethouders van Best heeft besloten om
met ingang van 17 juni 2008:
* de medewerker gemeentelijke heffingen A aan te wijzen als
heffings- en WOZ-ambtenaar;
* de teamleider Financiële Administratie aan te wijzen als
invorderingsambtenaar;
* haar eerdere besluit van 15 februari 2008 tot het aanwijzen van de
Clustermanager Financiële Zaken als heffings-, invorderings- en
WOZ-ambtenaar in te trekken.
Voorbereidingsbesluit
Burgemeester en wethouders maken bekend dat de gemeenteraad in zijn
vergadering van 30 juni 2008 (voortgezette vergadering d.d. 16 juni
2008) besloten heeft, dat een herziening van het bestemmingsplan wordt
voorbereid voor het gebied gelegen aan de hoek
Raadhuisplein-Nieuwstraat, kadastraal bekend gemeente Best, sectie H,
nummers 5204 ged., 5055 ged. en 5024.
Dit voorbereidingsbesluit ligt, met de daarbij behorende en als
zodanig gewaarmerkte situatietekening, met ingang van 9 juli 2008 -
zijnde de datum van inwerkingtreding - ter inzage tijdens
openingstijden bij de Centrale Balie van het gemeentehuis,
Raadhuisplein 1 te Best.
Bezwaar maken? Kijk onder het kopje Procedure.
Procedure
Tegen dit besluit kunnen belanghebbenden ingevolge het bepaalde in de
Algemene wet bestuursrecht (Awb), binnen een termijn van 6 weken na de
datum van inwerkingtreding van dit besluit een gemotiveerd
bezwaarschrift indienen bij de gemeenteraad van Best, postbus 50, 5680
AB Best. Het bezwaarschrift schorst de werking van het besluit niet.
Bij onverwijlde spoed kan, gelijktijdig met en na indienen van een
bezwaarschrift, op grond van titel 8.3 van de Awb een voorlopige
voorziening worden aangevraagd bij de voorzieningenrechter, sector
bestuursrecht van de rechtbank te 's-Hertogenbosch, postbus 90125,
5200 MA 's-Hertogenbosch.
'Verordening documentaire informatie 2008' vastgesteld
In zijn vergadering van 16 juni 2008 heeft de raad de 'Verordening
Documentaire Informatie 2008' vastgesteld. Deze vervangt de
verordening uit 2006. De verordening treedt in werking 8 dagen na
publicatie. De verordening ligt kosteloos gedurende zes weken ter
inzage bij de Cluster Facilitaire Zaken, bureau Documentaire
Informatievoorziening. Tegen betaling van de daarvoor ingevolge de
Legesverordening verschuldigde leges is een afschrift van de
verordening verkrijgbaar. De verordening is ook te zien op de website
van de gemeente Best > Bestuur > Regelgeving > Algemeen Bestuurlijk >
Ondersteunende Processen.
Voor meer informatie kunt u terecht bij de heer M. de Laat, senior
medewerker Facilitaire Zaken, via telefoonnummer 360911.
Verordening geurhinder en veehouderij vastgesteld
In zijn vergadering van 16 juni 2008 heeft de raad de 'Verordening
geurhinder en veehouderij' samen met de gebiedsvisie ten behoeve van
de verordening vastgesteld. Deze verordening vormt de wettelijke basis
waarop aanvragen om een milieuvergunning voor veehouderijen, voor wat
betreft het onderdeel geur, worden getoetst. De gebiedsvisie bevat de
onderbouwing van de verordening.
De verordening treedt in werking 8 dagen na deze publicatie. De
verordening en de gebiedsvisie liggen gedurende zes weken na deze
publicatie voor eenieder ter inzage, elke werkdag van 8.30 uur tot
12.30 uur bij team Vergunningen (kamer 0.31). Buiten deze tijden
kunnen de stukken op afspraak worden ingezien. Voor een afspraak kunt
u contact opnemen met het team Vergunningen via telefoonnummer 360911.
Actieplan 'Richtlijn omgevingslawaai agglomeratie Eindhoven'
vastgesteld
Nadere informatie vindt u op de gemeentepagina's Best Informatief.