Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
TietoEnator erkend als eerste Microsoft Unified
Communications Lighthouse in Scandinavië
Lighthouse verhoogt continuïteit en productiviteit
Amersfoort, 23 juli 2008 TietoEnator is erkend als het eerste bedrijf in Scandinavië dat
voldoet aan de eisen om zichzelf een zogenaamd Microsoft Unified Communications (UC)
Lighthouse te mogen noemen. TietoEnator mag zich ´Lighthouse´ noemen omdat de IT-
onderneming het volledige Unified Communications-systeem van Microsoft op minimaal 250
plaatsen in gebruik heeft. Het TietoEnator-systeem omvat Unified Messaging/Voice Mail,
Office Communications Server (OCS) 2007 Instant Messaging, Presence, Conferencing en
OCS VoIP.
Unified Communications (UC)
Unified Communications staat voor een communicatiesysteem, dat een scala aan
technologieën en toepassingen bevat. Deze vormen één communicatieplatform, dat ook als
zodanig wordt ondersteund. Een ´Unified communications´-systeem stelt bedrijven in staat
gegevens, video en voice te gebruiken, geïntegreerd in één ondersteunende oplossing.
TietoEnator voorziet zijn klanten van oplossingen die volledig gebruik maken van UC-
diensten in toepassingen, portals en in verschillende bedrijfsprocessen. Deze diensten zijn
gebaseerd op UC-technologieën van Microsoft. Alle oplossingen zijn gebaseerd op optimale
geïntegreerde managed services.
Ari Kaukelin, hoofd Business Development bij TietoEnator Procesing & Network zegt: "Dit is
een belangrijke mijlpaal voor ons. We verkopen deze diensten niet alleen aan onze klanten,
maar gebruiken ze ook intern bij TietoEnator. Met onze Unified Communications &
Collaboration-diensten, worden innovaties gestimuleerd, klantrelaties uitgediept en zakelijke
reiskosten gereduceerd. Hierdoor is TietoEnator veel beter in staat de voordelen van deze
diensten toe te lichten en ze in de praktijk te tonen aan onze klanten."
Martijn Feekes, Sales & Marketing Manager bij TietoEnator Digital Innovations Nederland
zegt: "In de praktijk is het Unified Communications-systeem een geweldige oplossing: reizen
is minder noodzakelijk omdat dit systeem het mogelijk maakt te chatten, te bellen met
beeld, te vergaderen en te presenteren vanaf elke locatie mits er een internetverbinding is.
Bij TietoEnator wordt het systeem op intranet en in outlook gebruikt en kun je meteen zien
wie online is en degene die je nodig hebt virtueel benaderen."
PublieksWerk / TietoEnator 1/2
PERSBERICHT
Dag Cummings, Business Development Manager bij Microsoft, zegt: "Doordat TietoEnator
over grote vaardigheden beschikt op het gebied van Unified Communications en aantoonde
brede kennis te hebben van de Europese ´Voice over IP´-markt was het bedrijf een van de
eerste partners die in aanmerking kwam voor deelname aan ons `Voice Partner Programma'.
TietoEnator's ´Future Office´-aanbod, gecombineerd met Unified Communications, is een
unieke benadering voor de vergroting van de bedrijfscontinuïteit en productiviteit. Deze
samenwerking laat zien hoe kenniswerkers hun productiviteit kunnen optimaliseren in een
wereld waarin tijd- en plaatsonafhankelijk wordt samengewerkt. Dit is precies waar het
Microsoft Lighthouse-concept voor is bedoeld. TietoEnator heeft alles in huis om de
productiviteit van zijn klanten te verbeteren, wat ze ook al bereikt hebben met hun eigen
medewerkers."
Over TietoEnator
TietoEnator Digital Innovations (DI) adviseert grote ondernemingen over het klantvriendelijk
en efficiënt bedienen van hun klanten. TietoEnator DI is daarbij een ervaren
gesprekspartner en projectleider die zorgt voor het optimaliseren en integreren van de
diverse klantcontactkanalen, zoals selfservice-portals en callcenters. TietoEnator DI
ontwikkelt hierbij het servicedesign, implementeert de callcenter- en webomgeving en zorgt
daarbij voor het stroomlijnen van de achterliggende bedrijfsprocessen. De diensten die
TietoEnator DI biedt, zijn advies, ontwikkeling, implementatie en beheer van
klantcontactoplossingen. Tot de klanten van TietoEnator DI Nederland behoren grote
financiële instellingen, telecommunicatie-aanbieders, energiemaatschappijen en
overheidsinstellingen.
De Nederlandse vestiging is in 1993 opgericht en gevestigd in Amersfoort. Het hoofdkantoor
van TietoEnator bevindt zich in Finland. Wereldwijd werken er binnen de divisie Digital
Innovations 800 personen samen op het gebied van klantinteractie, waarvan ruim 100 in
Nederland. TietoEnator heeft wereldwijd 16.000 medewerkers en behaalde in 2007 een netto
omzet van ruim 1,7 miljard euro. Meer informatie is te vinden op www.tietoenator.nl.