- PERSBERICHT -
Goor weer schoon
Gordon groots in stralend wit in nieuwe commercial van Robijn
Rotterdam, maandag 21 juli 2008 In de commercialserie Robijn doet de was bij speelt ditmaal Gordon de hoofdrol. In de commercial komt Robijn over de vloer bij Gordon. Ja, als je Goor heet, moet je natuurlijk wel een goed wasmiddel hebben! , aldus de entertainer. Ik heb er zelf de kracht niet voor, maar gelukkig is er Robijn Klein & Krachtig . Gordon is net als Robijn Klein & Krachtig groots in stralend wit. De nieuwe commercial is vanaf vanavond te zien.
Stralend wit, witter, witst
Robijn doet ditmaal de was bij Gordon, die ons een kijkje in zijn huis gunt. Gordon is dol op wit. Zijn bovenverdieping is wit en in zijn witte inloopkast heeft hij een apart deel voor zijn witte kleding gereserveerd. Daarnaast speelt wit ook in zijn optredens een belangrijke rol. Wit is de kleur van het licht, van de spotlights. Witte kleding is een manier van uitstralen. Het staat nu eenmaal goed en het kleedt af. Maar niet altijd , aldus een lachende Gordon. Gordon heeft zelf geen tijd en geen kracht om al die witte kleding te wassen. Daar heeft hij Monique voor, zijn huishoudelijke hulp die hem daarbij helpt. Voor het wassen gebruiken zij Robijn Klein & Krachtig Stralend Wit.
Hanneke van de Giessen, brand manager Robijn: Gordon is een verzorgd persoon voor wie de kleur wit van groot belang is in zijn leven. Het is letterlijk een belangrijk onderdeel van zijn uitstraling. Daarom leek hij ons de perfecte persoon voor dit product. Bovendien heeft hij er soms zelf de kracht niet meer voor. Een product als Robijn Klein & Krachtig komt dan goed van pas!"
Primeur
In de commercialserie Robijn doet de was bij volgt Gordon andere bekende Nederlanders als Sonja Bakker, Hans Klok, Yvon Jaspers en Jules Deelder op. Het idee voor de reclame is bedacht door reclamebureau UbachsWisbrun/JWT en geproduceerd door Outcast Pictures. De commercial beleeft vanavond zijn primeur in de vroege uitzending van het televisieprogramma SBS Shownieuws. Na de uitzending is de commercial te zien op televisie en op
Milieubesparingen
Robijn Klein & Krachtig is sinds februari dit jaar verkrijgbaar. Het wasmiddel behoort, net als OMO Klein & Krachtig, tot de nieuwe generatie vloeibare wasmiddelen die een krachtig kleurresultaat combineert met een geringere belasting voor het milieu. Klein & Krachtig is tweemaal geconcentreerd, waardoor de helft minder wasmiddel nodig is voor hetzelfde wasresultaat in vergelijking met een niet-geconcentreerd wasmiddel. Hierdoor worden water, verpakking en energieverbruik bespaard bij zowel de productie, het verpakkingsproces als het transport. Sinds de introductie van Klein & Krachtig zijn de volgende besparingen gerealiseerd:
* 1,8 miljoen liter water, vergelijkbaar met ruim 40.000 douchebeurten;
* 79 ton CO -uitstoot;
* 123 vrachtwagens minder op de weg;
* 93.000 kg plastic, vergelijkbaar met 13 miljoen plastic tasjes;
* 85.000 kg karton, vergelijkbaar met 17,1 miljoen A4-tjes.
- EINDE PERSBERICHT -
Noot aan de redactie (