Openingstijden Publiekscentrum
Paspoort of identiteitskaart nodig? Op vakantie of zakenreis? Een
paspoort of identiteitsbewijs heeft u altijd nodig. U kunt
daarvoor terecht bij de afdeling Publiek.
Uittreksel nodig?
Bij de afdeling Publiek kunt u een uittreksel uit de gemeentelijke
basisadministratie aanvragen. Een afschrift uit de gemeentelijke
basisadministratie (GBA) is een bewijs dat u in onze gemeente
staat ingeschreven en geeft de meest recente gegevens over naam,
adres en woonplaats weer.
Daarnaast is er een afschrift burgerlijke stand. In een afschrift
burgerlijke stand staan persoonsgegevens uit een akte
(bijvoorbeeld geboorteakte) vermeld. U kunt een afschrift uit de
burgerlijke stand alleen verkrijgen bij de gemeente waar de
gebeurtenis (geboorte, overlijden, huwelijk) heeft plaatsgevonden.
Aangifte geboorte
Aangifte van geboorte moet plaatsvinden bij de ambtenaar van de
burgerlijke stand van de gemeente waar het kind geboren is. De
aangifte dient gedaan te worden binnen drie werkdagen na de
geboorte .
Rijbewijs gehaald? Rijbewijs verlengen
Een rijbewijs vraagt u aan in de gemeente waar u als inwoner bent
ingeschreven. Ook als uw huidige rijbewijs verlengd moet worden.
Voor al deze zaken kunt u terecht bij de afdeling Publiek.
In verband met de verbouwing van het gemeentehuis is deze afdeling
tijdelijk gehuisvest in het oude Arbeidsbureau: P.J. Troelstralaan
2, t elefoon: 0513-617 677. Vanaf begin oktober 2008 vindt u de
afdeling Publiek weer in het gemeentehuis.
Openingstijden:
maandag, woensdag en vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur
dinsdag van 8.00 tot 12.30 uur
donderdag van 8.00 tot 20.00 uur.
OneStat.com Web Analytics
Gemeente Heerenveen