Hofstede Makelaardij kiest voor e-mailmarketing
VEEN, 20080723 -- Hofstede Makelaardij maakt sinds kort gebruik van e-mailmarketing in de communicatie met haar klanten en potentiële klanten. De makelaar schakelt hierbij twee instrumenten in, de e-mailnieuwsbrief en de online klantevaluatie. Door de inzet van e-mailmarketing wil Hofstede Makelaardij haar positie als full service makelaar verder versterken.
E-mailnieuwsbrief
Via de e-mailnieuwsbrief informeert Hofstede Makelaardij haar (potentiële)klanten over de actuele ontwikkelingen op de woningmarkt. Na inschrijving op de internetsite wordt de lezer maandelijks op de hoogte gehouden van het laatste woning en Hofstede nieuws. Iedereen die hier interesse in heeft, blijft zo gemakkelijk en snel op de hoogte van het actuele woonnieuws.
Online klantevaluaties
Naast de e-mailnieuwsbrief maakt Hofstede Makelaardij ook gebruik van online klantevaluaties. Zij beoogt hiermee de kwaliteit van haar dienstverlening te optimaliseren. Na de aan- of verkoop van een woning ontvangt iedere klant een e-mail met een online klantevaluatie. In deze klantevaluatie wordt de klant naar zijn ervaringen met de dienstverlening gevraagd. Met de uitkomsten van deze klantevaluaties wil de makelaar verbeterpunten achterhalen voor haar dienstverlening.
Crossmediale communicatie
Als makelaar is het steeds moeilijker om woonconsumenten via de traditionele middelen te bereiken. Met de inzet van e-mailmarketing kiest Hofstede Makelaardij daarom bewust voor een crossmediale benadering van haar doelgroep. De combinatie tussen online en offline communicatiemiddelen maakt zo een optimaal bereik van de doelgroep mogelijk.
Ingezonden persbericht