Eindelijk ook klantbeleving in de technische orthopediemarkt
LEIDSCHENDAM, 20080718 -- Organisatie adviesbureau Opensa heeft in opdracht van Westland Orthopedie een belevingsconcept ontwikkeld en geïmplementeerd in de vorm van een orthopedie Shop. Hiermee zet Westland Orthopedie een nieuwe trend neer in de orthopediebranche.
Brede deskundigheid
Door brede deskundigheid heeft organisatie adviesbureau Opensa een totaalconcept aan Westland Orthopedie kunnen leveren. Westland Orthopedie produceert en levert orthopedische hulpmiddelen aan klanten met een beperking van het bewegingsapparaat. Na een strategische analyse werd duidelijk dat Westland Orthopedie zich middels drie kernwaarden wilde positioneren. Deze drie kernwaarden; klantgerichtheid, transparantie en opinieleiderschap zijn in alle fasen van het project leidend geweest. Ze zijn door Opensa systematisch gehanteerd bij de ontwikkeling van het belevingsconcept in de vorm van een hippe en trendy orthopedie Shop. Hetgeen uniek en ongekend is voor deze branche. "Als patiënt ervaar ik normaal een bezoek aan dit soort bedrijven als een pure noodzaak. In deze Shop is dit gevoel weggenomen en voel ik mij geen patiënt maar klant."
Doorvertaling kernwaarden
De kernwaarde klantgerichtheid komt letterlijk in de Shop tot uiting door aan de klant een totaalassortiment aan orthopedische hulpmiddelen aan te bieden. Van lichte orthopedische hulpmiddelen, zoals kousen en braces tot zware pro- en orthesen en schoenen. Hierbij gebruikmakend van de nieuwste aanmeettechnieken die een lagere belasting voor de klant opleveren. Naast hulpmiddelen worden ook ondersteunende diensten zoals hulpmiddel- specifieke fysiotherapie aangeboden. Ultiem is dat deze optimale dienstverlening tot uiting is gebracht in een hippe en trendy ambiance, een plek waar de patiënt zich klant en koning mag voelen. Het belang van transparantie is letterlijk geborgd in de heldere rapportages aan afnemers en zorgverzekeraars. En komt tot uiting in de Shop door de heldere verlichting, open structuur en glazen deuren. Door als eerste deze zeer innovatieve Shop in de orthopediemarkt neer te zetten, zet Westland Orthopedie de trend in de relatief conservatieve orthopedie markt.
Turnkey eindresultaat
Opensa heeft de klant ondersteund met onder andere de bewaking van het budget, de marketing en communicatie, het programma van eisen voor de ontwerper, de keuze van de locatie, het programma van eisen voor ICT en de werving en selectie van het personeel. Door de integratie van meerdere disciplines heeft zij het project van A tot Z uitgevoerd en een turnkey eindresultaat opgeleverd. "Door de totale ontwikkeling uit te besteden, konden wij als Westland Orthopedie datgene blijven doen waar we goed in zijn", aldus directeur Johan Veerbeek.
Ingezonden persbericht