AutoRai

Verkooprecord voor Chevrolet in eerste helft 2008

(7/22/2008)

Chevrolet heeft gedurende de eerste zes maanden van 2008 het verkoop-momentum van de afgelopen jaren vast weten te houden en noteerde opnieuw uitstekende verkoopresultaten. Het merk realiseerde in de eerste helft van 2008 haar hoogste verkoop-volume en marktaandeel ooit, met in totaal 268.200 verkochte Chevrolets en een marktaandeel van 2,2 procent.
De komst van de nieuwe Aveo heeft er voor gezorgd dat de Kalos/Aveo-verkopen met 58% zijn gestegen, tot 42.120 autoâs. Ook de Captiva deed het tijdens de eerste zes maanden van 2008 uitstekend, met een verkooptoename van 11,3 procent tot 22.320 Captivaâs.

âChevrolet heeft in 2008 in Europa de positieve verkooptrend weten te continueren,â verklaart Wayne Brannon, Executive Director van Chevrolet Europe. âWe vergroten onze merk-bekendheid telkens verder door autoâs te introduceren waar de markt om vraagt. De nieuwe Aveo is daar een goed voorbeeld van.â

Sterke start Aveo in Nederland
Ook in Nederland kijkt Chevrolet tevreden terug op de eerste zes maanden van dit jaar. âDe nieuwe Chevrolet Aveo is in ons land uitstekend uit de startblokken gekomen,â licht Ronald Dubbelman, Directeur Sales & Marketing, toe. âTot nu verkochten we dit jaar al 69 procent meer Kalos/Aveo-modellen dan vorig jaar. Daarnaast blijft ook de Matiz het uitstekend doen, niet alleen dankzij zijn frisse uiterlijk, maar ook vanwege zijn hoge restwaarde en het feit dat hij de meest scherp geprijsde vijfdeurs van Nederland is. Dankzij die sterke eigenschappen ligt het aantal Matiz-verkopen op hetzelfde niveau als tijdens de eerste helft van 2007.â

Nubira verkopen meer dan verdubbeld
Nog zoân opvallende stijger binnen het Nederlandse Chevrolet-gamma is de Nubira Stationwagon. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is het aantal verkochte Nubiraâs Stationwagon in ons land in de eerste helft van dit jaar meer dan verdubbeld. Waren het er vorig jaar van januari t/m juni nog 187, dit jaar verkocht Chevrolet al bijna 400 Nubiraâs. âHet succes van de Nubira Stationwagon is met name te danken aan twee succesvolle campagnes die momenteel lopen,â verklaart Ronald Dubbelman het succes. âAllereerst hebben we begin dit jaar een extra aantrekkelijk geprijsde Nubira Stationwagon Limited Edition geïntroduceerd die het erg goed doet. Daarnaast lanceerde Chevrolet begin 2008 de campagne âHet 1-2âtje van Chevroletâ, waarbij kopers van een nieuwe Chevrolet de helft nu betalen en de helft pas over twee jaar, rentevrij! Die actie is door automobilisten bijzonder positief ontvangen.â

Chevrolet Nubira Stationwagon Limited Edition
Begin dit jaar introduceerde Chevrolet de zeer aantrekkelijk geprijsde Nubira Stationwagon âLimited Editionâ. Het voordeel voor consumenten kan bij deze speciale uitvoering oplopen tot maar liefst 3.150 euro voor de dieselversies van de Nubira Stationwagon âLimited Editionâ, terwijl ook de benzineversies met 1.200 euro voordeel een uitstekende propositie vormen. Elke Nubira Stationwagon âLimited Editionâ is standaard voorzien van airconditioning, elektrisch bedienbare ramen vóór, elektrisch bedienbare buitenspiegels met verwarming, dakrails en een radio/CD-speler. Door deze âLimited Editionâ actie is er nu al een Chevrolet Nubira Stationwagon leverbaar vanaf 16.195 euro.


1-2âtje van Chevrolet verlengd tot eind van het jaar Vanwege het grote succes van âHet 1-2âtje van Chevroletâ heeft Chevrolet deze campagne verlengd, tot eind september 2008. Dankzij âHet 1-2tjeâ hoeven kopers van een nieuwe Chevrolet de helft van de aanschafwaarde van hun auto pas over twee jaar te betalen, rentevrij! De eerste helft van de betaling kan bovendien naar keuze contant worden voldaan of in de vorm van het inruilen van een vorige auto. Met uitzondering van de Chevrolets HHR, Captiva en de nieuwe Aveo 3- en 5-deurs, is het 1-2tje van Chevrolet van toepassing op de complete modelreeks van het merk.