Consumentenbond
16 juli 2008
Ziggo: `alles onder controle'
Ziggo, aanbieder van televisie, internet en telefonie, zegt de
klantservice weer onder controle te hebben. Medio juni ontving de
Consumentenbond in een week tijd bijna 15.000 klachten. De bond heeft
in die periode gesprekken gevoerd met Ziggo om aan te dringen op een
snelle oplossing van de problemen.
Consumenten trokken vooral aan de bel over de bereikbaarheid van de
klantenservice en de lange wachttijden. Het grote verschil in de
prijs voor het bellen naar diezelfde klantenservice, werd ook
regelmatig genoemd; voor sommigen betekende de fusie een stijging van
1 cent naar 10 cent per minuut. Als tegemoetkoming heeft Ziggo de
prijs tijdelijk verlaagd naar 2 cent. Een veelgehoorde klacht is ook
een haperende of niet functionerende verbinding (internet &
telefonie). Over tv-storingen kwamen het minste meldingen binnen.
Compensatie
Het aantal klachten is inmiddels afgenomen. Er komen bij de bond nog
wel meerdere klachten per dag binnen; niet ongewoon voor een groot
bedrijf als Ziggo. Het bedrijf heeft de klachten geanalyseerd en is
nu druk bezig deze structureel op te lossen.
Ziggo-klanten die van mening zijn dat het bedrijf tekort geschoten is
in haar dienstverlening, kunnen compensatie aanvragen. Het is ook
mogelijk om een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie of (een
deel van) de overeenkomst op te zeggen. Hiervoor geldt een
opzegtermijn van één maand.
---