Ingezonden persbericht
SCHRIFTELIJKE VRAGEN LEEFBAAR UTRECHT INZAKE WEGENKAART
vragen van de heer V. Oldenborg
In de commissie Verkeer en Beheer van 8 juli jongstleden hebben het College en de commissie uitgebreid van gedachten gewisseld over de communicatie met betrekking tot de vele infrastructurele werken in de stad Utrecht. We hebben gezamenlijk vastgesteld dat goede communicatie een absolute voorwaarde is om de noodzakelijke overlast tot een minimum te beperken.
In het voorjaar van 2008 heeft de fractie van Leefbaar Utrecht in de commissie Verkeer en Beheer, het College gewezen op fouten in de landkaartjes die de gemeente laat publiceren om de gewenste rijroutes met de automobilist te communiceren. Met name het weergeven van een (nog niet) bestaande oostelijke Spoorlaan leek ons een schoolvoorbeeld van slechte communicatie. Het college heeft in antwoord op die vraag toegezegd nog eens goed naar de kaartjes te kijken en voor verbetering zorg te dragen.
In het AD/UN van zaterdag 19 juli 2008 staat op nieuw een kaartje afgedrukt naar aanleiding van de weekend afsluiting van de Graadt van Roggeweg. En jawel, de automobilist wordt opnieuw van de Croeselaan via de "Oostelijke Spoorlaan" naar de Waterlinieweg geleid.
Dit leidt de fractie van Leefbaar Utrecht tot de volgende vragen:
1. Heeft het College naar aanleiding van eerdere vragen van Leefbaar Utrecht over dit onderwerp inderdaad de beloofde stappen gezet om herhaling te voorkomen?
2. Zo nee, waarom niet?
3. Zo ja, wat heeft het College dan feitelijk gedaan om herhaling te voorkomen?
4. Hoe beoordeelt het College het resultaat van haar inspanningen op dit terrein?
5. Wanneer mag de fractie van Leefbaar Utrecht, en de Utrechtse burger verwachten dat, door de gemeente verstrekte, informatie over beschikbare rijroutes wel in overeenstemming is met de werkelijkheid?
6. Of moet de fractie van Leefbaar Utrecht uit het gepubliceerde kaartje concluderen dat het College is over gegaan tot het aanleggen van virtuele verbindingswegen om de vele problemen die het aanleggen van echte infrastructuur met zich brengt, te omzeilen?
---- --