Blauw New Media


---

Atos Origin en Capgemini favoriete ICT-werkgevers Uitkomsten Imago Blauwdruk Arbeidsmarkt ICT
Rotterdam , 21 juli 2008
Voor het 12e jaar op rij onderzocht Blauw Research de positie en ontwikkeling van belangrijke ICT-dienstverleners op de arbeidsmarkt. Belangrijkste conclusies: er zit weinig beweging in bekendheid, imago en voorkeur van ICT-werkgevers. Met name de aantrekkingskracht van ICT-dienstverleners op studenten lijkt af te nemen. Niettemin doen een aantal organisaties het goed. Atos Origin kwam dit jaar als beste uit het onderzoek onder professionals en won daarmee de Gouden Spreekbuis Arbeidsmarkt ICT 2008 professionals. Ook Capgemini ging met een Gouden Spreekbuis naar huis. Zij zijn uitgeroepen tot meest aantrekkelijke werkgever voor ICT-studenten.

De relatief hoge naamsbekendheid, een sterke voorkeur en de wervingsacties van Atos Origin werden door professionals hoog beoordeeld. Ook onder studenten scoort de IT-dienstverlener hoog op bovenstaande punten en daarom ontving zij in die categorie de tweede prijs. Toekomstige werknemers in de ICT branche zijn goed bekend met Capgemini en spreken relatief vaak een voorkeur uit voor Capgemini als werkgever. Ook de wervingsacties worden beter herinnerd dan die van concurrenten. In deze categorie eindigden Atos Origin en Sogeti op een tweede en respectievelijk derde plaats. De tweede prijs in het onderzoek onder professionals ging naar IBM en de derde prijs was voor Logica.

Lees artikel »
Michael Lutje Wooldrik van Capgemini en Manon Remeijsen van Atos Origin met de Gouden Spreekbuizen.

De nominaties en uiteindelijke winnaar baseert Blauw Research op de resultaten uit de Imago Blauwdruk Arbeidsmarkt ICT 2008. Dit onderzoek biedt inzicht in de bekendheid, het imago en de voorkeurspositie van de belangrijkste ICT bedrijven in Nederland. Vijf meetpunten uit het onderzoek zijn meegenomen in de berekening. Het gaat daarbij om de absolute positie en ontwikkeling op het gebied van:

Bekendheid
Reclameherinnering
Waardering
Overweging
Absolute voorkeur

De uitreiking van de Gouden Spreekbuis 2008 vond plaats op een seminar dat Blauw Research heeft georganiseerd ter gelegenheid van het opleveren van de Imago Blauwdruk ICT Arbeidsmarkt 2008. Het seminar werd gehouden bij Blauw Research in Rotterdam en werd bezocht door marketeers, P&O adviseurs en communicatiemanagers van de grootste ICT dienstverleners in Nederland. Naast het presenteren van de resultaten was er uitgebreid ruimte voor discussie over de wegen die ICT-dienstverleners kunnen bewandelen om hun positie op de arbeidsmarkt te versterken.

Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Caroline Nevens; +31 10 4000 988; Blauw Research BV

Over Blauw
Blauw Research B.V. is het snelst groeiende full service top 10 onderzoekbureau van Nederland met vestigingen in Rotterdam, Amersfoort, Neurenberg en Londen. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Blauw werkt voor (internationale) klanten in diverse branches o.a. Public, FMCG, Durables, Finance, Energie - en is actief in diverse werkvelden zoals Marketing, Communicatie, Sponsoring, Customer Relations en Pricing. In 2008 verwacht Blauw Research internationaal met 145 medewerkers een omzet van 16 miljoen te hebben gerealiseerd. « terug