Nederlanders op vakantie bezoeken Speurders.nl
23/07/2008 09:48
Telegraaf Media Nederland
In de maand juli is het bezoek vanuit het buitenland aan Speurders.nl in vergelijking met voorgaande jaren explosief gestegen. Omdat het plaatsen van een advertentie in alle rubrieken gratis is, was er al een toename te zien in het aantal advertenties. En nu blijkt dus dat opvallend veel Nederlandse vakantiegangers zelfs op hun vakantiebestemming hun advertenties op Speurders.nl in de gaten houden.
Zoals begin van deze maand uit STIR-onderzoek is gebleken, zijn steeds meer Nederlanders online en zijn zij ook langer online. Als je dit koppelt aan het nieuws dat vakantiegangers gemiddeld maar liefst 10 kilo aan elektronische bagage meenemen is dit resultaat wel te verklaren. Het lijkt of de laptop, spelcomputer en de mobiele telefoon onmisbaar zijn in de koffer, bijna net zo vanzelfsprekend als het meenemen van de tandenborstel en de korte broek.
Terwijl je zou verwachten dat vakantie hét moment van ultieme rust is, even loskomen van werk en andere zaken, wordt bij Speurders.nl een heel andere tendens gezien. "We zien de toename in verkeer vooral vanuit de populaire vakantiebestemmingen als Frankrijk en Turkije".
"Bovendien is het Internet in het buitenland veel toegankelijker geworden dan vroeger. Ook de mobiele telefoon waarmee in een handomdraai op het net kan worden gesurft speelt daar een belangrijke rol in.", aldus Leon Kramer van Speurders.nl.
Over Speurders.nl
Speurders.nl is onderdeel van Telegraaf Media Nederland. Speurders maakt al sinds 1922 adverteren voor iedereen mogelijk, als rubrieksadvertenties in de De Telegraaf. De online variant Speurders.nl is in augustus 2004 gestart en richt zich op het gratis online bij elkaar brengen van vraag- en aanbod van zowel particulieren als bedrijven. Hierbij gaat het niet alleen om tweedehandse artikelen, maar ook om diensten en nieuwe producten. In december 2005 riep online onderzoeksbureau Multiscope Speurders.nl uit tot de beste Nederlandse site-introductie ooit. Gemiddeld worden er zo'n 1 miljoen gratis advertenties per maand ingebracht. Dit komt neer op ca. 35.000 advertenties per dag. Speurders.nl streeft ernaar toonaangevend te zijn in de branche op het gebied van veiligheid en gebruikersgemak.
Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis, WebRegio Media en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV'netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en - platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.
http://www.speurders.nl
Noot voor de redactie:
Noot aan de redactie (