Verkooprecord voor Chevrolet in eerste helft 2008
(7/22/2008)
Chevrolet heeft gedurende de eerste zes maanden van 2008 het
verkoop-momentum van de afgelopen jaren vast weten te houden en
noteerde opnieuw uitstekende verkoopresultaten. Het merk realiseerde
in de eerste helft van 2008 haar hoogste verkoop-volume en
marktaandeel ooit, met in totaal 268.200 verkochte Chevrolets en een
marktaandeel van 2,2 procent.
De komst van de nieuwe Aveo heeft er voor gezorgd dat de
Kalos/Aveo-verkopen met 58% zijn gestegen, tot 42.120 autoâs. Ook de
Captiva deed het tijdens de eerste zes maanden van 2008 uitstekend,
met een verkooptoename van 11,3 procent tot 22.320 Captivaâs.
âChevrolet heeft in 2008 in Europa de positieve verkooptrend weten te
continueren,â verklaart Wayne Brannon, Executive Director van
Chevrolet Europe. âWe vergroten onze merk-bekendheid telkens verder
door autoâs te introduceren waar de markt om vraagt. De nieuwe Aveo is
daar een goed voorbeeld van.â
Sterke start Aveo in Nederland
Ook in Nederland kijkt Chevrolet tevreden terug op de eerste zes
maanden van dit jaar. âDe nieuwe Chevrolet Aveo is in ons land
uitstekend uit de startblokken gekomen,â licht Ronald Dubbelman,
Directeur Sales & Marketing, toe. âTot nu verkochten we dit jaar al 69
procent meer Kalos/Aveo-modellen dan vorig jaar. Daarnaast blijft ook
de Matiz het uitstekend doen, niet alleen dankzij zijn frisse
uiterlijk, maar ook vanwege zijn hoge restwaarde en het feit dat hij
de meest scherp geprijsde vijfdeurs van Nederland is. Dankzij die
sterke eigenschappen ligt het aantal Matiz-verkopen op hetzelfde
niveau als tijdens de eerste helft van 2007.â
Nubira verkopen meer dan verdubbeld
Nog zoân opvallende stijger binnen het Nederlandse Chevrolet-gamma is
de Nubira Stationwagon. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar
is het aantal verkochte Nubiraâs Stationwagon in ons land in de eerste
helft van dit jaar meer dan verdubbeld. Waren het er vorig jaar van
januari t/m juni nog 187, dit jaar verkocht Chevrolet al bijna 400
Nubiraâs. âHet succes van de Nubira Stationwagon is met name te danken
aan twee succesvolle campagnes die momenteel lopen,â verklaart Ronald
Dubbelman het succes. âAllereerst hebben we begin dit jaar een extra
aantrekkelijk geprijsde Nubira Stationwagon Limited Edition
geïntroduceerd die het erg goed doet. Daarnaast lanceerde Chevrolet
begin 2008 de campagne âHet 1-2âtje van Chevroletâ, waarbij kopers van
een nieuwe Chevrolet de helft nu betalen en de helft pas over twee
jaar, rentevrij! Die actie is door automobilisten bijzonder positief
ontvangen.â
Chevrolet Nubira Stationwagon Limited Edition
Begin dit jaar introduceerde Chevrolet de zeer aantrekkelijk geprijsde
Nubira Stationwagon âLimited Editionâ. Het voordeel voor consumenten
kan bij deze speciale uitvoering oplopen tot maar liefst 3.150 euro
voor de dieselversies van de Nubira Stationwagon âLimited Editionâ,
terwijl ook de benzineversies met 1.200 euro voordeel een uitstekende
propositie vormen. Elke Nubira Stationwagon âLimited Editionâ is
standaard voorzien van airconditioning, elektrisch bedienbare ramen
vóór, elektrisch bedienbare buitenspiegels met verwarming, dakrails
en een radio/CD-speler. Door deze âLimited Editionâ actie is er nu al
een Chevrolet Nubira Stationwagon leverbaar vanaf 16.195 euro.
1-2âtje van Chevrolet verlengd tot eind van het jaar
Vanwege het grote succes van âHet 1-2âtje van Chevroletâ heeft
Chevrolet deze campagne verlengd, tot eind september 2008. Dankzij
âHet 1-2tjeâ hoeven kopers van een nieuwe Chevrolet de helft van de
aanschafwaarde van hun auto pas over twee jaar te betalen, rentevrij!
De eerste helft van de betaling kan bovendien naar keuze contant
worden voldaan of in de vorm van het inruilen van een vorige auto. Met
uitzondering van de Chevrolets HHR, Captiva en de nieuwe Aveo 3- en
5-deurs, is het 1-2tje van Chevrolet van toepassing op de complete
modelreeks van het merk.