Gemeente Best

Openbare bekendmakingen, week 28 - 2008

BOUW-EN SLOOPAANVRAGEN


* J. van den Hurk, betreffende de uitbreiding van de woning (bg) aan de Acacia 85;

* Gemeente Best, betreffende het vervangen van kozijnen aan de Koningin Emmalaan 25 (Wilhelminaschool).

* Hosewol, betreffende het vergroten van de carport aan het Schuilevinkje 24;

* C. Jansen, betreffende de uitbreiding van de woning (bg) en berging/tuinkamer aan de Jan van Riebeeckstraat 10;
* M. de Swart, betreffende de bouw van een woning aan de St.Franciscusweg/ hoek St. Antoniusweg;

* F. Spierings, betreffende de bouw van een water opslagsilo aan de Mosselaarweg 22a;

* W. Scheepers, betreffende de bouw van een woning aan de Kapelweg ongenr.;

* M. Lamberts, betreffende de bouw van een terrasoverkapping aan het Draadeind 7.

Procedure
Deze aanvragen liggen niet ter inzage. Er is nog geen bezwaarmogelijkheid. Besluiten over deze aanvragen worden te zijner tijd bekend gemaakt.

ONTWERPBESLUITEN

Vrijstelling artikel 19, lid 3 WRO
Het college van burgemeester en wethouders is voornemens bouwvergunning te verlenen voor:


* De vervangende bouw van een opslagloods op het perceel, kadastraal bekend gemeente Best, sectie B, nummer 2660, gelegen aan de Terraweg ongenr;

* De uitbreiding van de woning (bg + verd.) op het perceel, kadastraal bekend gemeente Best, sectie K, nummer 657, gelegen aan de Prinses Margrietlaan 11.

De bouwvergunning moet worden verleend met toepassing van artikel 19, lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening.

Stukken inzien of bezwaar maken? Kijk onder het kopje Procedure.

Procedure
In verband hiermede ligt het ontwerpbesluit met de daarop betrekking hebbende stukken vanaf 9 juli 2008 t/m 19 augustus 2008 voor eenieder ter inzage bij het team Vergunningen van de sector Ruimte.

Gedurende de periode van ter inzage ligging kan een ieder een zienswijze over het ontwerpbesluit naar keuze schriftelijk of mondeling naar voren brengen. Voor zowel de schriftelijke als mondelinge zienswijzen geldt, dat moet worden aangegeven op welke onderdelen van het ontwerpbesluit de zienswijze betrekking heeft. De ingebrachte reacties zullen wij vervolgens betrekken bij onze definitieve beslissing.

Schriftelijke reacties kunt u t/m 19 augustus 2008 richten aan het college van Burgemeester en wethouders van de gemeente Best, Postbus 50, 5680 AB Best. Mondelinge zienswijzen kunnen naar voren worden gebracht door hiervoor tijdens de periode van ter inzage ligging een afspraak te maken met het team Vergunningen via telefoonnummer 360911.

Besluit Wet geluidhinder
Op 4 juli 2008 is een besluit genomen om een hogere waarde voor de ten hoogste toelaatbare geluidsbelasting ten gevolge van spoorweglawaai te verlenen. De aanvraag heeft betrekking op een nieuw te bouwen woning aan de Spoorweglaan 13a, kadastraal bekend sectie H, nr. 6172 te Best.

Het besluit en de daarop betrekking hebbende stukken liggen vanaf 9 juli 2008 gedurende zes weken elke werkdag van 08.30 tot 12.30 uur en elke maandag van 17.00 tot 19.00 uur ter inzage bij het team Vergunningen van de sector Ruimte (kamer 0.31). Buiten deze tijden kunnen de stukken op afspraak worden ingezien. Voor een afspraak kunt u contact opnemen met het team Vergunningen, via telefoonnummer 360911.

Stukken inzien of bezwaar maken? Kijk onder het kopje Procedure.

Procedure
Eenieder kan bij ons college vóór 19 augustus 2008 schriftelijk of mondeling zienswijzen omtrent het ontwerpbesluit inbrengen. Schriftelijke zienswijzen kunnen worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van Best, Postbus 50, 5680 AB Best. Voor het inbrengen van mondelinge zienswijzen kan een afspraak worden gemaakt met het team Vergunningen, via telefoonnummer 360911.

Alleen belanghebbenden die tijdig, (schriftelijk of mondeling) zienswijzen hebben ingebracht met betrekking tot het ontwerpbesluit kunnen later beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, tenzij wordt aangetoond, dat men redelijkerwijs daartoe niet in staat is geweest. Belanghebbenden kunnen ook beroep instellen wanneer het uiteindelijke besluit afwijkt van het voornemen.

DEFINTIEVE BESLUITEN

Kapvergunningen
Burgemeester en wethouders verlenen vergunning voor het kappen van:


* 1 ulmus aan de Sportlaan 9.

Voor inlichtingen kunt u contact opnemen met het team Beheer Openbare Ruimte, telefoonnummer 0499-360 370.

Bezwaar maken? Kijk onder het kopje Procedure.

Procedure
Tot 6 weken na de dag waarop de vergunning aan aanvrager is verzonden kan door belanghebbenden schriftelijk een bezwaarschrift worden ingediend. Als u een bezwaarschrift indient waar spoed bij vereist is, dan kunt u ook een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij: de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA 's-Hertogenbosch. Bij dit verzoek moet u een kopie van het bezwaarschrift meezenden. Er worden u griffierechten in rekening gebracht.

Verleende bouwvergunningen/sloopvergunningen


* De uitbreiding van de woning (bg + verd.) aan de Nieuwstraat 71;
* De bouw van een waterschans aan de Ekkersweijer 6;
* De bouw van een woning aan de Spoorweglaan ongenr.;
* De bouw van een serre, overkapping en berging aan de Bleker 2;
* De uitbreiding van de woning (bg) aan de W. van Hallstraat 4;
* Gedeeltelijk slopen van 80 woningen i.vm. renovatie (o.a. asbest verwijderen) aan de Abel Tasmanstraat, Dr. de Brouwerstraat e.o.

Bezwaar maken? Kijk onder het kopje Procedure.

Procedure
Tot 6 weken na de dag waarop de vergunning aan aanvrager is verzonden kan door belanghebbenden schriftelijk een bezwaarschrift worden ingediend. Als u een bezwaarschrift indient waar spoed bij vereist is, dan kunt u ook een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij: de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA 's-Hertogenbosch. Bij dit verzoek moet u een kopie van het bezwaarschrift meezenden. Er worden u griffierechten in rekening gebracht.

DEFINITIEVE BESLUITEN VOORBEREID MET TOEPASSING VAN 3.4 AWB

Opgelegde nadere eis
Op 1 juli 2008 is besloten om over te gaan tot het opleggen van een nadere eis op grond van artikel 6, eerste lid, onder a en voorschrift 4.1.1 en 4.1.2 van het Besluit landbouw milieubeheer aan de inrichting gelegen aan het adres Sonseweg 15 te Best.

De nadere eis dient voor het vaststellen van het maximale geluidsniveau in de avondperiode.

Het besluit, waarvan de strekking niet gewijzigd is ten opzichte van het ontwerp, en de daarop betrekking hebbende stukken liggen vanaf 9 juli 2008 gedurende zes weken elke werkdag van 08.30 tot 12.30 uur ter inzage bij het team Vergunningen van Sector Ruimte (kamer 0.31). Buiten deze tijden kunnen de stukken op afspraak worden ingezien. Voor een afspraak kunt u contact opnemen met het team vergunningen via telefoonnummer 360911.

Tegen het besluit kan beroep worden ingesteld bij de Raad van State door:


* Degenen, die zienswijzen hebben ingebracht met betrekking tot het ontwerpbesluit;

* De adviseurs, die advies hebben uitgebracht naar aanleiding van het ontwerpbesluit;

* Degenen, die bedenkingen hebben tegen wijzigingen in het besluit, die ten opzichte van het ontwerpbesluit zijn aangebracht;
* Belanghebbende, aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen zienswijzen te hebben ingebracht met betrekking tot het ontwerpbesluit.

Bezwaar maken? Kijk onder het kopje Procedure.

Procedure
Een beroepschrift moet vóór 20 augustus 2008 in tweevoud worden gezonden aan de bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA 's-Gravenhage. Er worden u griffierechten in rekening gebracht.

Het besluit treedt in werking op de dag nadat de beroepstermijn is afgelopen. Als tijdens de beroepstermijn een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, treedt het besluit niet in werking voordat het verzoek is beslist.

OVERIGE BEKENDMAKINGEN

Aanwijzingsbesluit
Het college van burgemeester en wethouders van Best heeft besloten om met ingang van 17 juni 2008:


* de medewerker gemeentelijke heffingen A aan te wijzen als heffings- en WOZ-ambtenaar;

* de teamleider Financiële Administratie aan te wijzen als invorderingsambtenaar;

* haar eerdere besluit van 15 februari 2008 tot het aanwijzen van de Clustermanager Financiële Zaken als heffings-, invorderings- en WOZ-ambtenaar in te trekken.

Voorbereidingsbesluit
Burgemeester en wethouders maken bekend dat de gemeenteraad in zijn vergadering van 30 juni 2008 (voortgezette vergadering d.d. 16 juni 2008) besloten heeft, dat een herziening van het bestemmingsplan wordt voorbereid voor het gebied gelegen aan de hoek
Raadhuisplein-Nieuwstraat, kadastraal bekend gemeente Best, sectie H, nummers 5204 ged., 5055 ged. en 5024.

Dit voorbereidingsbesluit ligt, met de daarbij behorende en als zodanig gewaarmerkte situatietekening, met ingang van 9 juli 2008 - zijnde de datum van inwerkingtreding - ter inzage tijdens openingstijden bij de Centrale Balie van het gemeentehuis, Raadhuisplein 1 te Best.

Bezwaar maken? Kijk onder het kopje Procedure.

Procedure
Tegen dit besluit kunnen belanghebbenden ingevolge het bepaalde in de Algemene wet bestuursrecht (Awb), binnen een termijn van 6 weken na de datum van inwerkingtreding van dit besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij de gemeenteraad van Best, postbus 50, 5680 AB Best. Het bezwaarschrift schorst de werking van het besluit niet. Bij onverwijlde spoed kan, gelijktijdig met en na indienen van een bezwaarschrift, op grond van titel 8.3 van de Awb een voorlopige voorziening worden aangevraagd bij de voorzieningenrechter, sector bestuursrecht van de rechtbank te 's-Hertogenbosch, postbus 90125, 5200 MA 's-Hertogenbosch.

'Verordening documentaire informatie 2008' vastgesteld In zijn vergadering van 16 juni 2008 heeft de raad de 'Verordening Documentaire Informatie 2008' vastgesteld. Deze vervangt de verordening uit 2006. De verordening treedt in werking 8 dagen na publicatie. De verordening ligt kosteloos gedurende zes weken ter inzage bij de Cluster Facilitaire Zaken, bureau Documentaire Informatievoorziening. Tegen betaling van de daarvoor ingevolge de Legesverordening verschuldigde leges is een afschrift van de verordening verkrijgbaar. De verordening is ook te zien op de website van de gemeente Best > Bestuur > Regelgeving > Algemeen Bestuurlijk > Ondersteunende Processen.

Voor meer informatie kunt u terecht bij de heer M. de Laat, senior medewerker Facilitaire Zaken, via telefoonnummer 360911.

Verordening geurhinder en veehouderij vastgesteld In zijn vergadering van 16 juni 2008 heeft de raad de 'Verordening geurhinder en veehouderij' samen met de gebiedsvisie ten behoeve van de verordening vastgesteld. Deze verordening vormt de wettelijke basis waarop aanvragen om een milieuvergunning voor veehouderijen, voor wat betreft het onderdeel geur, worden getoetst. De gebiedsvisie bevat de onderbouwing van de verordening.

De verordening treedt in werking 8 dagen na deze publicatie. De verordening en de gebiedsvisie liggen gedurende zes weken na deze publicatie voor eenieder ter inzage, elke werkdag van 8.30 uur tot 12.30 uur bij team Vergunningen (kamer 0.31). Buiten deze tijden kunnen de stukken op afspraak worden ingezien. Voor een afspraak kunt u contact opnemen met het team Vergunningen via telefoonnummer 360911.

Actieplan 'Richtlijn omgevingslawaai agglomeratie Eindhoven' vastgesteld
Nadere informatie vindt u op de gemeentepagina's Best Informatief.