Blauw New Media
---
Atos Origin en Capgemini favoriete ICT-werkgevers
Uitkomsten Imago Blauwdruk Arbeidsmarkt ICT
Rotterdam , 21 juli 2008
Voor het 12e jaar op rij onderzocht Blauw Research de positie en
ontwikkeling van belangrijke ICT-dienstverleners op de arbeidsmarkt.
Belangrijkste conclusies: er zit weinig beweging in bekendheid, imago
en voorkeur van ICT-werkgevers. Met name de aantrekkingskracht van
ICT-dienstverleners op studenten lijkt af te nemen. Niettemin doen een
aantal organisaties het goed. Atos Origin kwam dit jaar als beste uit
het onderzoek onder professionals en won daarmee de Gouden Spreekbuis
Arbeidsmarkt ICT 2008 professionals. Ook Capgemini ging met een Gouden
Spreekbuis naar huis. Zij zijn uitgeroepen tot meest aantrekkelijke
werkgever voor ICT-studenten.
De relatief hoge naamsbekendheid, een sterke voorkeur en de
wervingsacties van Atos Origin werden door professionals hoog
beoordeeld. Ook onder studenten scoort de IT-dienstverlener hoog op
bovenstaande punten en daarom ontving zij in die categorie de tweede
prijs. Toekomstige werknemers in de ICT branche zijn goed bekend met
Capgemini en spreken relatief vaak een voorkeur uit voor Capgemini als
werkgever. Ook de wervingsacties worden beter herinnerd dan die van
concurrenten. In deze categorie eindigden Atos Origin en Sogeti op een
tweede en respectievelijk derde plaats. De tweede prijs in het
onderzoek onder professionals ging naar IBM en de derde prijs was voor
Logica.
Lees artikel »
Michael Lutje Wooldrik van Capgemini en Manon Remeijsen van Atos
Origin met de Gouden Spreekbuizen.
De nominaties en uiteindelijke winnaar baseert Blauw Research op de
resultaten uit de Imago Blauwdruk Arbeidsmarkt ICT 2008. Dit onderzoek
biedt inzicht in de bekendheid, het imago en de voorkeurspositie van
de belangrijkste ICT bedrijven in Nederland. Vijf meetpunten uit het
onderzoek zijn meegenomen in de berekening. Het gaat daarbij om de
absolute positie en ontwikkeling op het gebied van:
Bekendheid
Reclameherinnering
Waardering
Overweging
Absolute voorkeur
De uitreiking van de Gouden Spreekbuis 2008 vond plaats op een seminar
dat Blauw Research heeft georganiseerd ter gelegenheid van het
opleveren van de Imago Blauwdruk ICT Arbeidsmarkt 2008. Het seminar
werd gehouden bij Blauw Research in Rotterdam en werd bezocht door
marketeers, P&O adviseurs en communicatiemanagers van de grootste ICT
dienstverleners in Nederland. Naast het presenteren van de resultaten
was er uitgebreid ruimte voor discussie over de wegen die
ICT-dienstverleners kunnen bewandelen om hun positie op de
arbeidsmarkt te versterken.
Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Caroline Nevens; +31
10 4000 988; Blauw Research BV
Over Blauw
Blauw Research B.V. is het snelst groeiende full service top 10
onderzoekbureau van Nederland met vestigingen in Rotterdam,
Amersfoort, Neurenberg en Londen. Ze ondersteunt bedrijven en
instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden tot verbeterde
stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van middelen. Het
bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten op basis van
gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor betrokkenheid en
originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers vooruit te helpen.
Blauw werkt voor (internationale) klanten in diverse branches o.a.
Public, FMCG, Durables, Finance, Energie - en is actief in diverse
werkvelden zoals Marketing, Communicatie, Sponsoring, Customer
Relations en Pricing. In 2008 verwacht Blauw Research internationaal
met 145 medewerkers een omzet van 16 miljoen te hebben gerealiseerd.
« terug