Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

TietoEnator erkend als eerste Microsoft Unified Communications Lighthouse in Scandinavië Lighthouse verhoogt continuïteit en productiviteit

Amersfoort, 23 juli 2008 ­ TietoEnator is erkend als het eerste bedrijf in Scandinavië dat voldoet aan de eisen om zichzelf een zogenaamd Microsoft Unified Communications (UC) Lighthouse te mogen noemen. TietoEnator mag zich ´Lighthouse´ noemen omdat de IT- onderneming het volledige Unified Communications-systeem van Microsoft op minimaal 250 plaatsen in gebruik heeft. Het TietoEnator-systeem omvat Unified Messaging/Voice Mail, Office Communications Server (OCS) 2007 Instant Messaging, Presence, Conferencing en OCS VoIP.

Unified Communications (UC)
Unified Communications staat voor een communicatiesysteem, dat een scala aan technologieën en toepassingen bevat. Deze vormen één communicatieplatform, dat ook als zodanig wordt ondersteund. Een ´Unified communications´-systeem stelt bedrijven in staat gegevens, video en voice te gebruiken, geïntegreerd in één ondersteunende oplossing.

TietoEnator voorziet zijn klanten van oplossingen die volledig gebruik maken van UC- diensten in toepassingen, portals en in verschillende bedrijfsprocessen. Deze diensten zijn gebaseerd op UC-technologieën van Microsoft. Alle oplossingen zijn gebaseerd op optimale geïntegreerde managed services.

Ari Kaukelin, hoofd Business Development bij TietoEnator Procesing & Network zegt: "Dit is een belangrijke mijlpaal voor ons. We verkopen deze diensten niet alleen aan onze klanten, maar gebruiken ze ook intern bij TietoEnator. Met onze Unified Communications & Collaboration-diensten, worden innovaties gestimuleerd, klantrelaties uitgediept en zakelijke reiskosten gereduceerd. Hierdoor is TietoEnator veel beter in staat de voordelen van deze diensten toe te lichten en ze in de praktijk te tonen aan onze klanten."

Martijn Feekes, Sales & Marketing Manager bij TietoEnator Digital Innovations Nederland zegt: "In de praktijk is het Unified Communications-systeem een geweldige oplossing: reizen is minder noodzakelijk omdat dit systeem het mogelijk maakt te chatten, te bellen met beeld, te vergaderen en te presenteren vanaf elke locatie mits er een internetverbinding is. Bij TietoEnator wordt het systeem op intranet en in outlook gebruikt en kun je meteen zien wie online is en degene die je nodig hebt virtueel benaderen."

PublieksWerk / TietoEnator 1/2

PERSBERICHT

Dag Cummings, Business Development Manager bij Microsoft, zegt: "Doordat TietoEnator over grote vaardigheden beschikt op het gebied van Unified Communications en aantoonde brede kennis te hebben van de Europese ´Voice over IP´-markt was het bedrijf een van de eerste partners die in aanmerking kwam voor deelname aan ons `Voice Partner Programma'. TietoEnator's ´Future Office´-aanbod, gecombineerd met Unified Communications, is een unieke benadering voor de vergroting van de bedrijfscontinuïteit en productiviteit. Deze samenwerking laat zien hoe kenniswerkers hun productiviteit kunnen optimaliseren in een wereld waarin tijd- en plaatsonafhankelijk wordt samengewerkt. Dit is precies waar het Microsoft Lighthouse-concept voor is bedoeld. TietoEnator heeft alles in huis om de productiviteit van zijn klanten te verbeteren, wat ze ook al bereikt hebben met hun eigen medewerkers."

Over TietoEnator
TietoEnator Digital Innovations (DI) adviseert grote ondernemingen over het klantvriendelijk en efficiënt bedienen van hun klanten. TietoEnator DI is daarbij een ervaren gesprekspartner en projectleider die zorgt voor het optimaliseren en integreren van de diverse klantcontactkanalen, zoals selfservice-portals en callcenters. TietoEnator DI ontwikkelt hierbij het servicedesign, implementeert de callcenter- en webomgeving en zorgt daarbij voor het stroomlijnen van de achterliggende bedrijfsprocessen. De diensten die TietoEnator DI biedt, zijn advies, ontwikkeling, implementatie en beheer van klantcontactoplossingen. Tot de klanten van TietoEnator DI Nederland behoren grote financiële instellingen, telecommunicatie-aanbieders, energiemaatschappijen en overheidsinstellingen.

De Nederlandse vestiging is in 1993 opgericht en gevestigd in Amersfoort. Het hoofdkantoor van TietoEnator bevindt zich in Finland. Wereldwijd werken er binnen de divisie Digital Innovations 800 personen samen op het gebied van klantinteractie, waarvan ruim 100 in Nederland. TietoEnator heeft wereldwijd 16.000 medewerkers en behaalde in 2007 een netto omzet van ruim 1,7 miljard euro. Meer informatie is te vinden op www.tietoenator.nl.