Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
Marketing en Markten bij het NBTC
23-07-2008: Arjan van Well nieuwe directeur Marketing en Markten bij
het NBTC
Diverse benoemingen Marketing en Communicatie binnen het NBTC
ARJAN VAN WELL NIEUWE DIRECTEUR MARKETING EN MARKTEN BIJ HET NBTC
Sinds 1 juli 2008 is Arjan van Well (41) directeur Destinatie
Marketing & Markten bij het Nederlands Bureau voor Toerisme &
Congressen (NBTC). Het NBTC is dé marketing- en promotieorganisatie
die het toeristisch en zakelijk reisverkeer naar en in Nederland
bevordert. De benoeming maakt deel uit van een aantal benoemingen die
verband houden met de nadrukkelijke focus op destinatiemarketing van
het NBTC de komende jaren.
Focus op destinatiemarketing
In zijn nieuwe rol is Van Well verantwoordelijk voor Marketing
Toerisme, Marketing Meetings & Conventions, Business Development en de
twaalf vestigingen en vertegenwoordigingen van het NBTC wereldwijd.
Als directeur Vestigingen was Van Well hiervoor ook al
verantwoordelijk voor de vestigingen en vertegenwoordigingen van het
NBTC. Voor zijn komst naar het hoofdkantoor in oktober 2007, werkte
Van Well voor het NBTC in Japan als directeur Azië. Gerard Werner,
voorheen manager Business Development, is benoemd als plv. directeur
Destinatie Marketing & Markten.
Nieuw elan in marketing en communicatie
De nadrukkelijke marketingfocus heeft geleid tot
organisatieveranderingen met als doel meer expertise, dynamiek, elan
en efficiency in de organisatie te brengen.
Naar aanleiding hiervan is ook de communicatie-expertise gebundeld in
één communicatieafdeling.
De organisatieverandering heeft geleid tot de volgende benoemingen:
Marketingmanager Toerisme - Anouk Susan;
Marketingmanager Meetings & Conventions - Eric Bakermans;
Manager Business Development - Joost van Berkel;
Manager Communicatie - Saskia Deerenberg.
plv. Directeur Destinatie Marketing & Markten - Gerard Werner
Gerard Werner, voorheen manager Business Development, is benoemd als
plaatsvervangend directeur Destinatie Marketing & Markten. Hiervoor
was Werner onder meer actief in de NBTC-vestigingen Duitsland en
Italië.
Marketingmanager Toerisme - Anouk Susan
Anouk Susan was binnen de voorgaande afdeling Destinatiemarketing ook
werkzaam als marketingmanager toerisme. In deze functie was zij onder
meer verantwoordelijk voor de totstandkoming van de CityStyle-campagne
die in nauwe samenwerking met een aantal Nederlandse steden is
ontwikkeld en loopt in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België en
Frankrijk. Hiervoor was Susan werkzaam bij het NBTC in Duitsland.
Marketingmanager Meetings & Conventions - Eric Bakermans
Eric Bakermans was binnen de voorgaande afdeling Destinatiemarketing
verantwoordelijk voor de internationale congreswerving. In zijn nieuwe
rol als manager Meetings & Conventions is hij naast congreswerving ook
verantwoordelijk voor de marktbewerking op het gebied van
internationale meetings.
Manager Business Development - Joost van Berkel
Joost van Berkel is afkomstig van de voorgaande afdeling Business
Development waar hij verantwoordelijk was voor de afdeling Sales
Support. In zijn nieuwe rol is Van Berkel verantwoordelijk voor de
adviserende verkoop en business development-activiteiten van het NBTC.
Manager Communicatie - Saskia Deerenberg
Saskia Deerenberg kwam in 2007 in dienst bij het NBTC als marketing
PR-manager. Als manager Communicatie zal zij zich gaan richten op het
nieuwe beleid en de strategie op het gebied van Public Affairs,
corporate en marketing PR, interne communicatie en de redactie van de
holland.com websites. Voorheen was zij werkzaam als marktmanager bij
NS Hispeed.