Nederlander kiest steeds vaker voor nieuwe domeinextensies
22/07/2008 15:20
Kabaal PR
"Nederlanders gebruiken steeds vaker domeinextensies zoals .net, .info en .nu," zegt Ali Niknam, directeur van hostingprovider TransIP. Steeds meer krijgt het bedrijf naast de gebruikelijke .com, .eu en .nl extensies ook aanvragen voor andere domeinnamen. Om aan de vraag te blijven voldoen voegt TransIP continu nieuwe extensies toe, zoals deze week de nieuwe .me extensie.
Nederland telt duizenden grote en kleine hostingproviders. TransIP is de op een na grootste aanbieder van Nederland. Meer dan 221.000 domeinnamen staan bij hen geregistreerd. Hiervan hebben ongeveer 133.000 domeinnamen een .nl extensie. De .nl extensie blijft populair, maar volgens TransIP worden dagelijks sites met andere domeinextensies op het internet toegevoegd.
Nieuwe .me extensie
TransIP biedt momenteel 45 verschillende extensies aan. Dit aanbod wordt elk jaar groter. De .me extensie is de laatste aanwinst voor het bedrijf. Volgens Niknam spelen marketeers veelal direct handig in op dit soort ontwikkelingen en gebruiken zij dergelijke nieuwe extensies om een bepaald gezegde of woord aan te vullen, denk aan www.lunchmet.me of www.wannahavelunchwith.me. Niknam verwacht dat ook bloggers interesse hebben in de nieuwe .me extensie.
Prijsstunten
De domeinregistratiemarkt kenmerkt zich momenteel door het stunten met prijzen. Dit heeft te maken met de toenemende vraag uit de markt en het toenemende aantal aanbieders. Daarnaast drukt de verregaande automatisering de prijs. Niknam:"Bij ons kun je real-time een domeinnaam registreren. Er komt geen fax of brief aan te pas. Je kunt binnen 5 minuten al aan het werk. Dat maakt het voor klanten aantrekkelijk en het scheelt ons administratieve handelingen".
http://www.transip.nl