Gemeente Alkemade


Last van vliegverkeer of een andere vorm van overlast? Meld het!

17-07-2008

Overlast in de vorm van luidruchtigheid, vliegverkeer, rommel achterlaten, auto´s fout parkeren en dergelijke hoeft u niet te tolereren. Wanneer irritatie hierover kenbaar wordt gemaakt bij politie, gemeente of woningbouwvereniging kunnen zij hiertegen actie ondernemen.

U kunt op verschillende manieren overlast melden.

Bij de politie
24 uur per dag op nummer (0900) 88 44. Het gaat dan bijvoorbeeld om verstoring van de openbare orde. 112 in geval van spoed zoals ongeval met letsel, vernieling of inbraak heterdaad.

Bij de woningbouwvereniging
Bel naar de woningbouwvereniging, tel. (071) 331 50 00 als u een huurwoning heeft en bijvoorbeeld burenoverlast heeft waar u in gezamenlijk overleg niet uitkomt.

Bij de gemeente Alkemade
Bij het Klacht- en Meldpunt, tel. (071) 332 72 22, kunt u klachten door geven over parkeeroverlast, vernielingen van straatmeubilair, openbaar groen en dergelijke en meldingen van geluidsoverlast van apparaten en installaties van bedrijven. Meldingen van geluidsoverlast veroorzaakt door particulieren kunt u bij de politie melden

Bij de GGD
Er bestaat een Vangnet en Adviestel, tel. (071) 516 33 14 (op werkdagen in de ochtenduren), dat meldingen doorgeeft aan het Zorgnetwerk. Hierbij zijn politie, GGD, Algemeen Maatschappelijk Werk, woningbouwvereniging en gemeente aangesloten. Hiermee kunt u contact opnemen als het vermoeden bestaat dat de veroorzaker(s) van overlast maatschappelijke hulp nodig hebben.

Bij BAS
Met uw vragen over hinder door vliegverkeer, baangebruik, aanvliegroutes, veiligheid of over het Schipholbeleid kunt u terecht bij het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS). Via www.bezoekbas.nl kunt u uw vraag stellen of uw klacht indienen. Telefonisch kunt u BAS bereiken via tel. (020) 601 55 55. BAS is dagelijks van 09.00-17.00 uur geopend, dus ook in het weekend.

Het BAS is in de plaats gekomen van het CROS Informatie- en klachtenbureau. Klachten die u in het verleden bij de CROS heeft ingediend, blijven staan. Ook hoeft u zich niet opnieuw te registreren. Via internet kunt u op de bekende wijze uw klacht registreren en uw gegevens over klachten uit het verleden raadplegen.