De Telegraaf organiseert inhaakwedstrijd rondom Olympische Spelen
24/07/2008 09:38
Telegraaf Media Nederland
Adverteerders die inhaken op de Olympische Spelen krijgen kosteloos inzicht in het effect van hun advertentie. Op basis van Reclame Reactie Onderzoek wordt de effectiviteit van de uiting en de waardering van de lezer voor de manier van inhaken gemeten. Iedere adverteerder die meedoet aan het onderzoek ontvangt de onderzoeksresultaten en krijgt een plaats in deze speciale uitslagadvertentie. De beste inhaker wint het 'hart' van de uitslagadvertentie ter waarde van bijna 17.000,- euro.
Door adverteerders en bureaus is de eerder gehouden inhaakwedstrijd rondom het EK als zeer nuttig ervaren. "Het is voor ons leuk om te zien dat de uitgedachte match tussen De Telegraaf-lezer en het product er ook daadwerkelijk is", aldus Rogier Bruggeman van mediabureau Zigt. "Vooral de reacties van lezers op de creatie waren voor ons erg bruikbaar", zegt Robert Schakel, Creative Director van De Combinatie van Factoren, reclamebureau van de winnende Heineken-EKinhaker.
Conclusies uit de onderzochte EK-inhakers zorgen voor een aantal learnings voor wakkere adverteerders. Hoe actueler men de inhaker vindt, hoe hoger het rapportcijfer is. Hiervan kunnen adverteerders handig gebruikmaken. Door het gunstige tijdsverschil met Beijing (+6 uur) kan nóg sneller ingespeeld worden op de prestaties van de Nederlandse deelnemers. Daarnaast zijn de directe link en humor succesfactoren voor inhakers.
Over De Telegraaf
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is primair actief in het uitgeven van dagblad De Telegraaf en het exploiteren van informatie via haar online kanalen. De Telegraaf is zeven dagen per week de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld bereik per dag van ruim 2,2 miljoen Nederlanders. Telegraaf.nl is een van de grootste en meest actuele nieuwsportal van Nederland. Samen met de special interest sites is Telegraaf.nl goed voor ruim 205 miljoen pageviews en ruim 3 miljoen unieke bezoekers per maand (NOM Print Monitor 2007-I/2007-II/ STIR april 2008). Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is een onderdeel van Telegraaf Media Nederland.
Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis, WebRegio Media en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV'netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en - platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.
Noot voor de redactie:
Noot voor de redactie (