Donderdag 24 juli 2008
Deze week in FEM Business (week 30, vanaf vrijdag 25 juli in de kiosk)
Slimme atleten cashen na Peking
Hoe Olympische sporters straks hun goud verzilveren
Voor wie wint in Peking liggen straks lucratieve sponsordeals klaar. Sportmarketeers houden nu al de sporters met het grootste marketingappeal in de gaten. Maar dan moeten de atleten wél eerst even een gouden medaille zien te winnen.
Plus: Nederlandse bedrijven hebben de Spelen al lang gewonnen.
Herman Verwilst: wat nu?
Met een pr-campagne probeert Fortis het vertrouwen van beleggers te herstellen. Maar analisten blijven kritisch over de toekomst van de bank. Slaagt Herman Verwilst erin Fortis naar een veilige haven te loodsen? Of is er deze zomer tóch een fatale fout gemaakt?
Charlie Aptroot wil belastingboycot
Het VVD-Kamerlid is het ondernemersonvriendelijke beleid van het vierde kabinet Balkenende beu. Het is tijd dat ondernemers 'hard in opstand' komen, vindt hij. Hoe? 'Een collectieve boycot van belastingen waarvan het nut volstrekt onlogisch lijkt. Laat die bom maar barsten.'
De wederopstanding van Koninklijke Tichelaar
Toen Jan Tichelaar twintig jaar geleden de leiding overnam van zijn vader zat Koninklijke Tichelaar Makkum, een eeuwenoud familiebedrijf uit het Noorden, flink in het slop. Tichelaar moderniseerde het bedrijf ingrijpend. Met succes. Het Friese aardewerk is hip geworden.
Verder in dit nummer:
â- Nederlandse bedrijven geloven in elektrische auto's
â- De stoomlocomotief is niet langer het symbool van Indian Railways
â- Hoog tijd om de overdrachtsbelasting af te schaffen
â- Tegendraads: D-Reizen breidt aantal winkels uit
â- Macboat maakt een houten boot voor iedereen bereikbaar
Noot voor de pers:
Informatie: Jean Dohmen 06-52037025 - 020 5159852 (secretariaat)