Communicatie gemeente Etten-Leur krijgt een 6,9
Communicatie gemeente Etten-Leur krijgt een 6,9
Hoogste rapportcijfer in Benchmark Communicatie (VIP-Com) voor
gemeente Etten-Leur
De gemeente Etten-Leur krijgt een 6,9 als algemeen rapportcijfer voor
haar communicatie. Dat blijkt uit de resultaten van het
klanttevredenheidsonderzoek, dat in mei dit jaar is gehouden. Met de
waardering 6,9 neemt Etten-Leur de 1^ste plaats in op de ranglijst van
21 gemeenten die aan het onderzoek hebben deelgenomen. Het gemiddelde
cijfer van de 21 gemeenten komt uit op 6.5.
Het gemeentebestuur van Etten-Leur is verheugd over het toegekende
rapportcijfer, maar is vooral blij met de bruikbaarheid van de andere
resultaten. Het onderzoek laat zien waar de gemeente zaken kan en moet
verbeteren om tegemoet te komen aan de vraag van de inwoners. In het
najaar worden de resultaten uit de benchmark (vergelijkingen met
andere gemeenten) definitief vastgesteld. Dan zal het gemeentebestuur
de verbeterpunten vaststellen die het in 2009 wil realiseren. De
gemeente wil zich ook op het gebied van communicatie blijven
verbeteren.
Dit jaar neemt de gemeente Etten-Leur, samen met 30 andere gemeenten,
deel aan de nieuwe benchmark Verbeter- en Innovatieprogramma
Communicatie (VIP-Com). Deze benchmark heeft als doel de kwaliteit van
de gemeentelijke communicatie te verbeteren. VIP-Com is een initiatief
van TNS NIPO Commerce in samenwerking met TNS NIPO Consult en wordt
ondersteund door de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en het
Ministerie van Binnenlandse Zaken (BZK). Een belangrijk onderdeel van
deze benchmark is het klanttevredenheidsonderzoek dat inzicht geeft in
het oordeel van onze inwoners over gemeentelijke communicatie.
Het klanttevredenheidsonderzoek ging in op de volgende thema's:
* totaal oordeel gemeentecommunicatie;
* informatievoorziening;
* participatiemogelijkheden;
* imago
In de gemeente Etten-Leur hebben in de periode van 12 t/m 30 mei 2008
175 inwoners hun mening gegeven over de gemeentelijke communicatie.
Voor het onderzoek zijn tweeduizend uitnodigingen verstuurd. De
respons voor Etten-Leur is 9%. Deze respons is voor TNS-NIPO voldoende
om betrouwbare uitspraken over de resultaten te doen.
Uw bezoek waard
Vacatures
Stadskantoor
Roosendaalseweg 4
4875 AA Etten-Leur
Tel: 076 - 502 40 00
Fax: 076 - 503 38 80
info@etten-leur.nl
Gemeente Etten-Leur